Mármint a sárvédő miért műanyag?
Mert akkor éppen a tervezőcsapat úgy gondolta, jó lesz a megfelelő műanyagból legyártani.
Mivel ezek még tömegével járják az utakat mgelévő sárvédővel, nem jelenthető ki, hogy ez valamiféle probléma lenne
Azért, mert az adott gépkocsi-típus konstruktőrei így döntöttek. Ez a műanyag (valószínűleg szálerősítésű polipropilén) karosszériaelem tartós, nem korrodál, gazdaságosabb és végeredményben környezetkímélőbb, mint az acéllemezből készült.
Egyetlen hátránya, hogy baleset után nem lehet kikalapálni, de az ilyen nem hivatalos javításra szükséges emberi munkát felszámolva, még így is gazdaságosabb.
"Ennek karambolozás szempontjából lehet gondolom hátránya"
Nem biztos. Kisebb sérülés esetén még jobb is lehet, mint az acéllemez: a műanyag nagyobb alakváltozást visel el rugalmasan, egy olyan ütést még simán kirugózik, amitől az acél sárvédő már behorpad, aztán lehet javítani. Ha meg nagy energiát kell elnyelni, nem a sárvédő lesz döntő fontosságú: mögötte a doblemez, a torony és a váznyúlványok azok, amik elnyelik és elvezetik az energiát.
#5
"De ma is alkalmaznak még ilyet?"
A fémek helyettesítése még sokkal inkább trendi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!