Miért nyomták le az elektromos autók a dízelautókat az új autók piacán Európában?
Azért, mert az ostoba uniós emissziós elvárások miatt a gyártók már alig tudnak eladni dízelmotorral autót.
Pedig a dízelnek még mindig sok értelme van, autópályán, országúton takarékosságban és környezetvédelemben verhetetlen.
3 hengeres 1000 köbcentis benzines turbómotor nézd meg mennyit pörög autópályán (4000-es fordulat alap), rengeteg a károsanyagkibocsátása emiatt és sok benzint fogyaszt.
Egy normális 4 hengeres turbódízel ugyanilyen tempót 2000-es fordulaton tart, kevés gázolajat fogyaszt és nem szennyez annyit.
#3 "környezetvédelemben verhetetlen"
XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Fingom sincs az autókról?
Már írom is a példát.
BMW G31 5 Touring 2017 530d. 261 lóerős turbó dízelmotorral.
Euro 6, 124 g/km károsanyagkibocsátás.
Ford Focus 2022 1.0 EcoBoost 155 lóerős hibrid, 3 hengeres turbós benzinmotorral.
Euro 6d, 118 g/km károsanyagkibocsátás.
Most feladom a leckét nektek. Számoljátok ki, hogy 1 lóerő hány g/km károsanyagkibocsátással jár a két autónál. És azt is nézzétek meg, hogy mekkora egy autópályatempónál a két különböző motor fordulatszáma. Azt is érdemes kiszámolni, hogy a szerintetek környezetkímélő Ford, vagy a szennyező dízel BMW lóerő/kiló aránya a kedvezőbb.
Elárulom a titkot: akkor a legnagyobb a károsanyagkibocsátás, ha a motor fordulatszáma magas, a kasztni pedig a motor erejéhez képest nehezebb.
Fotelszakértők vagytok, de a cyberbullying az profin megy nektek. Kár, hogy konkrét adatokat már nem vagytok képesek írni.
Oké, legalább most már tudjuk, hol siklottunk el egymás mellett.
Amelyik adatra te károsanyag-kibocsátásként hivatkozol, az csak a CO2-kibocsátás, ami önmagában semmilyen gondot nem okoz (ha van elég fa a megkötésére). A problémát a többi kibocsátott anyag okozza, ami egy AdBlue-s, részecskeszűrős, atyaúristenes EURO 6 dízel esetében nyilvánvalóan nem olyan mértékű, mint egy 30 évvel ezelőtti mindenmentes koromkályha esetében, de ne tegyünk úgy, mintha a mai dízelek csak szén-dioxidot bocsátanának ki.
#7: látom nem vagy tisztában azzal, hogy a károsanyag kibocsátást fix sebességprofillal mérik, es nem "ami a csövön kifér".
Itt irreleváns, hogy mennyi a motor névleges teljesitménye, mert a merőciklust egy 20LE max teljesitménnyel lehet abszolválni
#7 "Fingom sincs az autókról?"
A legkisebb sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!