Logikai eszmefuttatásomhoz kérhetek hibakeresést?
Az autó VW Polo, '96, 1.0
Tünet: melegen néha be-be rángat.
Cserélve: AC, trafó, gyertyakábel.
Tervezett csere: gyújtásrelék, üa szűrő.
A vákumcsövek eléggé öregecskék. Beleszólhatnak a dologba? Szerintem ha lyukas, nem tömődik be néha, hogy 1x jó, 1x nem.
Rotor okozhatja? Szerintem az is vagy kopott vagy jó. Nem gyógyul meg magától.
Még a főtengely jeladó (az a HALL jeladó?) jutott eszembe, mint elektromos ketyere.
Jól látom?
"Ülj le, 1-es!"
Ezt kár volt hozzátenned. ebben a kontextusban nem tanár vagy, inkább talán tanuló. Nincs alapod osztályozni.
Volnának ötleteim, de valahogy meginogtam abban, hogy leírjam-e őket.
A rángatás módját kellene megfigyelni. Ha éles (rövid) megtorpanások sorozata, az arra utal, hogy egy hengerben kihagy a gyujtás. Egyébként a gyujtást könnyű tesztelni: négyesben hagyni kell alapjáratig lassulni az autót. Utána tartós 1/2-3/4 gáz. Ha komótosan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor szinte biztos, hogy a gyujtásban vannak még tartalékok. Ha rángat, akkor meg lehet próbálni a gyertyahézagot egy teszt erejéig 2 tizeddel csökkenteni. Ha ekkor nem rángat a fenti tesztben, akkor biztos hogy a gyujtás áthúz valahol.
Ha benzin ellátási zűr van, akkor a megtorpanások tompábbak, hosszasabbak.
Ha a pillangószelep előtt levegőt szív, akkor tompán meglódul. Mintha egy kis lökést kapna a gázpedálon. Pl. lehet repedés a kartergáz visszavezető csöveken vagy kikopott pillangószelep tengely.
Ha a pillangószelep után szív hamislevegőt, pl. a fékrásegítő felé, akkor szintén inkább megtorpan.
Van ezen alapjárat szabályozó szelep/motor? Az is akadozhat egy bizonyos állásban. Ha van, meg lehet egy kicsit tisztítani, vagy tesztképpen WD40-ezni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!