Autó(motor) leállítása pirosnál, spórolásból:
szabad? Mikor "éri meg"?
Figyelt kérdés
Arra gondoltam, hogy ha pont kifogom a pirosat, és vélhetően sokáig (legalább 30-45 vagy akár 60+ mp) kell várnom, akkor leállítom a motort hogy spóroljak (meg kevesebbet is pöfögjek). KRESZ értelmében ez tilos, vagy veszélyes? Illetve hány másodpercig kell hogy álljak a pirosban hogy ez megérje? A világítás fenn marad, a féklámpa nyilván így is működik.
Egy 2015-ös, hyundai i10-ről lenne szó, 1200 cm3 körüli benzin motorral. Nem start-stoppos (nyilván). Ez egy kis családi autó. Kiváncsi vagyok pl egy kicsit nagyobb autónál, mondjuk egy vw golf mi a helyzet.
Leállíthatod, de annyira minimális a megtakarítás, hogy az indítómotor extra kopását nem ellensúlyozza.
2022. okt. 11. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Lehet max fél deci az autó fogyasztása per óra, nagyon sokat kell neked megállni és motort kikapcsolgatni, hogy összejöjjön fél liter, ami 95-ös benzin esetén 240 Ft, az amúgy 5 literes vegyesfogyasztás mellett. Szerintem akkor lenne ennek valamiféle látható eredménye, ha taxiznál a belvárosban, vagy reggel is meg este is a dugóban ácsorognál, de ott meg kiszámíthatatlan a forgalom haladása. Úgy hogy értelme kb annyi, mint egy talicska földnek gödröt ásni.
2022. okt. 11. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Még új autónál is 4 km-en pár ml-t írt "megtakarításnak" a komputere...
2022. okt. 11. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Én nem javaslom, mert alig spórolnál valamit, ez mellett a start-stoppos autókban spec akku is van ami ezt bírja, így ha ezt kinyírod vele akkor csak buksz rajta, nem nyersz.
2022. okt. 11. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Amikor kifogom a hosszú számlálós pirosat, mindig leállítom a motort.
Nem a fogyasztás miatt, hanem mert csendesebb.
2022. okt. 11. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Nem nyersz vele. Max vonatos kereszteződésnél.
2022. okt. 11. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Ha ki akarod nyírni az akkut idő előtt, akkor hajrá... Egyébiránt a start-stop rendszer is egy bődületes nagy baromság. Vajon a sok leállítgatással-indítgatással van -e annyi üzemanyagmegtakarítás vagy környezetterhelés csökkenés, ami fedezi a nagyobb/bonyolultabb akkumulátor gyártása és hulladékkezelése során a plusz munkát és a plusz környezetterhelést?! Parasztvakítás! Még egy ostobasággal több, de a marketingszövegtől még nem lesz értelmes...
2022. okt. 11. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Nem tilos, de volt is erről nem is olyan régen cikk asszem totalcaron a start-stop rendszerről, hogy hányszor annyi indítási cikluson megy át szegény akksi-indítómotor, mint normális esetben, és hosszú távon ez valóban gyilkolja az autót. Na meg mikor indítod be? Mert piros-sárga az indulásra felkészülés, de amint zöld, illik elindulni. Én üresbe is csak akkor teszem, ha várhatóan több percet állunk, de még pirosnál, ha már a keresztező gyalogos lámpája zölden villog, már teszem is sebességbe, nem bambulni járok a piroshoz.
2022. okt. 11. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Igazán jelentős üamegtakaritás nincs.
A gyártók állitása nagyjából 0,7-1liter.
Azt azért viszont ne felejtsük,hogy nem egyedül autozik az ember. (Sok kicsi sokra megy.)
És azt sem,hogy nem csak egy gyártónak van ilyen renszere és ezért nagyobb tudomány van mögötte,mint a sima motorújra inditás.
Végszóként ha nem tudja az autó akkor ne csináld. Ha tudja a gép akkor viszont bátran. Az elhasznált aksikkal eddig is kezdtünk valamit ezután is fogunk. Ez a gyártok érdeke is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!