Mi a különbség a MOL és az OMV üzemanyagok között?
#11 Azt abszolút megértem és elhiszem, hogy te még soha nem vettél észre ilyet. Ez nem a te hibád, pont ahogy az sem más hibája, ha ők észreveszik. Bemásolok egy korábbi mondatot, ami ebben a témában kifejezetten fontos:
"Minden autó más és más, máshogy reagálnak az üzemanyagokra"
Az említett F Astránál én sem nagyon éreztem különbséget, pedig mivel össz-vissz volt 60 lóerő, ezért minimális különbség is elég jelentős és érezhető lett volna, de nem éreztem semmit.
A mostani autómnál viszont a különbség érezhető. Nem mondom, hogy hatalmas. Teljesen jelentéktelen különbség, de akkor is létező és érezhető különbség.
Te még nyilvánvalóan nem próbálkoztál olyan autóval, amelyiknél a különbség észrevehető. Oké. De mások személyes tapasztalatát nem kellene talán megkérdőjelezni.
#13 Nincs ezzel semmi baj. A gyártó azért írja elő a 95-öst, mert azzal is teljesen tökéletes. Azt nem vitattam soha, hogy itt relatív minimális különbségekről beszélünk, szóval ha valakinek ez nem éri meg, akkor nem, nincs abban semmi rossz. Én csak annyit akartam mondani végig, hogy VAN különbség. Még ha minimális, akkor is van. És pozitív különbség.
Nekem havi szinten ingázáshoz kb. 5000 forinttal kerül többe 100-asat tankolnom, amilyen rohadt drága amúgy is a benzin (meg minden más), ez a havi extra 5000 nem fog földhöz vágni. Ráadásul egy kicsivel jobban is fogyaszt (95-össel 6.5-tel pályázok, 100-assal 6.2-vel), szóval abból az 5000-ből egy picit még vissza is nyerek. Nekem megér ennyit, mert én soha semmit nem sajnáltam az autótól és így, hogy 100-asat tankolok, elmondhatom, hogy én aztán mindent megtettem érte, hogy hosszú távon jól működjön. Lehet, hogy a 95-össel egyáltalán nem lenne rövidebb életű (valószínűleg így van amúgy), de akkor is megnyugtató a tudat, hogy rajtam ugyan nem múlt. Ha egyszer tönkremegy, nem kell majd azon filóznom, hogy "basszameg, ez lehet elkerülhető lett volna". Jelzem, ez nem csak a benzinről szól, mindenhez így állok hozzá az autóval kapcsolatban.
Másnak viszont ilyen kicsi különbség nem ér meg literenként 30 forintot. Amilyen kicsi a különbség és amilyen sok 40-50 forint literenként, egyáltalán nem hibáztatok senkit, ha neki tökéletes a 95-ös.
A fizikára minden autó ugyanúgy reagál.... de úgy érzem felesleges ebbe mélyebbre beleásni, mikor alapból 1000Le körüli extrém sportautóknál jelzik, hogy magasabb oktánszámmal akár 1050-1100 és arányaiban hasonló növekedéseket el lehet érni - az mellékes, hogy ezeket a motorokat, és a motorvezérlőjüket már alapból erre készítették fel, hogy legyen rá lehetőség - de egy hétköznapi autónál nem foglalkoznak ezzel.
Ez az érzés dolog, meg a placebo.... a kedvencem mikor valamelyik ilyen autós online magazinban ezzel szórakoztak, hogy fizették a különbözetet, hogy tankoljanak a premium 100-as üzemanyagokat és mondják el a véleményüket, a legjobb az volt, mikor még a kútról ki sem hajtottak de az ürge már mondta, hogy aha jobban megy az autó... az mellékes, hogy még nemhogy a motorba nem ekrült bele de jó eséllyel még a szivattyú sem a magasabb oktánszámút szállította, de azért már érezte....
#15 "A fizikára minden autó ugyanúgy reagál"
Nem igaz, mert minden motornak más a karakterisztikája. Ha egy motornál kizárólag a benzin jelentené az egyetlen ismeretlen tényezőt, akkor minden létező motornak megegyezne azonos benzinnel a hatásfoka (teljesítmény, fogyasztás, stb). De ez nem így van, mert a hatásfokot ezernyi dolog befolyásolja, ezáltal a benzinre sem ugyanúgy reagálnak.
"extrém sportautóknál"
Engedd már el ezt a témát. Senki sem beszél sportautókról.
"egy hétköznapi autónál nem foglalkoznak ezzel"
Tényleg nem, de elárulom: a sportautóknál sem. Mert mint már ezerszer leírtam, ezek nem előre betáplált dolgok, hanem az autó ECU-ja saját magától reagál és változtat paramétereken. A sportautónál ugyanúgy, mint az utcai autónál.
"még a kútról ki sem hajtottak de az ürge már mondta, hogy aha jobban megy az autó"
Valószínűleg valami szponzorált tartalom volt, ahol a pénz beszélt, nem a valóság. Senki sem kérte tőled, hogy ezeket hidd is el.
A legszánalmasabb egyébként az, hogy én alapvetően három érvet hoztam fel a 100-as mellett: teljesítmény, fogyasztás, tisztítás. A háromból egyetlen egyet próbálsz megcáfolni, azt is sikertelenül, a másik kettőről egy szót sem szólsz, mert azok megcáfolására semmilyen ötleted nincsen. De ennek ellenére te kijelented, hogy neked van igazad és a 100-as benzin haszontalan. Nagyon gáz amit csinálsz.
#17:
Szerintem is sokakat érdekelne a tudásod, úgyhogy bátran menj bele :)
1. Kompresszió-oktánszám:
Ha a motor nagyobb kompressziónál, sűrítésnél gyujtja be az üzemanyagot, akkor nagyobb hatásfokú lesz. Több energiát termel és ez nem mond ellent az energiamegmaradás törvényének. Ezt az előgyujtás állításával lehet elérni.
Vannak olyan motorok, amikben nincs kopogásérzékelő és nem változtatják az öngyulladás megakadályozására az előgyujtást. Ezekhez LEGALÁBB olyan oktánszámú üzemanyagot kell használni, amit a gyártó előírt. A kisebb oktánszám károsítja a motort. Nagyobbat lehet használni, de a motor ettől nem fog jobban menni.
Ha olyan a motor, hogy az előgyujtást a kompressziótűréshez igazítja, az jobb hatásfokú lesz a magasabb oktánszámú üzemanyaggal.
2. A benzin összetétele:
A benzin sokféle lánchosszúságú szerves molekulából áll. Ezeket a finomítóban keverik. A rövidebb láncok égésekor több energia szabadul fel, ezért a benzin égéshője változhat. Lehet energikusabb vagy gyengébb benzin.
3. Tisztító adalékok.
Ezek drágák. Ha többet-jobbat raknak bele, akkor az üzemanyag jobban akadályozza vagy korlátozottan oldja a koromlerakódást.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!