Vezetésnél hogy érződik, ha nagyobb a nyomaték?
A fenekeddel a gyorsulást érzed, ami a kerekeken ébredő forgatónyomatékkal arányos.
Hogy a kerekeken éppen mekkora a nyomaték, az a motor pillanatnyi nyomatékától és az áttételtől is függ.
Tehát könnyen lehet, hogy a katalógusadat szerint kisebb nyomatékú benzines 2-es fokozatban, 6000-es fordulatszámon nagyobb nyomatékot juttat a kerekekre, mint a diesel 3-asban, ugyanekkora sebességnél.
Megjött a dízelkereplőző ugye 10-es...
Szóval a dízelesek sem homogén technikat kepviselnek.
Egy modern változó geometriás turbodizel 4000-ig simán pörgethető anelkül, hogy elkezdene gyengülni és ugyanakkora "lóerőhöz" közel kétszerakkora nyomaték tarsul egy szívó benzinhez képest, ráadasul utóbbi már 2000-res fordulatnál jelen van mondjuk 4500-ig.
Annyit érzel egy ilyenben, hogy nagyjából utasletszámtól, össztömegtől függetlenül sosem kell "könyörögni" a technikának egy normál, neadjisten kicsit dinamikusabb haladásért. Ehez jön a fogyasztásbeli előny.
#13 voltam,viccet félre téve én nagyon szeretem a dizelt a hangját meg a fogyasztását
meg a szagát is,
az a lényeg hogy jól karbantartott autót kell
venni,
én benzines autót csak is 10 millió felett vennék abból is
pl maserati,porsche,v8 as bmw vagy audi mercedes,
10 millió alatt meg csak dizelt vennék
ültem sok benzines autóba rokonom autókereskedő
de nem adja ugyanazt az érzést mint a dizel,én mikor be indítom a dizel kocsimat azt érzem hogy ez addig még van benne gázolaj addig nem áll le az tuti biztos.
sokan attól félnek hogy drágább javítani a dizelt mint a benzinest ami nem mindig igaz
olyan autószerelőt kell találni aki nem csak az alkatrészeket cserélgeti hanem meg is tudja javítani az autót.
#15 Egyszer az egyik ilyen vergődő "csakatédéí mer nyomaték"-ozó hülyegyerek kedvéért rákerestem végre a konkrét értékre, és az jött ki hogy 30 newtonmeter differenciára veri magát úgy hogy amúgy szívóbenzinnel hasonlítgatja össze.. főleg szeretik direkt kisebb köbcentissel.. :)
Szóval a 2 lityó szívóbenzinnek volt kb 200 newtonmetere, a fent említett kereplőnek 230, melléteszel egy benzinturbot aminek meg kb 300 newtonmetere van. :D
És kit érdekel hogy alacsony fordulaton van a nyomatékcsúcs? Ott kell tartani a fordulatszámot ahol az erő van, csak ugye a magyarnak az van a fejibe hogy juj 2000 fölé nem szabad pörgetni a motorokat.. a hajtókarcsapágysor meg az életéért könyörög :D :D
#17 ott kell tartani a fordulatszámot ahol az erő van de
vegyünk egy dizelt 200ezer km
van benne
meg vegyünk egy benzinest abba is 200km van
a dizel átlagosan 1700 forog városba
a benzines meg kb 2700 átlagosan
akkor 200 ezer km alatt majdnem a dupláját forogta a motor tehát jobban kopott a hüvely a dugó stb
ez a nem mindegy hogy egy 200 ezer km benzines motorjába kb van 400 ezer km ezért is zabálják az olajat
tehát az egy dolog mennyi kilométer van a kaszniba ha a motorjába dupla annyi van
Az gondolom nincs meg, hogy nem a fordulatszám koptat szét egy motort, hanem a kifejtett nyomaték?
Azért van 7500-on a leszabályzási fordulatszámom, mert addig egészséges ütni.. arra tervezték. amig van olajzás, ja meg hűtés.
19# hát ezzel nem értek egyet
gondolom nálatok is van bevásárlóközpont nézd meg a parkolót tele van olajfoltokkal
az pedig nem az alacsony fordulattól van
a másik meg ha nem is kopik nagymértékbe magassabb fordulatnál a dugatyú meg a hüvely stb,
de az injektoroknak meg a magasnyomásúnak biztos nem mindegy hogy mennyit forog a motor ezeknek van egy üzemidejük aztán kifújt befújt,
majd ha benzines kamionok lesznek meg traktorok akkor majd átülök benzinesbe addig biztos nem!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!