Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen motort lehet beépíteni...

Milyen motort lehet beépíteni a meglévő helyett egy Fiat Dobló (2003-as, benzines,1.6-os) személyautóba?

Figyelt kérdés

Az eredeti gyári motor vezérműszíj szakadás miatt 2009-ben fel lett újítva, de utána is maradtak tömítetlenségi problémák, mert sok olajat és sok hűtővizet fogyasztott, valamint időnként a hűtővíz tartályában kicsit elszíneződött a víz (mintha keveredett volna az olajjal).


Majd 2015-ben megint tönkrement a vezérlés. Nem szakadt el, de teljesen lekoptak/ledarálódtak a bordák a vezérműszíjról. Gondolom megint a motor felújítása (gépi munka, alkatrészek cseréje, ...) lenne az egyik javítási megoldás.


Egy motort kétszer/többször is fel lehet újítani?

Mennyire lehet tartós utána?

Nagyságrendileg milyen költséget jelentene a motor felújítása egy ilyen korosabb autónál?


Javítás helyett érdemesebb lenne cserélni a motort?

Milyen benzines motorokat lehet csereként beépíteni a meglévő helyett? Csak Fiat motort? Csak 1.6-osat?

Milyen járulékos költségekkel kell számolni motorcsere esetén?



#költség #javítás #megoldás #benzines autó motor csere
2018. máj. 10. 06:55
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Tök mindegy, ha nem figyelsz a vezérlésre. Próbálkozz Trabant motorral, annak olcsó a javítása.
2018. máj. 10. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
6 év után elszakadt a vezérműszíj. Utána megint 6 év után ismét. Kötve hiszem, hogy a motor, vagy a szíj hibája.
2018. máj. 10. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

karban kellene tartani rendesen...

Mikor volt cserélve a vezérműszíj? Megállt a motor, vagy még megy? Mert ha nem ugrott át a vezérlés akkor csak vezérlés szettet kell cserélni és kész.

Viszont ha már ezen túl van, akkor én személy szerint eldobnám az egész autót. Ilyen silány karbantartás mellett már annyira le lehet gatyásodva, hogy nem éri meg foglalkozni vele.

De szerelővel kell megnézetni, ő tudja megállapítani, hogy mi károsodott és mennyi lesz a javítás.

Komolyabb nehézség nélkül cserélni csak ugyanilyenre lehet a motort. Kicsit macerásabb, de még gond nélkül megoldható, olyan más motorra cserélni amivel szerelték az autót. minden más elég nagy szívás.

2018. máj. 10. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Teljesen igazatok van, rendszeres karbantartással biztosan megelőzhető lett volna a meghibásodás. De ezen már túl vagyunk. Nem részletezem, miért nem volt karbantartás, mert nem tartozik ide.

Egyébiránt a kocsi nem volt széthajtva. 12 év alatt 180e km-ert ment, csak a karbantartásra nem futotta.


Most sem nyerészkedés miatt keressük a legideálisabb megoldást, hanem egyszerű anyagi okok miatt, mert a kocsira szükség lenne.

De lehet hogy a javítás vagy a motorcsere annyiba kerülne, amennyiért egy hasonlókorú vagy fiatalabb, de kisebb használt autót lehetne venni.

Ezért gondoltam, rákérdezek itt, hátha kapok hozzáértőktől hasznos válaszokat, javaslatokat.

2018. máj. 10. 07:56
 5/12 anonim ***** válasza:

"Egyébiránt a kocsi nem volt széthajtva. 12 év alatt 180e km-ert ment, csak a karbantartásra nem futotta. "


Így nincs értelme autót tartani.

Add el, járj busszal

2018. máj. 10. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Motort, csak ugyanolyat (azonos motorkód) építhetsz bele, ha nem akarsz különböző engedélyek után futkározni és többletkiadással számolni. Felújítani többször is lehet egy motort, az, hogy érdemes-e, megbontás után derülhet ki. A motorcsere egyszerűbb és gyorsabb, de itt is vannak jócskán járulékos költségek. Egy bontott motornál kötelező a vezérlés, olaj, tömítések/szimeringek cseréje és egy kuplungcsere is befigyelhet. Bár ez utóbbi a másiknál is fennállhat. Ha nem motorkódos a forgalmi, akkor átírási költségek is felmerülnek (NKH vizsgálat, új forgalmi, stb..).
2018. máj. 10. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

"Az eredeti gyári motor vezérműszíj szakadás miatt 2009-ben fel lett újítva, de utána is maradtak tömítetlenségi problémák, mert sok olajat és sok hűtővizet fogyasztott, valamint időnként a hűtővíz tartályában kicsit elszíneződött a víz (mintha keveredett volna az olajjal)."


Magyarul nem csinálták meg jól, és te sem foglalkoztál a dologgal. Nekem is elszakadt a vezérműszíjam egy idióta szerelő miatt, de elvittem máshova, azóta - lekopogom - se olajat, se vizet nem fogyaszt. Ha ezt tenné,

1. Hívnám a szerelőt, hogy ez így nem oké, 2. 6 év alatt megpróbálnám megcsináltatni, tudván, hogy kinyírom a motort különben.


Bennem tényleg csak az a kérdés, hogy van-e olyan autó, amire van pénzed szervizelni is.

2018. máj. 10. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Egy Bosch szervizben lett a motor felújítva.

A felújítás után kb. két hét múlva érzékeltem, hogy valami nincs rendben, mert mintha olaj került volna a hűtővízbe, kissé elsötétedett a hűtővíztartályban lévő víz.

Visszavittem, elbagatellizálták, hogy az ilyen felújítás után ez előfordulhat,... egy napig volt akkor a szervizben, és állítólag megjavították.

Amikor 1,5-2 hónap múlva újra hívtam őket, hogy szerintem több olajat eszik a motor -mert gyakrabban kellett utána töltenem még a javítás utáni rövid időszak alatt is- azt mondták, hogy ez ilyenkor természetes, majd be fog állni.


Én nem értek az autókhoz, a motorokhoz.

Beülök, hajtom, ellenőrzöm az olajszintet, hűtővizet, lámpákat, féket, figyelem a hangokat, stb.

Azért vittem Bosch szervizbe, mert a Fiat szervizben korábban negatív tapasztalataim voltak.

Most már a Bosch szervizben sem bíznék, de az ismeretségi körömben nincs autószerelő, olyan akinek a szakmai felkészültségében meg mernék bízni.

Ha lenne, akkor nem egy ilyen fórumon próbálnék használható információkhoz jutni a témában.

2018. máj. 10. 21:58
 9/12 anonim ***** válasza:

7-es vagyok


Sajnálom, hogy így jártál. Tényleg rengeteg hozzá nem értő szerelő van, tisztelet a kivételnek. Nekem is sok idő volt, mire találtam megbízhatót, bár az meg 100 km tőlünk, de most már nagyobb melót nem mernék másra bízni, úgyhogy inkább viszem oda.


Tény, hogy egy autó fenntartásánál az egyik legfontosabb tényező, hogy van-e jó szerelője az embernek. Olyan, aki nem vágja át, ért hozzá, és ha elviszed 1 hibával, nem csinál még 5-öt... És ismét tisztelet a kivételnek. Sajnos még az sem igaz mindig, hogy akinél sok autó áll, az jó szerelő.


Remélem találsz jó szerelőt!

2018. máj. 11. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Amíg a minimális karbantartást sem kapja meg az autó, addig felesleges bármilyen szervizet is hibáztatni
2018. máj. 11. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!