Miért nyomták le az elektromos autók a dízelautókat az új autók piacán Európában?
11-nél a pont!
Plusz még a divatszerűséget tenném hozzá.
#11 Egyébként ez engem nagyon zavar. Folyton nyomják a kisembernek, hogy óvja a környezetet, de minden környezetkímélő dolog elérhetetlen áron van. Megértem, hogy a Tesla egy luxuscikk, telis-tele extrákkal, de már egy egyszerűbb elektromos autó is egy vagyon. Mit várnak, hogy a kis munkásember, akinek a megélés is egy kaland, majd befektet egy hétszámjegyű autóba csak azért, mert ez jót tesz a környezetnek? Félreértés ne essék, én is támogatom, környezetvédelmet, de akkor már nem úgy kéne megoldani, hogy ez ne csak a felső tízezernek legyen elérhető?
A tömegközlekedés, MÁV szolgáltatása a béka segge alatt van, ezért érthető, hogy az emberek inkább autóba szállnak, ha hosszú útra mennek időre (itt most nem a bolti kiruccanásra gondolok). Ha kifejlesztenének egy elektromos "népautót", vagy támogatást nyújtanának ilyen megoldásokra, akkor könnyebben terjedne, és így nagyban csökkenne a károsanyag kibocsájtás is. Annyi mindenre adnak támogatást, akkor erre miért nem lehet, ha ennyire fontos?
Arról nem is beszélve, hogy a leggazdagabb rétegnek meg hétközpi dolog a saját kis magángépén utazni, meg a luxusjachtján evickélni, és őket nem lökdösi senki. Azok is csak a kényelem miatt veszik a Teslákat, nem a környezet miatt.
#13 Adok neked is egy plusz pontot. Azt teszem hozzá, hogy az elektromos autó környezetbarátnak látszik, de ezt eddig még nem igazolta senki. Azaz, nincs az a számítás vagy mérési adat, amely ezt alátámasztaná, pl. egy korszerű benzines vagy hibrid járműhöz hasonlítva.
Ugyebár a gazdagsághoz nem párosul automatikusan gazdag ész, a visszamaradott felfogás pedig megáll azon a szinten hogy mennyi füstöt ereget a gép, miközben a valóságban és az ipari gyakorlatban számos latens komponens visel tekintélyes szerepet. A teljesség igénye nélkül pl. a gyártási környezetszennyezés (különleges fémek és műanyagok előállítása és megmunkálása, vegyi anyagok és vegyi eljárások), a töltésre fordított energia előállításának környezetterhelése, vagy épp az autó élettartama után a bontás/újrahasznosítás környezetterhelése.
De mondok jobbat: hol gyártanak mindent is? Persze hogy Kínában... és milyen energiából? Nagyrészt fosszilisből...
Mi a tanulság? Azzal, hogy áthelyezik a gyártási folyamatot máshová, nem szűnik meg a környezetterhelés. Még akkor sem ha az "anyaország" környezetvédelmi álcázott jogszabályokkal próbálja elfedni a valóságot...
Persze üzlet minden meg politika, a környezetvédelem a fejeseknek mindig másodlagos-harmadlagos volt.
14-es, te milyen buta ember lehetsz. Nem tudod, hogy az adott ország villamosenergia mixétől függ, hogy mennyire környezetszennyező az elektromos autó?
Még egy olyan elmaradott országban is jobban jön ki az elektromos autó, ahol nincsen atom és vízerőmű csak szénerőmű.
Mivel a szénerőművek városoktól távol komolyabb szűrőkkel vannak ellátva , és egy helyen koncentrálódik a szennyezés, míg a robbanómotoros autók közvetlenül az emberek orra alá püfögnek, ami a nagyvárosokban szmogot okoz, és megrövidíti az ott lakók életét.
Gondolom valami proletár, azaz szakmunkás lehetsz csak ennyi ésszel.
15: A leírásom lényegét (amelyben rámutattam hogy az elektromos autó környezetterhelésének az elemzése nem egyszerűsíthető le pusztán egyetlen paraméter vizsgálatára) úgy látszik nem sikerült megértenie.
"a robbanómotoros autók közvetlenül az emberek orra alá püfögnek"
Ez az állítás már túlhaladott, okafogyottá lett. Maga a "robbanómotor" elnevezés is elavult, belsőégésű motor a becsületes neve. (Most biztos megkérdezi önmagától, jéé- van akkor külsőégésű is? Igen, van, nézzen utána ennek is). Ne egy 30éves dízelt hasonlítson az elektromos autóhoz, hanem egy mai korszerű hibrid vagy benzines járművet.
"a szénerőművek városoktól távol komolyabb szűrőkkel vannak ellátva , és egy helyen koncentrálódik a szennyezés"
El sem hinné, milyen sok esetben nem létezik az ön által elképzelt szűrő... ahogy a szennyezés sem koncentrálódik, hanem szétterjed a légmozgás (ennek hiányában a diffúzió) miatt.
Érdekes a BME egyetem honlapja szerint vannak robbanómotoros autók, hiszen a robbanás ereje hajtja a benzines és dízeles autókat.
" az ön által elképzelt szűrő... "
Nem Afrikáról beszélünk vagy latin Amerikáról, hanem a civilizált azaz szabályozott világról.
Javaslom, látogasson el az Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék laboratóriumába (DCS épület) pl. a kutatók éjszakája alkalmával, amely egy bő hónap múlva egyébként is aktuális lesz. Ott elmagyarázzák hogy mit jelent a robbanás és mi a gyors égés, amely a belsőégésű motorok expanzió ütemét jellemzi. A laboratóriumban lángfront megfigyelésre, lángterjedési sebesség mérésre alkalmas eszközök is vannak.
Egyébiránt meg fog lepődni, de Afrikában és latin Amerikában is működnek modern nyugati országokat kiszolgáló gyártóüzemek az autóipar területén is, ill. a jövőben további lendület várható ezen a téren. Csak másodlagosan említem meg, ennek egyik mozgatórugója épp az engedékenyebb környezetvédelmi szabályozás (vagy annak hiánya), amely olcsóbb gyártást és nagyobb profitot eredményez az anyavállalatnál.
Te kevered a szezont a fazonnal.
Minden detonáció robbanás, de nem minden robbanás detonáció. Ahogyan minde gólya madár, de nem minden madár gólya.
PL: A fekete lőpor mindig hangsebesség alatt robban (explosion), a fehér pedig detonál (detonation), azaz hangsebesség felett robban.
Én a tényeknek hiszek, robbanómotoros találatok a BME honlapjáról:
Itt van a robbanás összes főbb formája amit a tudomány ismer a Britannicában:
Gondolom te még angol sem értesz, tedd be akkor a Google fordítódba!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!