Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen motort lehet beépíteni...

Milyen motort lehet beépíteni a meglévő helyett egy Fiat Dobló (2003-as, benzines,1.6-os) személyautóba?

Figyelt kérdés

Az eredeti gyári motor vezérműszíj szakadás miatt 2009-ben fel lett újítva, de utána is maradtak tömítetlenségi problémák, mert sok olajat és sok hűtővizet fogyasztott, valamint időnként a hűtővíz tartályában kicsit elszíneződött a víz (mintha keveredett volna az olajjal).


Majd 2015-ben megint tönkrement a vezérlés. Nem szakadt el, de teljesen lekoptak/ledarálódtak a bordák a vezérműszíjról. Gondolom megint a motor felújítása (gépi munka, alkatrészek cseréje, ...) lenne az egyik javítási megoldás.


Egy motort kétszer/többször is fel lehet újítani?

Mennyire lehet tartós utána?

Nagyságrendileg milyen költséget jelentene a motor felújítása egy ilyen korosabb autónál?


Javítás helyett érdemesebb lenne cserélni a motort?

Milyen benzines motorokat lehet csereként beépíteni a meglévő helyett? Csak Fiat motort? Csak 1.6-osat?

Milyen járulékos költségekkel kell számolni motorcsere esetén?



#költség #javítás #megoldás #benzines autó motor csere
2018. máj. 10. 06:55
1 2
 11/12 A kérdező kommentje:

"Amíg a minimális karbantartást sem kapja meg az autó, addig felesleges bármilyen szervizet is hibáztatni"


Senkit nem hibáztattam, csak elpanaszoltam, hogy laikusként mennyire ki voltam szolgáltatva a szerviznek.


Egyebekben meg leírtam, hogy hogyan használtam a kocsit. Szerintem más üzemeltető sem jár el gondosabban a használat során. Ellenőrzi, amiket kell, s ha valami szokatlant tapasztal, akkor szerelőhöz fordul. ...


Abban követtem el hibát, hogy az első vezérműszíj szakadása után tényleg nem mentem jobban utána, hogy mennyire normális vagy nem normális az általam tapasztalt helyzet (víz elszíneződése, víz és olaj gyakoribb utántöltési igénye, ...). Nem mentem jobban utána, hanem elfogadtam, amit a javítást végző szerviz mondott. Az a szerviz, akinek nagyon sok pénzt fizettem a javításért.


Megjegyzem, hogy a szakadás előtt már volt előírás szerinti vezérműszíj csere, hivatalos Fiat szervizben, amikor az autó futásteljesítménye miatt aktuálissá vált. (Az autó első 5-6 évében többet kellett használnunk.)


A vezérműszíj szakadással már szándékosan nem a márkaszervizbe vittem a kocsit, mert az iszonyatosan magas áraik mellett jelentős inkorrektséget tapasztaltunk.


Most sem szidok senkit. Egyszerűen csak leírom a saját tapasztalataimat.

2018. máj. 12. 18:02
 12/12 anonim válasza:
A cégemnél is doblók vannak, 5 darab, s idáig háromnál volt vezérműszíj szakadás (pontosabban fog ledarálás) miatt motorfelújítás. Egyiknél kétszer is! Volt amelyik húszezer után... Az első kettő után szervízcsere volt, és mégis jött a többi, így ibkább valami típushiba lehet... És még mielőtt bárki azt gondolná hogy a karbantartás miatt... Nem! Minden periódus be lett tartva, rendszeresen szervizelt autók...
2018. aug. 23. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!