Miért van az hogy az összes futár cég minimum 1-2 éves jogosítványt vár el?
5 hónapja van jogsim 7 ezer kilométert vezetem eddig napi szinten megyek 50-100km-ert vegyesen városban országúton pályán.
Nem vagyok autó versenyző de az emberek nagy részénél jobb érzékem van a vezetéshez már 10.órámon mondta nekem az oktató hogy 30 óra elég lesz nekem és elég is lett.
Ehhez képest esélyem sincs , hogy bárhová is felvegyenek futárnak ,mert azt nézik hogy mióta van jogsim. Annak mi köze a rutinhoz? Ismerek olyat akinek 20 éve van jogsija de 11 éve nem vezetet meg olyat is aki vezet de max babakocsit kellene neki.
Ez részedről miért okoz ilyen felháborodást? Nem olyan erős feltétel ez. Az emberek nagy többségének, akinek jogosítványa van, általában 1-2 évnél régebb óta rendelkezik vele. Te pont a kivételbe esel bele, pech. De ez is csak ideig-óráig van így. Fél évet csak ki tudsz valahogy várni, addig sem dől össze a világ, ha ez az álommelód és minden vágyad, hogy futár legyél.
A cégeket is meg lehet érteni. Valamiféle szűrést végre akar hajtani a jelentkezők között. Nem fognak minden jelentkezőnek tesztvezetést tartani. És magánnyomozót se fognak rád állítani, hogy inkognitóban a vezetési stílusodat figyelje. Ez a kikötés a legegyszerűbb és legolcsóbb módja a szűrésnek. A dühöngésen kívül mást nem tudsz tenni, mint szépen kivárod azt a pár hónapot.
Egyébként van ennél sokkal rosszabb és értelmetlenebb HR-szűrés. Pl a hülye semmitmondó sablonos kérdések az interjú, amiből sokszor tévesen messzemenő következtetéseket akarnak levonni rólad. Pl. hogy mitől lesz valaki jó vezető, milyen tulajdonságaid az erősségeid és gyengeségeid, stb. Ezektől a hátamon is feláll a szőr. Mert nem személyes érdeklődésből kérdezik, hanem be vannak rá idomítva, hogy figyeljék, hogy említed-e a nagykönyvben szereplő kulcsszavakat. Ha igen, akkor ügyes és okos vagy. Ha nem, mert másképp fogalmazol, akkor buta, ügyetlen, lusta embernek könyvelnek el. Ahelyett, hogy kipróbálnának, megismernének és ha nem felelsz meg próbaidő alatt, akkor elküldenének.
Engem pl annak idején több mint 100 helyre történő jelentkezésből voltak hajlandóak végre valahova felvenni. Pedig mindenhova maximálisan megfeleltem, nem csak az elvárásoknak, hanem az előnyöknek is. A sokadik HR-es vágta egyszer a fejemhez, hogy mi ennek az oka: hiba van egy nagyon jó nevű egyetemen szerzett kitűnő minősítésű diplomám, egy nagyon komoly szakdolgozatom, kaptam több szakmai díjat, elismerést és felelek meg minden feltételnek. De az, hogy én nyelvvizsgát csak az egyetem után pár hónappal szerezem meg és nem a tanulmányaim alatt, milyen negatív már, ez arra utal, hogy én milyen lusta és felelőtlen vagyok, hogy erre nem gondoltam korábban. Munkából is tuti mindig lógnék, nem végezném el a rám bízott feladatokat, hazudoznék, stb... Hát nem b+, csak nem egy könyvtárszakot végeztem, úgy, hogy mellette még dolgoztam is, mert nem volt, aki mindent alám toljon. Így egyszerűen nem volt rá kapacitásom, csak mindent szépen sorban. Ezt persze nem mondtam nekik. De "imádom", mikor úgy skatulyázzák be az embert, meg általánosítanak, hogy a háttérsztorit nem ismerik.
Szóval hidd el, nem vagy egyedül a problémáddal. És a tiéd legalább csak idő kérdése és magától elmúlik.
"5 hónapja van jogsim 7 ezer kilométert vezetem eddig napi szinten megyek 50-100km-ert vegyesen városban országúton pályán."
Azért azaz 5 hónap valóban kevés. :) A 7.000km ennyi idő alatt nem rossz, de összességében még mindig semmi. Nincs arra semmi garancia, hogy elboldogulsz egy új, újabb, nagyobb autóval.
Nem olvastam a kommenteket, de az írásodban nem láttam leírva, hogy pontosan mire is gondolsz!? Futár cég? Csomagszállításras gondolsz? Mert az étel/pizzafutárokat nem így szokták írni. :D
Csomagszállítónak nehéz bekerülni igazából. Ez igaz a GLS-re, Express One-ra, Sprinter-re, DHL-re, stb. (Mondjuk a Magyar Postára felvesznek például mindenkit, de cserébe semmi fizetést kapsz.)
Azért egy nagy furgonra én sem vennék fel akárkit. Teljesen más szempontokat kell figyelembe venni közlekedéskor, mint egy sima Suzuki Vitarával például. Furgonban nincsen belső tükör (hacsak nincsen hátsó ablakod), teljesen más a magassága, súlya, hossza az autónak. Teljesen más üresen vezetni egy furgont, és teljesen megpakolva is. Másképp kell vele parkolni, fordulni.
Pizzafutárnak 90%-ban bárkit felvesznek bárhova, csak a 70%-a az éttermeknek és pizzériáknak az még mindig saját autóval várja el ezt a munkát, semmi fizetésért szintén. (Csináltam ezt is, ebből 2 évig főállásban céges motorral és autóval.)
Esetleg ezt az étel és pizzafutárkodást próbáld meg illetve ki. Tuti siker, csak keress valami normálisabb éttermet, ahol "tisztességesebb" fizetést kapsz, ahol van forgalom és még a jatt miatt is megéri. Nem rossz pénzkeresési lehetőség, csak menni kell érte legalább heti 6 napot, és alsóhangon 11-14 órát vezetsz majd minden nap, és kb 20-22 órát leszel ébren.
A csomagszállító meló is hasonló, ott viszont az esetek többségében 10-12 órás a munkaidő. Például reggel 6-tól este 6-ig. És ez csak a munkaidő, lehet benne csúszás is. Volt GLS-es kolléga például csinált már magának 14-15 órás munkaidőt is. Az meg már majdnem olyan, mintha C, C+E kategóriával dolgoznál nemzetköziben. Csak szintén kevesebb pénzért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!