Éjszaka merül az autó akkumlátora. Tényleg nem segítene ha kicserélem?
Egyik napról a másikra jelentkezett, amikor 4-5 napig huzamosabban használtam kisebb távokra az autót a városban.
Egyik reggel nehézkesen indult be, valamint gyújtás után az ablakok is nagyon-nagyon lassan húzódtak le.
Második indításra beindult. Aznap olyankor már nem is volt gond vele, pöccre indult.
Pár napig még csinálgatta ezt, hogy a reggeli első indulás nehézkes, vagy ha 6+ órát állt napközben.
Most hírtelen nem olyan vészes, elsőre beindul, de egy picit azért megáll gondolkodni, újratölt a műszerfal is.
Elvittem egy akksishoz, az öreg azt mondta, nincs baja, 80%-os, az egyik oldal 2-t a másik 3-at szív, tehát valami szívja az akksit nem tudja mi..
Azt mondta, ezt nem javítja az új akkumlátor, esténként kössem le és megvan oldva :/
Amúgy azt hiszem egy legolcsóbb, valami Electric Power akkumlátor van az autóban (1.3 benzines fiesta, 2005), ráadásul 3,5 éves.
Szerintetek érdemes azért akkumlátort cserélnem? Vagy kérjem ki másik akku felmérős helyen is a véleményt vétel előtt?
Hibakódot egyébként tudtam kiolvasni, valami akkumlátor alacsony feszültség féleséggel kapcsolatban. Ez akku hibát jelent, vagy azt, hogy valóban szívja valami? (Esetleg mivan ha annyira öreg már, hogy amúgyis merül?)
Nyílván nem érsz el semmit új akksival ha folyamatosan leszívja valami,el kell vinni elektronikai szerelőhöz aki megoldja a hibát.De ezt a te embered is elmondta és logikus,nem értem mi a kérdés.
Az alacsony feszültség akkumlátor hibát jelent csak a lemerülésének oka nem mindegy,ebben az esetben nem az akksi a baj hanem az hogy használaton kívül túl sok áramot vesz fel valami.
"Elvittem egy akksishoz, az öreg azt mondta, nincs baja, 80%-os, az egyik oldal 2-t a másik 3-at szív, tehát valami szívja az akksit nem tudja mi.."
Ezt nem értem. Kivetted az akksit és elvitted felmérni? Akkor biztos nem fogják megállapítani, hogy mitől merül.
Nagyjából be lehet mérni műszerrel egy akksi állapotát. Ha az a műszer 80%-ot mutatott, még sokáig használható az akksi.
Első körben töltsd fel rendesen. Egy akkutöltő nem drága.
Ha tényleg gyakran merül, akkor autóvillamos tudja behatárolni a hibát. Fordoknál vannak érdekességek.
"az egyik oldal 2-t a másik 3-at szív"
Ez mit jelent?
#1 A döglesztő melegben az az első reflexből amikor beülök, hogy húzom le az ablakot. Eddig sosem volt ebből gond, mint mondtam, minden az egyik napról a másikra történt. Nem változott az autóban semmi ahhoz képest amikor jó volt, pl új rádió. (Amúgyis ilyen régi van, amit ha kikapcsolsz lepattan a kis panel a helyéről, tehát elvileg nem is szívhatna semmit)
Amúgy meg nem tanították, hogy csak beindítás után lehet ablakot húzni, nem is gondoltam bele, hisz úgy voltam vele, egy ablakot csak kibír egy autó akkumlátor.
#4 Nem az akkumlátort vittem el, hanem az autót. Ott felnyitottuk a motorháztetőt, rákötött két csatit, és akkor mondogatta a dolgokat. Azt nem értem, mindkettő a plusz és a mínusz "oldalról" is szívhat az akksi? Azt mondta összesen 5 ampert eszik valami, 2 ezen, 3 azon az oldalon. (És mutatta az adott sarut)
Egyébként azt olvastam, rögtön használat után még fél óráig szívja valami az akkumlátort, illetve beindításnál is szoktak nézni valamit ilyenkor, hogy ténylegesen bemérjék az állapotot. Ezeknek meg kellett volna történnie, vagy akkor is kiolvasható amit ki kell, ha csak nem járó autónál lecsekkolják?
Eddig úgy voltam vele, hogy egy akku töltő 15 ezer, és akkor már inkább megtoldom ugyanennyivel és veszek egy új akksit.. De ha nem oldaná meg a gondot akkor mindegy is 🤔
A csomiban lévő égőt is kivettem, hátha.
De nem értem, mitől ingadozó a dolog. Az első napokban amikor a hiba jelentkezett, azt hittem be sem indul reggel a kocsi, de pl az utóbbi 3 napban meg ugyanúgy indul elsőre, csak kis gondolkodással, pedig volt, hogy 1 napot nem is használtam. De azért még nem az igazi.
#5 Ezt sajnos én sem értem, de a szaki ezt mondta nekem és itthon gondolkoztam rajta, a fenti válaszomban a harmadik bekezdésnél fejtettem ki jobban.
Azt mondta a minusz és a plusz oldal is szív, összesen 5 ampert.. (2+3)
A műszert hozzáérintette az egyik saruhoz, ott 2 ampert mutatott, majd a másikhoz, ott pedig 3-at. Sajnos nekem fogalmam sincs az akkumlátorokról/autókról.
#7
Te valamit nagyon félreértétettél, vagy az öreg beszélt furán.
Ilyen nincs, hogy a sarukon mér különböző kitudjamit.
Vegyél egy töltőt, töltsd egy éjszakán át, 1-2 havonta ismételd.
#9 Az öreg mondta és mutatta így 😅
Mindegy milyen töltőt veszek? Pl 5-7 ezres Alzás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!