Mi a baj a 3 hengeres turbós motorokkal?
Sok helyen (általában komment szekciókban) olvasom, hogy SZERINTEM nem lesz tartós, meg "max 100.000 km és kuka".
Mire alapozzák ezt?
Illetve mik azok a hibák?
Kia ceed 1.0 turbós autóm van.
Mire kell számitani?
Úgy hogy hulladék, bilialuból készült blokk, minden az utolsó grammig kiminimalizálva, és rommáhegyezve teljesítményben, persze hogy előkerül a konstrukciók gyenge pontja. reccs.
3 hengerből nem is nagyon tudsz igazán egyenletes járást összehozni.
A proli mindig fikázza az új technikát.
Ugyanez volt, amikor megjelentek az injektoros motorok vagy épp a dieselek.
Két fő okot látok. Annak idején 2005-ben mikor turbós autót vettem, akkor is mit hallgattam, megkaptam szinte mindenkitől, hogy mekkora hülye vagyok, mert meglátom ez az autó épphogy a garanciaidőt kihúzza és vihetem a bontóba! Bezzeg az ő 90-es évekből származó szívó motoros autója az isten, az még évtizedek múlva is az utakon lesz. Na, ehhez képest 2005 óta eltelt 18 év. Az autóm azóta is bontatlan motorral, turbóval vígan járja az utakat, a 90-es évek gépei viszont igen csak megfogyatkoztak. Tehát az idő pont nem ezt igazolta.
Tehát a két ok:
1. Az újabb technikákat mindig divat csak azért is szidni. Ez emberi tulajdonságból adódik, van is rá egy jó mondás: savanyú a szőlő. Kevésbé tehetős társadalmi rétegek, akik csak idősebb, régebbi autókat engedhetnek meg maguknak, főleg előszeretettel hangoztatják, hogy nekik nem azért nem kellene újabb autó, mert rövid a takaró, hanem mert "amúgy is sz@r". Soha nem volt ilyenje, nincs saját tapasztalata, de erről meg van győződve. És kicsit ezzel a saját lelkiismeretét is megnyugtatja, hogy nem baj, hogy egy öreg 25 éves bontószökevénnyel jár, ez minden szempontból nagyságrendekkel sokkal jobb autó...
Aztán az új technikák lassan elfogadottá válnak, mire legyűrűznek az olcsóbb használt autók világába. Csak ehhez kell legalább 10-15 éve. Pl régebben sokan mit fújtak a turbóra! Ma meg már teljesen elfogadottá kezd válni.
2. Némi elvi valóságalapja lehet, de ezt szeretik eltúlozni. Ugyanis a motornak az élete során összeszedett össz terhelése nem négy, hanem három henger között oszlik meg. Azaz egy hengerre egy kicsit nagyobb mechanikai terhelés jut. Emiatt valamivel jobban kophat, fáradhat, elvileg! Nyilván a konstrukciót, kenést, csapágyazást, kiegyensúlyozást a mérnökök úgy tervezik meg, hogy ez a negatív hatás minimális legyen. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ugyanabban az autóban, ugyanazon az útvonalon végig, ugyanolyan vezetési stílust alkalmazva, ugyanazzal a sofőrrel a 4 hengeres motor elmegy megbontás nélkül mondjuk 500.000 km-t, addig a 3 hengeres 450.000-et. De semmiképp nem arról van szó, hogy pár ezer km alatt széthullik!
A gyártók egyre inkább a 3 hengerest erőltetik. Kisebb blokk, kevesebb anyag, akár olcsóbb gyártás. A másik meg a CO2 kvóta! Kisebb lökettérfogat, fajlagosan kevesebb CO2 kibocsájtás, alacsonyabb flottaátlag, nincs súlyos bünti.
Nagyon savanyú a szőlő.. tényleg: [link]
Nem a mérnökök terveznek manapság autókat hanem a marketingosztály, meg a zöldnácik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!