Mi a különbség a MOL és az OMV üzemanyagok között?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nincsenek nyilvános összetételi adatok egyikről sem, így objektív módon nem összehasonlíthatók. Amiket tudni lehet róluk, abban nincs érdemi különbség (oktánszám: min 100, etanol: max. 5% stb.)
"Melyiket éri meg inkább tankolni?OMV MaxxMotion benzin, vagy a Mol 100 -asa?"
Egyiket sem, bármelyik 95-ös is megfelelő ebbe az autóba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2 A gyártó minimum oktánszámot ír elő. Olyat soha nem írnak, hogy az jó bele csak és kész. A magasabb oktánszám MINDIG jobb.
Kérdésre: Mol 100-assal nincsen tapasztalatom, szóval a véleményemet kezeld fenntartásokkal. Egyetlen egyszer tankoltam MOL-nál még régebben az 1.4-es F Astrámat. Előtte kapott az Shell-ből és OMV-ből is mindenfélét, Auchan kútra is sokat jártam, tankoltam isten háta mögötti noname kúton is, soha semmi baja nem volt, de aztán a MOL 95-ös volt az, amitől megizzadt. Alapjáratom ingadozott, ereje nem volt (amúgy se sok, szóval nem volt vicces még abból a kevésből is veszíteni), ilyesmi. Megvártam hogy elfogyjon, kapott egy teli tank OMV-t, azonnal elmúlt minden baja.
Minden autó más és más, máshogy reagálnak az üzemanyagokra, nyilván sokan tankolnak MOL-nál probléma nélkül. Viszont számomra ez elég egyértelművé tette, hogy a MOL minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Mostani autómba tuti nem raknék MOL-t, sem a 95-öset, sem a 100-asat, mert ugyanannyiba kerül, mint az OMV, vagy a Shell, de a minőségi szintje megkérdőjelezhető, szóval nem adok ugyanannyi pénzt valamiért, ami valószínűleg szarabb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4 "a te motorod 95-re van optimalizálva"
Jó nagy kamu vagy báttya, nem mondott neked ilyet semmilyen mérnök, vagy szerelő. Max akkor, ha 80 éves öreg szakikról van szó, akiknek a tudásuk és szakértelmük a Trabant és Wartburg szintjén maradt.
Tudniillik, az oktánszám okozta problémák olyan jellegűek, amiket egy modern autó simán kiküszöböl saját magától. Gyárilag valóban lehet 95-re van tervezve, de modern autókról beszélünk, tehát ha pl. a 100-as benzin nem megfelelően ég, mert 95-ös benzinre van beállva az autó, akkor azt rögtön érzékeli a kopogás-szenzor, küldi a jelet az ECU-nak, az ECU pedig az új körülményekhez igazítja a karakterisztikát (előgyújtás, keverékképzés, VVT-s autók esetében a szelepnyitást, stb). Az első 100 méteren talán nem lesz ideális, aztán szépen mindent beigazít és onnantól a puszta fizikának köszönhetően a 100-as benzinnel jobban fog menni az autó, mint 95-össel.
Sőt, 15-20 éve már nem csak szimplán alkalmazkodni tudnak az autók a benzinhez, hanem újra is tudják magukat tanítani. Régebbi autóknak volt egy alap fix beállítása, ami mondjuk 95-öshöz volt igazítva és ha 100-asat tankoltál, akkor csak ideiglenesen módosított a keverékképzésen. Viszont jópár éve már ha sokáig folyamatosan 100-as benzint használsz, ezért folyamatosan a módosított keverékképzést használja a motor, akkor az ECU a módosított keverékképzést fogja alapértelmezettnek beállítani. Ekkor pedig ha utána ismét 95-öset fogsz tenni bele, akkor pont a 95-től lesz rosszabb, mert az ECU a 100-asat vette alapértelmezettnek.
Ha a "mérnök" és "két szerelő" nem csak kitalált alakok, hanem valós személyek, akkor én azt javaslom neked, hogy ne fogadj meg tanácsot tőlük és ne higgy el nekik semmit, mert nagyon nincsenek képben. Lehet hogy a 60 éves szoci autóknak nagy mesterei voltak, de a modern világról elég csúnyán lemaradtak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5 "teljesen feleslegesen tankol bele 100-ast semmit nem fog elérni vele"
Attól, mert a 95-össel is vígan elpöfög, az nem azt jelenti, hogy a 100-asnak ne lenne haszna.
1. A 100-as sokkal tisztább benzin, ezért sokkal jobban, precízebben, szebben ég. Jobb hatásfok érhető el, így növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást.
2. A benzin egy nagyon kiváló oldószer (nem véletlenül létezik mosóbenzin, amit direkt tisztításra használnak) és a motort is folyamatosan mossa belülről, pl. folyamatosan takarítja az olajlerakódást a szívószelepekről (kivéve közvetlen befecskendezéses motoroknál, mert ott a benzin nem érintkezik a szeleptányér felső oldalával és ezért azok nagyon kokszosodnak is, bizonyítván, hogy igaz az, amit írok. És mint írtam az előző pontban, a 100-as benzin tisztább, tisztább benzin = jobb tisztítóképesség = tisztább motor.
3. Habár jobb a 100-as benzin, önmagában nem annyival jobb, hogy megérje kifizetni a magasabb árat, ezért a benzinkutak a 100-as benzinbe több és jobb minőségű adalékokat tesznek, mint a 95-ösbe, amik javítják az összes fentebb leírt dolgot: még jobb lesz a fogyasztás, még jobb lesz a teljesítmény, még tisztább állapotban tartja a motort.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pontosan ezt állítom, igen.
Tisztelettel:
Egy szakszervizes
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#9 Na jó, ezt talán illik egy kicsit részletesebben megválaszolni részemről.
Ha elolvasod a #6-os válaszomat, akkor a kopogást én magam is szóba hoztam. Mint írtam, különböző oktánszámú benzin használatánál a legnagyobb probléma a kopogásos égés... VOLT RÉGEN! Manapság az autók már fel vannak készítve rá, hogy ezt önmaguktól megoldják. A kopogásszenzor érzékeli a kopogást, küldi a jelet az ECU-nak, az ECU pedig módosít a keverékképzésen, előgyújtáson, amin éppen szükséges, a módosítások után pedig a kopogás meg fog szűnni.
A szakszervizesek abban hibáztak, hogy bár a kopogást valóban a 100-as benzin okozta, azt azért illett volna tudniuk, hogy nem lett volna szabad 100-as benzinnel kopognia. Talán nem értettek hozzá, vagy amit valószínűbbnek tartok, hogy nem akartak foglalkozni vele, ezért pedig nem is foglalkoztak vele tovább, gyorsan le lett koptatva (te voltál amúgy?). A valódi válasz viszont az lett volna, hogy valami a kopogás megszüntetéséért felelős körben nem működik megfelelően, ezáltal nem történik meg az a módosítás, ami a 100-as benzinnel való járáshoz szükséges. Ezt a problémát meg kell keresni, orvosolni, aztán mehet újra ismét problémamentesen 100-assal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!