Csak a presztízs miatt gyártanak négy hengeresnél nagyobb hengerszámú motorokat?
Nem csak a presztizs miatt.
Akkora motort terveznek, amivel a leggazdaságosabban elérhető a szükséges nyomaték, teljesítmény és élettartam.
A #7-es válasza lehet leginkább az ok.
A Rolls-Royce autókba szereltek 6,8 literes V8-at, nem tudom ennél nagyobb dugattyúval készítettek e autót. Gondolom a hirtelen gázadásokra emiatt nem reagált valami gyorsan, de az az autó nem is hirtelen gyorsításokra való.
A #8 az ok okát írta le?
Amúgy jellemzően a pörgősebb versenymotorok elég rövid löketűek.
a V10 Viper mondjuk pont egy teherautómotorból készült. :D :D
Kicsit irreleváns egy autó és egy konténerszállító hajó motorját összehasonlítani. A robbanómotor elve ugyan az, de az egyik mondjuk 3 cipősdoboz méretű míg a másik egy ház mérete.
Az Euro normák miatt a motorok lökettérfogata is csökken, viszont ezzel valoszínűleg - bár minden gyártó tagadja - az élettartama is. Hiszen más terhelés ér egy 3.0 liter 6 hengeres motort ami 200 lóerő és más egy 1.4 3 hengeres motort ami ma már szintén tud 200 lóerőt. A gyártási technológia is javul, de nem abban az ütemben ahogy a motor gyártás fejlődik. Emiatt kell egy csomó új dolgot beletervezni a motorokba, amik plusz kockázatot jelentenek az élettartam és megbízhatóság szemszögéből. Ezek szervize pedig nyilván nem 2 forint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!