Egyforma nyomaték esetén a benzin vagy a dízel fog erősebbnek érződni?










A lóerő és nyomaték kéz a kézben jár, tehát még dízel esetében sem lehet az egyik a másik nélkül. Magyarul a 116 lóerős dízelnek esélytelen, hogy 400nm nyomatéka legyen.
Ami miatt talán jobbnak érezted, hogy a turbo dízel motorok alacsony tartományban adják le a teljesítményüket, a turbo benzineseket meg kell pörgetni kicsit. Ennél jobban nem tudom leírni konyhanyelven.
De egy turbo dízelnek esélye sincs egy turbo benzinnel szemben, ez a hype vonat is akkor indult el amikor egyszerűen divatba jött a TDI motor és akkoriban a legtöbb konkurens benzines sima szívó volt, azokat nyilván rommá lehet alázni vele.
Ma már minden autó turbós, így ha megnézed, a dízel mánia is durván lecsökkent, most az elektromos autó hype jött be.





Attól függ, hol adja le a nyomatékot. Van olyan dízel ami már 1500-nál tudja vagy majdnem tudja a nyomaték maximumot. Az úgy fog érződni, hogy brutál jól megy.
Aztán egy benzinesnél lehet ez 3000-4000 is és ha az alatt mész akkor meg úgy érzed mintha egy 1.4 corsában ülnél. Nyílván ha pörgeted akkor fog menni az is.
Én autóm is 4000 alatt lomhának érződik aztán kezdődik a menés. Vezettem utána dízelt és az jobban bejött mert hamarabb jött a power.
Más a karaktere a 2 motornak.





Lakott területen kb. semminek sem tudod kihasználni az erejét, lényegtelen hogy az egy 100le-s Clio vagy egy 700le-s Hellcat.
1.6 szívó benzinnel simán le lehet nyomni az 1.9tdi-t. Egyszerűen tudni kell kezelni a sebváltót. Turbós benzines pedig korszakokkal erősebb.





Egy időben akartam TDI-t, mert tetszett nekem is, amiket írtak róla. Aztán kipróbáltam, és hát... nem győzött meg.
Gyorsulásnál nem a nyomaték, hanem a teljesítmény számít. Lehet neked bármekkora nyomatékod, ha a teljesítmény csak 116le, akkor egy 130le-s 1.6 szívó a maga 150-es nyomatékával odaver. A nyomaték arra jó, hogy nem kell annyit váltogatnod egy kigyorsításnál. A szívó benzinesnél ezzel szemben 1 vagy akár 2 sebességfokozatot vissza kell váltani. Tehát kényelmesebb emiatt vezetni a dízelt. Úgymond úrvezetőknek tökéletes, de a sportosabb sofőrök a benzinest fogják választani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!