Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Éjszaka merül az autó akkumlát...

Éjszaka merül az autó akkumlátora. Tényleg nem segítene ha kicserélem?

Figyelt kérdés

Egyik napról a másikra jelentkezett, amikor 4-5 napig huzamosabban használtam kisebb távokra az autót a városban.

Egyik reggel nehézkesen indult be, valamint gyújtás után az ablakok is nagyon-nagyon lassan húzódtak le.

Második indításra beindult. Aznap olyankor már nem is volt gond vele, pöccre indult.


Pár napig még csinálgatta ezt, hogy a reggeli első indulás nehézkes, vagy ha 6+ órát állt napközben.


Most hírtelen nem olyan vészes, elsőre beindul, de egy picit azért megáll gondolkodni, újratölt a műszerfal is.


Elvittem egy akksishoz, az öreg azt mondta, nincs baja, 80%-os, az egyik oldal 2-t a másik 3-at szív, tehát valami szívja az akksit nem tudja mi..

Azt mondta, ezt nem javítja az új akkumlátor, esténként kössem le és megvan oldva :/


Amúgy azt hiszem egy legolcsóbb, valami Electric Power akkumlátor van az autóban (1.3 benzines fiesta, 2005), ráadásul 3,5 éves.


Szerintetek érdemes azért akkumlátort cserélnem? Vagy kérjem ki másik akku felmérős helyen is a véleményt vétel előtt?


Hibakódot egyébként tudtam kiolvasni, valami akkumlátor alacsony feszültség féleséggel kapcsolatban. Ez akku hibát jelent, vagy azt, hogy valóban szívja valami? (Esetleg mivan ha annyira öreg már, hogy amúgyis merül?)



2023. júl. 18. 22:28
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy ez a fazon mit javasolt, miután tippre multiméterrel méricskélt valamit? Mennyit fizettél ezért? Az akksit legalább feltöltötte?
2023. júl. 18. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
34%

#7 Én megértem, hogy húzod le az ablakot (bár gondolom, ha már elektromos az ablak, akkor klímád is van, jobb az ablakhoz nem nyúlni, hanem hagyni a klímát dolgozni), csak azt nem értem, miért jobb az, hogy

1. gyújtás

2. ablak

3. indítózás


mint az, hogy

1. gyújtás

2. indítózás, ha már úgyis a kulcson a kezed

3. ablak.


Nem látom a logikát az első változat mellett, főleg, hogy az akksit is terhelheti. De biztos azért van, mert én egy nagyon régi autón tanultam annó vezeti friss jogsival, amiben új magnó volt, mi minden leállás után lekapcsoltuk az akksit, reggel vissza, indítózás előtt tompított+helyzetjelző lekapcs, és télen ha elég lassú volt az ember még így is be kellett tolni, vadiúj akksival is. :D

2023. júl. 18. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 A kérdező kommentje:

Nem javasolt semmit. Azt mondta, mindenféle másfél kilométernyi kábelt át kellene nézegetni ami az akksiból megy, de nem foglalkoznak ezzel a villamossági szerelők, 75 ezerért cserélik az egész kábelt egybe, szóval az a megoldás ha minden nap lekötöm az akksit, reggel meg vissza..

500 forintot kért el. Eredetileg akkumlátort akartam ott venni, de előtte megnézettettem és végül nem vettem amiatt amit mondott.


Ezért gondoltam arra, hogy elmegyek egy másik akkumlátoroshoz is még, mert elég hihetetlennek hangzott amit mondott, inkább nézzék meg mások is.

2023. júl. 18. 23:43
 14/22 anonim ***** válasza:

"Mindegy milyen töltőt veszek? Pl 5-7 ezres Alzás."


Nagyjából mindegy, de elképesztő marketing/minőség/ár szórások vannak. Inkább nem megyek bele most részletekbe.


Keress egy helyi autós boltot, felejtsd el a nagy online áruházakat. Ha nem gond egy éjszakán át tölteni, 8-10 körül vegyél egy olyat, ami változó áramerősseggel tölt.

2023. júl. 18. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
Szóval lehet, kicsit rosszul emlékszem és nem is tanfolyamon mondták ezt, hanem berögzült apám által? Bocsi. Ezek olyan reflexek nekem (hogy akksit nem terhelünk), mint az, hogy beülök az autóba és első dolgom rátaposni a fékre. Akkor is, ha be van húzva a kézifék. Meg motoromon is lekapcsolom a világítást, amikor reggel beindítom, pedig abban aztán semmi elektronika, még immobilizer sincs, tél közepén felraktam tölteni az akksit és 99%-on volt. :D De reflexből lekapcsolt világítással önindítózok. :D
2023. júl. 18. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%
Ha 5 amperes fogyasztás van, akkor ott másnap meg se nyekken az autó.
2023. júl. 18. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Meg kel keresni a fogyasztás forrását, addig nincs értelme akksit cserélni.
2023. júl. 19. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
Van az autódban Blue&Me? A Fiatok/Alfák/Fordokban ugyanaz a modul volt, előbb-utóbb megdöglik és szívja az akkut folyamatosan.
2023. júl. 19. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 veterán vas ***** válasza:

Nekem ez az eredeti szakmám, de én sem értem hogy mit jelent a jobb oldal ennyi, bal oldal annyi.

Ha minden fogyasztó ki van kapcsolva, akkor nincs mit mérni. Ha a műszer valami érzékel, akkor pedig meg kell keresni.

Az meg csak egy rossz duma, hogy másfél km. hosszúságú kábelt kell végignézni, hiszen a biztosítéktáblánál és a kapcsolóknál minden kilépési ponton tudsz mérni.


(azt pedig gondolom te is belátod, hogy ha az akku jó, akkor fölösleges cserélni)

2023. júl. 19. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkinek, végül megoldódott a dolog 😅


Most nem próbálgatom, hogy melyik lehetett a kettő közül, de szerintem az egyik lehet a ludas.

Kivettem a csomagtartóból az égőt, olvastam, hogy sokaknak ez a gondja. Valamint a kesztyűtartóban volt egy kulcsház, amit még le akartam másoltatni. Volt már párosítva az autóhoz, de tudtommal törölve lett, valamint úgy rémlik egy idő után az elemet is kivettem belőle.


Viszont ahogy azt a kulcsot is kivettem, azóta mindig, bármennyit áll az autó (pl 2 napot már állt egyszer), pöccre indul...

Ez azt jelenti, hogy az autó is szépen fel tudta tölteni magának akkor az akkumlátort. Nem gondolkozik, beindul azonna.


Utána olvastam, hogy elvileg ha a kulcs az autóhoz közel van, folyamatosan keresheti a kommunikációt és ez merítheti. (Gondolom elem nélkül is, a chip?..)


Elég bugyuta egy dolog volt ott hagyni, márha ez volt a gond 😅

A lényeg, hogy most minden jó :)

2023. júl. 25. 09:57
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!