Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetéstechnikai kérdések?

Vezetéstechnikai kérdések?

Figyelt kérdés

1. Az oktatóm azt mondta anno, hogy amíg hátrafelé gurul az autó nem szabad egyesbe rakni. Először teljesen meg kell állni. Van egy ismerősöm aki viszont mindig azt csinálja, hogy wup gyors hátra kiállás, fék de nem teljesen állóra, még picit gurul hátra lendületből az autó és már rakja egybe és már el is indult. Akkor ezt mégis lehet?


2. Ez az ismerősöm azt mondta, hogy nem veszem jól a kanyarokat. Pl az egyik hiba, hogy fölöslegesen kettesbe rakom. Na most derékszögű kanyarokat csak kettesben tudom stabilan venni. Megyek, kanyar előtt fék, berakom kettőbe, kanyarban csúsztatva engedem fel a kuplungot és a gázt nyomom kifelé. Így én teljes uralmat érzek az autó felett végig. Akárhányszor próbáltam hármasban nem stabil, úgy lóg, kicsit belendül, valahogy nem 100% az uralmam. De figyeltem őt és ő hármasban annyira stabilan kanyarodik ilyen derékszögű kanyarokban, még jobban belefekszik az autó a kanyarba mint nekem kettesben. Mit rontok el? Mit csináljak másképp? Azt is próbáltam kettesben és hármasban is, hogy teljesen felengedem a kuplungot még a kanyar előtt de az úgy még instabilabb érzés.


3. Azt is mondta, hogy a váltást is rosszul csinálom, mert nem húzom ki eléggé, túl hamar váltok és túl gyorsan mozgatom a váltót. Dízel autóról van szó és én az egyest, kettest elváltom 2500 fordulat környékén,inkább alatta. Azt mondta kb 3000-ig vigyem el őket és lassan, szépen váltsak mindig. Én gondoltam a dízelt annyira nem kell pörgetni. Kell?



2023. aug. 10. 07:57
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

1. Egyhelyben állásnál nem tekerjük a kormányt, mert terheli a kormányművet és koptatja a gumikat.


2. Úgy válts, ahogy te jónak érzed, ne hallgass másokra, max. a legelején próbald ki milyen amit mondanak és eldöntöd melyik jobb neked.


3. Érzésre kell váltani, nem fordulatszám alapján, ha váltás után nem szenved, nem rángat az autó, akkor jól váltottál.

2023. aug. 10. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
66%

1. Jobban koptatod a kuplungot, ha meg gurulsz hatrafele, es elkezded egyesben csusztatni.

2. A sebesseg legyen megfelelo a kanyar bevetelehez, ugy tudd bevenni, hogy ne logj at a szembe jovo savra. Aztan ha bevetted es fel akarsz gyorsulni, ne kelljen sokat csusztatni a kuplungot es ne erolkodjon a motor. Nekem ez kettesben jon ossze.

3. En a kettest altalaban kihuzom 3000-ig, hogy minel hamarabb felvegyem a max megengedett sebesseget, neha a harmast is...

2023. aug. 10. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
1-esre hülyeséget írtam, amelyik autó beveszi rángatás nélkül az egyest, annál nyugodtan lehet lassú gurulás esetén egyest rakni. #1
2023. aug. 10. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

#1

1. Igen tudom ezt, de nincs szó kormány forgatásról. Mondjuk merőleges parkolóból kitolat jobbra, még picit gurul hátra az auto de már egyenesen, menetirányba áll. Szóval abban a pozícióban de még hátragurul és már rakja egybe és indul egyenesen, nem kormányoz már sehova.


2. Igen de a cél mégis az lenne, hogy egyre jobb legyek és ne ragadjak le egy szinten. Így lesz egy komfort zónam és közben lehetnék sokkal jobb. Csak meg akarom érteni a hogyanokat és miérteket.


3. Egyébként érzésre nem érzem rossznak azt sem ahol én elváltottam és azt sem ahol most váltok. De hogy hosszútávon az autónak mi a jobb nem tudom?

2023. aug. 10. 08:18
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

1. Kicsit jobban kopik olyankor a kuplungtárcsa, ha még mozog az autó. De nem kell nagyságrendi különbségekre gondolni. Pl. lehet hogy 200.000 km helyett már 194.000 kell kuplungtárcsát cserélni meiatt.

Az oktatók amúgy hajlamosak az ilyenre. Nem kell komolyan venni! Az enyém pl mindig rámförmedt, ha emelkedőn éreztem hogy gázadásra is lassul az autó és nyúltam volna a váltóhoz, hogy visszaváltsak. Ilyenkor mindig le lettem ordítva, hogy mit képzelünk mi (mindig többes számban beszélt rólam), hogy ő mennyit fog tankolni, neki se ingyen van! Csak akkor szabad visszaváltani, ha rángat az autó. Ezzel a mi napig nem értek egyet és nem így csinálom. Egy egészséges fordulaton pörgő motor, ami könnyedén viszi az autót, a gázpedált épp csak lehelni kell, semmivel nem fog többet fogyasztani, mint amelyik alacsony fordulaton nagy gázpedál állással búg, erőlködik, szenved. De nem vitatkoztam, ő az oktató, az ő autója, ráhagytam és így csináltam. Később a saját autómnál meg nem. Azóta (23 év) sem.


2.-3. Ezt látatlanban nehéz megítélni. Leírás alapján nem rontasz el semmit, úgy csináld, ahogy biztonságosnak érzed! Nincs ez kőbe vésve. Na meg: ugyanazt az autót vezetitek? Nem minden autónak van egyen-váltója, egyen-motorja. Simán lehet hogy más az áttételezés ugyanabban a sebességi fokozatban, más a motor nyomatéka, karakterisztikája.

Nekem is dízelem van. A váltássegéd már 1800-as fordulatnál jelez, hogy váltsak fel. Városi forgalomban, ha nem kell kilőni, vagy nem egy autópálya gyorsítósávjában vagyok én sem szoktam 2000-2200 fölé pörgetni. Nyilván egy benzines más, ott érzetre is jobban kihúzatja az ember.

2023. aug. 10. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
0%

1. Bármit lehet, max nem éri meg.

2. Kanyarban nem nyomkodjuk a kuplungot.

3. Pörgessed csak, haladni kell.

2023. aug. 10. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

#3 oké így,már későn láttam.

#2

1.Szerintem nem csúsztatja, nagyon gyors, még tolat aztán már ott se vagyunk. :D

#5

1. Oké. Leváltásnál én se várok míg rángat. Azt szerintem jól csinálom.

2.-3. Először a saját autójánál láttam és gondoltam más a váltó (és más is kicsit, vezettem azt is) de az enyémet is vezette és valahogy neki olyat tud az én autóm amit nekem nem. Simán az enyémmel is hármasban stabilabban és gyorsabban kanyarodik mint én kettesben.

Igen egyébként sima városozásnál van ez a felváltás. Annyiból jobb később váltani, hogy dinamikusabb érzés.

2023. aug. 10. 08:34
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Valamennyit lehet hátra gurulni, ha a váltó nincs szétkopva meg nincs teli fogházaggal, akkor nem lesz gond abból ha egy picit még gurul az autó hátrafelé és te már rakod az 1-est. Régi autóknál és kopott váltóknál probléma ez, ahol ha hátrafelé forog a hajtott tengely nem tudja a szinkrongyűrű összekapcsolni a fokozatot.


Kanyarban nem kell kuplungolni, sőt ha a kanyar már egy bizonyos tempó fölött történik és te szórakozol közben a kuplunggal, azaz a hajtott tengely összeköttetése a motorral megszakad, hirtelen nincs motorfék, el is szállhatsz. Nyilván nem egy városi 20-40km/h-s kanyarról van szó, de mondjuk ha főúton 90-es tempónál jön egy kanyar ahol kint van a 60-as tábla és te 60-nál benyomod a kuplungot az már tud gondot okozni. Úgy kell megválasztani a kanyarsebességet és az ívet, hogy ne kelljen a váltóhoz és a kuplunghoz nyúlni a kanyarban. Miután már kifelé jössz a kanyarból gázt adsz, és majd utána váltasz fölfelé, ha indokolt.


Dízelt elég intenzív gyorsításkor 2500 fölé forgatni, normál tempónál és autózásnál elég valahol 2000-2500 között elváltani, folyamatos haladásra pedig 1500-2000 közötti fordulaton is alkalmas. Benzin kb. ugyan ez, csak adj hozzá 500-1000rpm-et az előbbi fordulatokhoz. Annyit tennék hozzá az #1-es válaszoló 3. pontjához, hogy a dízel (meg egyébként egy nagyobb benzines is) ugyan karakterisztikájából adódóan bírja ha valahonnan 1000-1500 fordulat közül kezdesz vele gyorsításba (sőt a dízel majdnem alapjárattól alkalmas erre), de a lendkeréknek és a hengerfalnak, motor csapágyazásoknak nem teszel jót vele. Ha intenzív gyorsításba kezdesz, dízelnél legalább 1500, benzinnél 2000-2500 fordulat legyen meg. Egyik sem fog rángatni ha lepadlózod mondjuk 1200-as forduaton, de nem tesz jót nekik.

2023. aug. 10. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Hátra guruláskor egyesbe óvatosan be lehet tolni azért, ha lassan gurul, előreguruláskor rükibe viszont nem tesz jót mert abból mindig reccsenés lesz.
2023. aug. 10. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
#6 2. és #8 Nem a kanyarban nyomom le a kuplungot hanem még a kanyarodás megkezdése előtt, a kanyarban van egy pontja ahol "fog" és aztán ahogy jövök ki úgy engedem feljebb és ugye közben kifelé nyomom a gázt is. Ezek kis, városi derékszögű vagy kis ívű kanyarok. Nem szabad így? Mert eddig ez az egy amit stabilnak érzek és semmi olyat nem tesz az autó amit én nem akarok. Már kanyar előtt befejezett váltást valahogy nem érzem jónak. De nagy sebességű kanyarnál nem csinálom ezt, ott motorfékkel megyek és kifelé gáz.
2023. aug. 10. 10:24
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!