Bmw motorkódok?
Sziasztok érdekel hogy miből lehet következtetni hogy egy BMW motor M vagy N-es kategóriába tartozik?
Azt hallottam pár helyről hogy az M-jelü motorok megbízhatóbbak mint az N-es társaik. Igaz ez?
E46 320-ban gondolkozok.
Dízel vagy benzines lenne a jobb?
Páran inkább diselre próbálnak rábeszélni hogy azzal jobban járnék.
De nem vetném el a 325 vagy 330-at sem. Milyen kombináció a tuti?
E46-ban még csak a négyhengeres benzinesekből volt N-es motoros változat. Sorhatból, dízelből csak a következő generációtól érkeztek meg.
Következtetni nem tudsz és nem érdemes, utána kell nézni típus és évjárat szerint, vagy ha úgy nem egyértelmű, akkor le kell kérni alvázszám alapján az adatot.
"Dízel vagy benzines lenne a jobb?"
Az csak tőled függ. A 320d-ben M47-es négyhengeres dízelmotor van, a nagyobb dízelekben M57, ezek stabil motorok, nyomatékosak, a 330d még elég erős is, természetesen régi dízelekre jellemző gondok itt is jellemzőek.
Igazi BMW élményt viszont szerintem benzinmotorral, abból is sorhatossal kapsz. Cserébe többet fog fogyasztani, természetesen. Sorhatból E46-ban volt M52TUB és M54 motorpaletta is, előbbi a facelift előtt, utóbbi utána, de hasonlóan megbízhatóak. A hűtőrendszerre bármelyiknél figyelni kell, legjobban teszed ha megelőzőleg lecseréled a vízpumpát fémlapátosra és a termosztátot is jó minőségűre, ezek szeretnek elköszönni, és akkor nagyon hamar képes túlmelegedni. A sorhat benzineseknél 250-300 ezer kilométernél jellemző a szelepszár szimering probléma, ez hengerfejezős történet, ha szervizben csináltatod akkor párszáz ezer forintra számolni kell, előjele, hogy eszi az olajat és kéken füstöl hidegindításkor. A változó szelepvezérlés (VANOS) még igényelhet felújítást, ez nem vészes történet. Egyébként viszont nagyon stabil motorok, hamarabb megy szét a kasztni és a többi dolog ezeken az autókon. Fontos a rendszeres és igényes karbantartás bármelyik régi autónál, régi német prémiumautónál pedig különösképpen. Hiába olcsó, fenntartani továbbra is igényesen kell, hogy tényleg jó autó legyen.
Az E46-nál amire nagyon figyelj, hogy alattomosan rohad. Hátsó híd nagyon erősen átnézendő, meg úgy az egész, belülről is képes elrohadni úgy, hogy a parkolóban ránézve meg nem mondod.
Nagyon jó autók ezek, amikor egyben vannak. De nagyon nagy rémálmok is tudnak lenni, ha egy lekotlott, lerúgott szutykot fogsz ki, és/vagy ha nem tartod karban úgy ahogy illik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!