Valahol olvastam hogy pl az 1.9 tdi motorokat szokták keresztbe és hosszában is rakni ha igaz ennek mi az előnye stb miért jó?és mi a különbség a motorkódok között?
Az Audinál tradició a hosszmotor, A4-től felfelé. Ezt megörökölte az 5-ös Passat és a Skoda Superb 1. Valamit a Seat Exeo ami egy átmatricázott Audi. Előnye a platformnak az "igényes" futómű, ami nem rossz. Hátránya, hogy szűkíti az utasteret. Ezt a Passat és a Superb esetében tengelytáv növeléssel javították.
A keresztmotoros kocsinak komoly előnyei vannak. Egyszerű McPherson futómű, az utastérbe "furakodó" moror és váltó nem rabol helyet, tágasabb az utastér.
Ha csinálnak egy normális "orrot" az autónak akkor semmi helyet nem vesz el a hosszmotor az utastérből.
Bár manapság már nem divat a nagy, hosszú motortér/motorhazteto.
Meg gondolom a súlyeloszlás miatt is igyekeznek minél beljebb preselni a motort.
Ha csinálnak egy normális "orrot"
Nagy kocsiknál semmi gond sincs vele, de a kompakt modelleknél Audi A4/BMW 3/C Merci azért érződik ez a "hátrány". Amit a pémiumság ellensúlyoz, de egy kortárs Golf például mindig szellősebb elöl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!