Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezérlés csere?

Vezérlés csere?

Figyelt kérdés
Szervizbe vittem az autót, gondoltam akkor már legyen vezérlés csere is mert nem tudni az előző tulaj cserélt e valaha. Azt mondta a szerelő vezérműláncot felesleges cserélni , majd ha elszakad, a szíjason látszik ha kopik ő láncosat nem cserélne. Első autó és bizonytalan vagyok, valóban nem látszana láncosnál, hogy megérett a cserére ?
2023. júl. 6. 14:45
1 2
 11/12 krwkco ***** válasza:

#9

"#8 Akkor az #5-ös válaszomban leírtakat, ami a "kuka/gazdasági totálkár" részre irányul, szegezem neked is..."

Szegezzed csak, szegezzed. Csak egy kicsit átgondoltabban. Vagy világosabban megfogalmazva azt, hogy mit akarsz.

Én annyit írtam, hogy egy-két típus kivételével, aminek csereperiodusa van, a lánc zörgéssel jelzi, ha cserélni kell.

A non-interference motorú autót meg haza kell trélerezni, mert vezérműlánc nélkül az sem fog menni.

Totálkárról én nem írtam, ha erre utalsz ezzel a zavaros hozzászólással.

#8

2023. júl. 6. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:

#10 Először is, ez nagyon erősen helyzetfüggő. Én is kócoltam már össze vezérlést, a szelepeken kívül semmi baja nem lett. Úgy van megtervezve, hogy a szelepszár legyen a leggyengébb pont, így ha szakad valami, akkor az erőhatást az nyeli el és más nem sérül. Ez az esetek 95%-a. Persze ha verseny, meg tuning cuccokról van szó, ott már más a helyzet, mert a súlycsökkentés jegyében ilyen faktorokkal nem foglalkozik az alkatrészek gyártója, de ez irreleváns a témában szereplő általános személyautók számára.


Másodszor, oké, tételezzük fel, hogy egy általános személyautónál is pontosan ez történik, amit leírtál. Komplett motorgenerál egy-másfél millió forint. Ez sok pénz, vitathatatlan. De autószerelőként tőlem elég sokszor megkérdezik, amikor meglátnak egy nagyobb összeget, hogy megéri-e és MINDIG ugyanazzal válaszolok: mi a másik opció? Veszel egy másikat? Másfél millióért mit kapsz? 15-20 éves népautókat 200-250 ezer kilométerrel. Ellenben ha a motorgenerál mellett döntesz, akkor ezért a pénzért lesz egy NULLKILOMÉTERES autód. Ha feltételezzük, hogy az autó többi része nem bontóba való trágyadomb, akkor hiába magas a végösszeg, a végeredmény kifejezetten pozitív.


Szóval továbbra is nagyon erősen ellenkezek azzal az állítással, hogy gazdasági totálkár. Nem, nem totálkár. A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy jobban megéri megszabadulni tőle és másik autót venni. Ez jelen esetben nem igaz, mert másfél millióért egy nullkilométeres motorú autó sokkal jobb választás, mint a piacon megtalálható, 20 éves, 250 ezret futott, ismeretlen előéletű autókkal lutrizni.

2023. júl. 6. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!