Egyforma nyomaték esetén a benzin vagy a dízel fog
erősebbnek érződni?
Értem. Hát lehet, hogy érzetre neked ezt nyújtja, ezzel nem tudok vitatkozni. Mindenesetre egy VTI Civicből gyakran lehet integetni hátrafelé a Smoke&Charm-os, érzetre jobban gyorsuló autónak. :)
2023. júl. 29. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
12/38 A kérdező kommentje:
meg azt írod, hogy a nyomaték nem szàmít gyorsulásnàl. akkor miért van az, hogy egy szívó benzinesben nincs meg ez az ülésbe préselő érzés ha lenyomod a pedàlt? lehet hogy végsebességre lenyomnà a dízelt, csak semmi élvezet nincs benne míg eljut az ember vele pl 200-ig.
Ez a karakterisztika miatt van. A szívó motor ereje lineárisan épül fel, míg a turbósé abban a pillanatban, amikor megjön a töltőnyomás. Ez a hátbaverős érzés. Ez a turbóbenzinesnél ugyanúgy megvan. De pl. a turbó mellett van egy másik lehetőség is a feltöltésre, a kompresszor, és az hiába szintén több levegőt pumpál a motorba, a technológia miatt szintén lineárisan épül fel az erő, mint a szívónál.
0-100-ban is megveri a nagyobb teljesítményű szívó a kisebb teljesítményű dízelt, lényegtelen, hogy mekkora a nyomatékkülönbség a dízel javára.
2023. júl. 29. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
14/38 A kérdező kommentje:
megmondom az őszintét, nekem nem arra áll a pecek, hogy 10 másodperc alatt van 100-on, vagy 7. a vezetés élménye az szerintem ami számít, és nekem ebben az esetben élvezetesebb volt a dízel, hiàba gyorsul lassabban. utcai hasznàlatra meg főleg szerintem, egy erős benzinest versenypályán lehetne normàlisan kihasznàlni szerintem.
Nem csak ettől függ. Tömeg, váltóáttételezés, esetleg légellenállás... Vezettem 180 lóerős turbós benzines autót céges kocsiként. De az egy sár-nehéz, nagy bálna volt. Lomha volt, mint a dög. Utána a saját 1,3 tonnás dízel kisautóm rakétának tűnt, pedig az csak 160 lóerős. (A pontos nyomatékra már nem emlékszem, de a benzines is turbós volt.)
(Off: #1, én pont ott tanítok. Mármint nem a gépészeknél, de helyileg a MIK-en, csak már tanszéken.)
2023. júl. 29. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
16/38 A kérdező kommentje:
konkrétan a benzines egy 180 lovas 1.8t volt, a dízel pedig egy 115 lóerős 5-ös váltós kocsi.
Mondjuk a dízelkereplőnek ugyanaz a nyomatéka csak egy kb 500-as fordulatszámtartományban lesz meg amig a benzinesnek ugyanaz 3000-től jódarabig nem csökken annyira a nyomaték, az végig húz 6000-ig.. utána kezd el érezhetően elfogyni, mielőtt eléri a 7500-at és váltasz. :D :D
2023. júl. 29. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
18/38 A kérdező kommentje:
csak a kérdésem az, hogy hol forgatod le 6000-ig? ott màr úgy is olyan sebességnél leszel, hogy bőven túlléped a megengedettet, annyi gyorshajtást meg azért nem szeretnék fizetni. az a baj veletek, hogy annyira làtni hogy elfogultak vagytok a benzinessel szemben, hogy nem is a kérdésre koncentràltok, hanem csak hogy lefikázzàtok a dízelt. elhiheted, egy àtlag embert marhàra nem érdekli hogy a benzines milyen fordulaton adja le a nyomatékot,stb. én csak azt tudom, hogy az emberek 99%-a, aki még nem ült dízelben, az mind azt mondja, hogy hú basszus ez tényleg milyen jól megy ahhoz képest hogy csak 100 lóerő.
Hol? Bárhol.. ha akarom.. :)
ja, arra kéne élvezni hogy ötvenig váltasz felfelé ötöt? :D :D Én ott még kettesben vagyok ha nagyon menni kell..
2023. júl. 29. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
20/38 A kérdező kommentje:
istenem ilyen gyerekesnek lenni🤣 az a baj, szerintem a benzinesek azért szídjàk a dízelt ennyire, mert érzetre erősebb. általában mindig akkor szíd valaki valamit vagy valakit nagyon, ha irigy rà mert jobb valamiben. én egyik oldalon se állok, a dízelben az alacsony fordulaton megjövő nyomaték tetszik, s benzinben meg az, hogy 3 ezres fordulatig semmi, aztán kilő mint a rakéta, ennek is meg van a maga pheelingje. de hogy minek kell ennyire gyerekesnek lenni😂
Kapcsolódó kérdések: