Csak a presztízs miatt gyártanak négy hengeresnél nagyobb hengerszámú motorokat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A presztízs rossz szó. Inkább mondanám életérzésnek. Minden fajta motornak megvan a maga hangja, karakterisztikája. Van aki szereti a V8-as mély dübörgését, van aki viszont jobban szereti a V10 ordítását.
Nekem pl. sor6-os motor van az autómban, és össze sem lehet hasonlítani egy ugyan olyan teljesítményű 4 hengeressel. Mindkettő jó, de más az érzés.
Displacement 1,828.7 litres (111,597 CI) per cylinder
Javítva, 1829 liter egyetlen henger.
Autókba, azonbelül is a sportautókba még elfogadom, hogy legyen valami életérzés. De haszongépjárművekbe, hajókba, harcjárművekbe minek?
Gondolom valami technikai előnye csak van, nem az életérzés miatt tesznek harckocsikba 12 hengeres motorokat. De az a technikai ok, nem az hogy nem lehet kisebb hengerszámmal megoldani majdnem ugyanaz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És hogy a francba jönnek ide a hajó motorok?? Autókról volt szó.
Felhívnám a figyelmedet, hogy egy autóba nem fér bele akármekkora méretű motor.
A 14 hengeres változata 13,5 méter magas, majdnem 27 méter hosszú, és 2300 tonna. Nem tudom ezzel mit akartál bizonyítani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyenletesebb a járása a sokhengeresnek, plusz a dugattyúnak súlya van. nem mindegy hogy a felső holtponton 5-7000-es fordulatnál egy 5 kilós dugattyút rántasz vissza egy 8 literes motorban, vagy egy 50 grammosat. :)
Mindennek jelentősége van, a furatnak, a lökethossznak satöbbi.
Amúgy teherautóban az ifa ASSZEM 4 hengeres volt, az tartotta fel mindig a sort. :D
Eddig se csak autómotorokról volt szó, a kérdésben a Dodge Viper csak példa volt. Nem akarok semmit bizonyítani, kérdezek. Az az óriás motor pedig arra példa, hogy igeni lehet nagyméretű dugattyúval készíteni motort.
Feltételezem egy 4 hengeres kisebb és könnyebb a kb ugyanolyan menetteljesítményt biztosító 8 v. 12 hengeres megfelelőjénél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!