Mi a különbség tulajdonképpen a lóerő és nyomaték között?
Ez az én turbó dízel autóm és ezzel a szívó benzinel hasonlítottam össze:
Lóerőben minimális a különbség a kettő között
A tdci ba 260nm nyomaték van a szívó benzinnbe 159 ennek ellenére a 0-ról 100-ra gyorsulásnál 1 tized másodperc a különbség a kettő között a tdci javára.
Akkor tulajdonképpen az a 100 nm plusz nyomaték mit csinál? Azthittem a nyomatéktol függ a gyorsulás
#21
Igen, így van: konkrét számokkal illusztráltam az állításomat, meglátásomat.
De csak neked, csak most: dízelnél vrűű kell ugyanahhoz a gyorsuláshoz, amihez egy benzinesnek VRŰŰŰŰ-re van szüksége.
Kész vagyok tőled, hogy minden egyes mondatomat ki tudod úgy forgatni, hogy mekkora egy szerencsétlen szrhalmaz vagyok.
Egy benzines hangosabb négyezres fordulaton, mint egy dízel kétezernél, ebben azt hiszem megegyezhetünk, ezt próbáltam szemléltetni az imént.
Egyébként nem talált, nem láttam a Halálos iramban filmeket (na jó, összesen három részt egyszer-egyszer :D), ellenben vezetek. Nyilván tudok vezetni a fordulatszám ismerete nélkül, ez elég alapvető dolog, máskülönben szívás lett volna B Corsát, vagy éppen Lada Samarát vezetni. Semmi másról nincs szó, minthogy szimplán érdekel bizonyos helyzetekben, hogy mégis mekkora fordulaton pörög a motor. Számszerűen. Szimpla kíváncsiság. Szeretem az élet dolgait számokhoz, konkrét értékekhez kötni, hiszen viszonyítási alapot ad. Vagy már ez is bűn? :)
Három különböző, teljesen más tulajdonságokkal rendelkező autót vezetek rendszeresen, jó tudni, mennyi az annyi. :) Lehet, hogy nem ad plusz információt, csak szimplán érdekel. Furcsa vagyok, mi? ;)
#16: köszönöm Sherlock. Mernök vagyok, tisztában vagyok a képletekkel.
De vizuális megjelenítesre, "szemre" a teljesítménygörbe azonnal ad érdemi információt a motor rugalmasságáról, a gyorsulásról, mert a vizszintes az többnyire "benne van a szemedben" valamint az ábrán is szokás osztást rajzolni.
Az skálázással torzított 1/x képzeletbeli függvényeket meg igazán kevesen tudják odalátni a nyomatékgörbéhez.
Már megint a turbódízelt hasonlítgatjuk a szívóbenzinnel. :D Miért nem a turbóbenzinnel?
A turbódízel nagy nyomatéka rövid távon jó gyorsulásnál. Pl. 60-100, 80-120km/h intervallumban, mert váltás nélkül odalépsz és a nyomaték miatt van ereje a motornak. Szívóbenzinesnél ehhez vissza kell váltanod, ami időveszteség. Viszont nagyobb intervallumoknál 0-100, 100-200, 0-200km/h már a teljesítmény számít, így egy 1.9tdi-t egy 1.6 szívóbenzin (azonos tömeg, váltóáttétel, légellenállás, stb. mellett) lefog nyomni, hiába kisebb a lökettérfogat és a nyomaték. Csupán tudni kell használni a sebességváltót. Ha pedig már az 1.6-os benzines turbós, akkor semmilyen sebességtartományban nincs esélye a dízelnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!