1.8t utàn egy 131 lovas 1.9pd mennyivel lenne gyengèbb érzetre?
Dízelnél a nagy nyomaték miatt sokkal kisebb fordulatszám tartományban, viszont nagyobb "menés" lesz az érzet.
Nagy tempónál pl autópályán hacsak nem tákolod szét azt a TDI-t akkor az 1.8T lenyomja bármikor, de 100-ig a TDI-ben nagy a potenciál
#4 Az 1.9 PD a legkevésbé SEM jó hírben álló motor, sőt, a legrosszabbak között emlegetik.
Egyetlen egy embertípus létezik, amelyik szerint jók: a 18-19 éves fiatal gyökerek, akik első autónak vettek egy négyesgolfot PD-vel és azt hiszik menők. Szerintük jó. De még közülük is nagyon sokan tesznek a "jó" jelző mellé egy kiegészítést, miszerint csak a korai X beszállítóval készült motorok rosszak, a többi jó. De nem jó a többi sem.
De amúgy sokszor leírtam már, leírom újra: ha a PD olyan jó, akkor miért nem foglalkozott vele egyetlen gyártó sem? Senkinek eszébe sem jutott PD motort fejleszteni, sőt, maga a Volkswagen is alig 15 évig nyüstölte ezt a témát, ami motorfejlesztésben elég kevésnek minősül, az igazán jó motorkonstrukciók sokszor 20-30, akár 40 éven át fejlesztve vannak (pl. Opel 1.7 dízel, Ford 1.6 szívóbenzin, stb). Ehhez képest a 15 az semmi, mert a VW is belátta, hogy egy zsákutca és szar.
Bár így elsőre "hasznos"-t nyomtam az #5-ös válaszolóra, így átgondolva, inkább "félig-meddig"-et nyomnék.
Abban tökéletesen igaza van, hogy a Pumpe-düse (PDTDI) mint technika valóban halott vonal lett a VW-nél, hiszen nagyjából 2007-2008 környékén ők is átáltak a Common rail (CRTDI) motorokra.
Az viszont nem hülyeség, hogy az 1.9PDTDI egy jó motor, tulajdonképpen a 2.0PDTDI se rossz motor. A rossz hírnevét a PD elemek valószínűsíthető magas számú meghibásodása hozza, ami ugye beszállító függő, Bosch vagy Siemens.
Nyilván ezek cseréje, mondjuk egy 1 milliós autónál már lehet horror összeg az autó árához képest, de én egyébként az egész PDTDI technológiát nem tartom egy betegágynak.
"azért mert te ezt írod még nem úgy van"
Nem is mondtam, hogy azért van így, mert én ezt mondtam. Azért van így, mert így van.
"10-ből 9 ember azt mondja, hogy ez egy megbízható motor"
10 TULAJBÓL 9 lehet, hogy ezt mondja, de a tulajok elfogultak, ráadásul a hasznos véleménynyilvánításhoz sincsen elegendő információ forrásuk (1 példa nem példa, 1 példára soha nem építünk átfogó véleményt).
10-ből 9 szakember, aki ért is hozzá, ismeri őket, sokat csinált már és pontosan képben van a hibáival, az azt fogja mondani, hogy az egyik legmegbízhatatlanabb motorok a piacon.
"aki nem tudja felfogni, hogy attól hogy valami jó, még el tud romlani, és ugyanúgy költeni kell rà, főleg egy 20 éves autóban"
Ezt nem is vonom kétségbe. De ezek újonnan is szarok voltak. 100-120 ezer környékén elkezdenek megdögleni a PD elemek. Oké, mennek bele a kilométerek, előjönnek a gondok. Ez oké. De a véleményt mindig a konkurenciához viszonyítva mondjuk. Ha a PD elemeket 150 ezer után ki kell hajítani, a CR meg 400 ezret elmegy megbontás nélkül, AKKOR A PD SZAR!
"nekik jobban elhiszem, mint neked"
Ez engem a legkevésbé sem érdekel. Véleményt kértél, elmondtam. Isten ments, hogy az ő véleményüket kritizáljam, viszont VELED ellentétben én nem az internetről szedem össze a véleményemet.
"a 18 éves gyökerek szerint jó ez a motor"
Mert a PD-s VW Golfoknál kizárólag a BMW 316 a klasszikusabb hülyegyerekautó. Ez nem újkeletű dolog, 15 éve létezik a fiatalok TDI-ért való rajongása. Fogalmam sincs, hogy miért, de ez a bizonyos réteg arra veri, hogy tédéjí, röfög és füstöl. Annál talán nem is kell többet mondanom, hogy "smoke & charm". Ez az egy kifejezés mindent elmond a PD-ről és a PD-t kedvelő csoportról. 18 éves hülyegyerekek választása a PD.
"nem értem miért kell túlkomplikàlni, meg belemenni abba, hogy más gyártó miért nem foglalkozott ezzel a motorral"
Ami jó, azt másolják. Ami nem jó, azt nem másolják. Ilyen egyszerű. Mit nem értesz?
Azert nepszeru mert a nepitelet lenyomta az arat es olcson hozzajutsz.
En meg nem talalkoztam olyannal, aki kifejezetten PD-s motort keresne. 🙂
A kerdesedre valaszolva, szerintem joval lomhabb mint az 1.8 turbos benzines. Hiaba huzod fel a PD-s dizelt 400Nm-re, az csak a motor. A vegattetel miatt a benzin erosebb, erzetre is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!