Valahol olvastam hogy pl az 1.9 tdi motorokat szokták keresztbe és hosszában is rakni ha igaz ennek mi az előnye stb miért jó?és mi a különbség a motorkódok között?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az Audinál tradició a hosszmotor, A4-től felfelé. Ezt megörökölte az 5-ös Passat és a Skoda Superb 1. Valamit a Seat Exeo ami egy átmatricázott Audi. Előnye a platformnak az "igényes" futómű, ami nem rossz. Hátránya, hogy szűkíti az utasteret. Ezt a Passat és a Superb esetében tengelytáv növeléssel javították.
A keresztmotoros kocsinak komoly előnyei vannak. Egyszerű McPherson futómű, az utastérbe "furakodó" moror és váltó nem rabol helyet, tágasabb az utastér.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha csinálnak egy normális "orrot" az autónak akkor semmi helyet nem vesz el a hosszmotor az utastérből.
Bár manapság már nem divat a nagy, hosszú motortér/motorhazteto.
Meg gondolom a súlyeloszlás miatt is igyekeznek minél beljebb preselni a motort.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha csinálnak egy normális "orrot"
Nagy kocsiknál semmi gond sincs vele, de a kompakt modelleknél Audi A4/BMW 3/C Merci azért érződik ez a "hátrány". Amit a pémiumság ellensúlyoz, de egy kortárs Golf például mindig szellősebb elöl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!