2027-ben már kevesebb új robbanómotoros autót adnak el mint új elektromosat? Ennyire közel a robbanómotoros autó halála?
OFF:
Szerintem a kérdező kontójának a letiltása közeleg, ugyanis magánlevelezésben szokása durván sértegetni a válaszadókat.
14:37
Én azt mondanám, hogy autók jelenlegi piaci ára alapján egyértelmű, hogy a magyar felhasználók többségének még nem rentábilis egy új autó megvásárlása.
Én speciel remélem, és úgy is vélem, hogy az elektromos autók térnyerése maga után hozza az akkumulátorok fejlődését, amiben benne foglaltatik a környezetbarátságuk növelése is.
Ezen kívül - bár nem az elkövetkező években lesz belőle bármi is - a fúziós erőművek terén moccanni látszanak előrefelé a dolgok. Ha ez a kettő - aksik fejlődése és környezetbarát energiatermelés - megvalósul, akkor nincs kérdés. És errefelé haladunk. Olyan tempóval, amilyennel.
Ami szintén bizonyos, hogy a robbanómotoros autók környezetre gyakorolt káros hatása nem igazán csökkenthető tovább.
Szóval nem kérdés, melyik technológia _lesz_ jobb a környezetnek és merre kell menni. Hogy ez a vásárlókat mennyire fogja érdekelni, az más kérdés.
UI: a kérdező valóban egy agresszív pöcs. A téma ettől még jó.
1) Nincs olyan, hogy robbanómotor. Nem robban fel benne semmi - irányított égés történik szikra- vagy kompressziógyújtással. A neve belsőégésű motor.
2) Igen, a belsőégésű motor napjai meg vannak számlálva. Hogy most 2027-ben, 2032-ben vagy 2037-ben fognak először kevesebbet eladni belőle, mint minden másból az sok mindentől függ, elsősorban az olajártól. Ha az OPEC-nél kicsit meghúzzák a gyeplőt akkor lehet, hogy hamarabb végbemegy a lecserélése, ha maradnak a mostani alacsony olajárak akkor meg lehet, hogy kicsit lassabban, de a teljes folyamat mondjuk másfél évtized alatt levezérelhető.
Van egy híres kép, hogy hogy nézett ki New York 1900-ban amikor még csak 1 autó volt az utcaképben, meg 13 évvel később, amikor már csak 1 lovashintó: [link]
Na, a belsőégésű motor eltűnése is valami hasonló gyorsaságú lesz. Az unokáinknak majd úgy kell elmagyarázni történelmi műszaki érdekességet, mint a tárcsázós telefont vagy a VHS kazettát. Persze hajózásban, haszonjárművekben még évtizedekig (vagy akár évszázadokig) velünk lesz, de az átlagember nem nagyon fog vele találkozni miközben sétál az utcán.
"Nincs olyan, hogy robbanómotor. Nem robban fel benne semmi - irányított égés történik szikra- vagy kompressziógyújtással. A neve belsőégésű motor."
A gépészmérnöki karokon pedig ezt a kifejezést használják töretlenül.
Látod a Műegyetem honlapjának találatait?
Másrészt a jobb márkákjú elektromos autók 500 mérföld hatótáv felett vannak, azaz elérik a 700-800km hatótávot egyetlen feltöltéssel.
The Lucid Air also got its official WLTP range in December 2022. The WLTP range? A colossal 883 kilometers (549 miles) on a full charge.
This easily puts the Lucid Air Dream Edition at the top of the rankings for longest-range EV. Even the Lucid Air Dream Edition Performance got a WLTP combined range of 799 km, and this luxury vehicle can go from 0-100 km/h in 2.5 seconds.
Lucid is working with Panasonic to provide batteries as part of a multi-year partnership. Those 900V batteries will power the Air and the forthcoming Gravity SUV. And thanks to the system architecture of the Lucid Air, this model has record-beating fast-charging capabilities. Using a 300 kW fast charger, drivers can add a staggering 250 miles (400 km) of range in around 15 minutes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!