A fáradtolaj vezeti az elektromosságot?
Magasfeszültségű szerelvényre biztosan nem önteném, mert a motorolaj emulzióképző hatású, úgyhogy rengeteg poláros anyagot tartalmaz.
Nyilván rosszabb a vezetőképessége mint a csapvíznek, de ezt bármikor méréssel ellenőrizheted, mely mérést minimum 10 voltos mérőfeszültséggel ejtsd meg a kémiai bomlásfeszültség túllépése miatt.
A leengedett olaj ahogy van, egyáltalán nem alkalmas szigetelő anyagnak! A vezetőképessége a benne lévő szén és fémszemcsék és a megkötött víztartalom miatt magas és leginkább véletlenszerű. A nagyobb összetapadt darabokat ki kell szűrnöd, ahogy a fémport és a vizet is. Át kell vezetned egy pár mikronos olajszűrőn, az megfogja a nagyobb darabokat. (leginkább neodímium) mágnesen többször átfolyatva amennyi vasport csak lehet, el kell távolítanod. Míg tiszta nem lesz a mágnes felszíne.
Legvégén el kell távolítanod a vizet. Pár órát 80-90-120 fokos hőmérsékleten tartod pl egy sima rezsón, lassan emelve a hőmérsékletet, a 120 fokos rész tartson legalább 2 órát. Jó büdös lesz közben.
Ha ez így megvan, 5kV/mm feszültségig nem lesz vele gond, persze életet/vagyonbiztonságot ne bízz rá. Csak felügyelet mellett!
Ezt azért tudom, mert én is használtam már mikor semmi más nem volt.
Egyszerűbb ha elballagsz a boltba, és veszel egy flakon tiszta szintetikus olajat. Viszont időnként azt is ki kell főznöd. Csak a rendes trafóolajok vízmegkötő képessége olyan, hogy évtizedekig nem kell bántani.
Érdekesség: az idős trafókból leengedett olajat ugyanígy kifőzik, és bizony 1% víz is tud lenni bennük. Egyedül a légmentesen zárt frissen kibontottat nem kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!