Miért baj az, ha 3 hengeres egy autó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Van az emberekben egy jó adag berögződés, hogy ha autó, akkor 4 henger/4 ütem/4 kerék.
Aztán van a világon pár millió háromhengres autó.
Ezek a kocsik nem ismerik ezt a begyepesedett gondolkodást, és egész egyszerűen csak műküdnek.
Erről ennyit.😁
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1 henger nagyon rángatja a bódét. Ahogy múltak az évek elkezdték több hengerrel gyártani a motorokat mert rájöttek, hogy a rázkódást ezzel kitudják egyenlíteni. Több henger nagyobb teljesítményt adott.
Mai technikával le lehet csökkenteni a hengerek számát mert létezik a kettőstömegű lendkerék, elveszett teljesítményt turbóval lehet pótolni. Vezető nyomja a gázpedált és közben a számítógép kiokoskodja a legtakarékosabb teljesítményt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondok egy érdekeset:
Toyota C-HR 1.2 turbo benzines, 4 hengeres, 116 Le.
Házon belül Toyota GR Yaris 1.6 turbo benzines , 3 hengeres, 261 Le. Hány henger akkor a jó?
Definiáld magadnak hogy mi a jó hengerszám. Nyilván a tartósság lenne a lényeges szempont, és ezt nem ez határozza meg. Minél több henger, annál jobban kiegyensúlyozható járás, ez szimpla fizika.
Ettől függetlenül még nem biztos, hogy egy motor azért jó konstrukció, mert véhat, vényóc. Romániában sok 0.9 turbós dacia taxi gurul, sok százezer km-rel, köszönik jól megvannak. Nyilván nem egy agyonüthetetlen túltervezett dolog mint egy 80-as évekbeli merci motorja, de ma már egyik sem az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!