Vezérlés csere?
#9
"#8 Akkor az #5-ös válaszomban leírtakat, ami a "kuka/gazdasági totálkár" részre irányul, szegezem neked is..."
Szegezzed csak, szegezzed. Csak egy kicsit átgondoltabban. Vagy világosabban megfogalmazva azt, hogy mit akarsz.
Én annyit írtam, hogy egy-két típus kivételével, aminek csereperiodusa van, a lánc zörgéssel jelzi, ha cserélni kell.
A non-interference motorú autót meg haza kell trélerezni, mert vezérműlánc nélkül az sem fog menni.
Totálkárról én nem írtam, ha erre utalsz ezzel a zavaros hozzászólással.
#8
#10 Először is, ez nagyon erősen helyzetfüggő. Én is kócoltam már össze vezérlést, a szelepeken kívül semmi baja nem lett. Úgy van megtervezve, hogy a szelepszár legyen a leggyengébb pont, így ha szakad valami, akkor az erőhatást az nyeli el és más nem sérül. Ez az esetek 95%-a. Persze ha verseny, meg tuning cuccokról van szó, ott már más a helyzet, mert a súlycsökkentés jegyében ilyen faktorokkal nem foglalkozik az alkatrészek gyártója, de ez irreleváns a témában szereplő általános személyautók számára.
Másodszor, oké, tételezzük fel, hogy egy általános személyautónál is pontosan ez történik, amit leírtál. Komplett motorgenerál egy-másfél millió forint. Ez sok pénz, vitathatatlan. De autószerelőként tőlem elég sokszor megkérdezik, amikor meglátnak egy nagyobb összeget, hogy megéri-e és MINDIG ugyanazzal válaszolok: mi a másik opció? Veszel egy másikat? Másfél millióért mit kapsz? 15-20 éves népautókat 200-250 ezer kilométerrel. Ellenben ha a motorgenerál mellett döntesz, akkor ezért a pénzért lesz egy NULLKILOMÉTERES autód. Ha feltételezzük, hogy az autó többi része nem bontóba való trágyadomb, akkor hiába magas a végösszeg, a végeredmény kifejezetten pozitív.
Szóval továbbra is nagyon erősen ellenkezek azzal az állítással, hogy gazdasági totálkár. Nem, nem totálkár. A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy jobban megéri megszabadulni tőle és másik autót venni. Ez jelen esetben nem igaz, mert másfél millióért egy nullkilométeres motorú autó sokkal jobb választás, mint a piacon megtalálható, 20 éves, 250 ezret futott, ismeretlen előéletű autókkal lutrizni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!