Vezérlés csere?
A szíj összetett anyaga rejtett módon gyengül és egyszercsak elszakad.
Az acél anyagában nem öregszik. Csak kopik. Ott ahol a csapok és lyukak találkoznak. Ettől a lánc hosszabb lesz és elkezd zörögni, ahogy nekiütődik a dolgoknak. Ezért néhány alulméretezett láncú motor kivételével nem szokták megelőzési céllal cserélni, amíg nem adja jelét a túlzott kopásnak.
"Azt mondta a szerelő vezérműláncot felesleges cserélni , majd ha elszakad, "
Na ehhez a szerelőhöz se vinném az autómat.
Ha elszakad a lánc,onnantól az a motor kuka, gazdasági totálkár. Ezeknek is van egy gyárilag meghatározott futáscsere periódusa, és pont itt szokott megbukni az "allapotot veszünk nem kilométert" duma, mert pl BMW-nél 200 ezrenként ajánlott a csere, és lehet nem szól,mert nem vadultak az autóval, meg szépen kikozmetikázták a kocsit,és visszatekerték az órát, aztán egyszercsak elszakad a lánc,mert már lefutotta az idejét. Ráadásul vanamelyik típusnál a főtengely anyagából marták ki a lánckereket, az meg méginkább kényes a láncnyúlásra. Ha nem igazolt az előélete az autónak, akkor én biztos cseréltezném
#4 Lol azt nem is figyeltem. :D Na igen, ha a lánc szakad, az már régen rossz. De hogy kuka/GTK az egyáltalán nem igaz, eleve lehet NIF motor, aminél semmi baj nem történik, azon kívül, hogy ott maradsz vele az út szélén, de még ha nem NIF, hanem IF, akkor is a legtöbb esetben csak a szelepeket veri össze, szóval a vezérlésen túl még egy hengerfejezés kell, ami nem olyan vészes összeg, átlagos autónál munkadíjjal együtt 150-200 ezerben megáll. Ez nagyon távol van a gazdasági totálkártól.
"Ezeknek is van egy gyárilag meghatározott futáscsere periódusa"
Erre meg már írtuk, hogy nem így van, a legtöbb láncos motornál NINCS csereperiódus a láncra.
#5 Ja és az is hülyeség, hogy nem szól a lánc, mert "nem vadultak az autóval". Ilyen nincs. A lánc nem szakad el csak úgy előjel nélkül, hiszen a szakadáshoz a gyenge pontok kopása szükséges, ami minden esetben csörgéssel jár. A szakadást MINDIG megelőzi a csörgés. És pont emiatt nincs legtöbb esetben előírt csereperiódus.
A "nem vadultak vele" csak azt befolyásolja, hogy a lánc élettartama hosszabb lesz egy olyannál, mint amit széthajtottak eszetlenül, de akár 100 ezret bír a lánc, akár 300 ezret, akkor is csörögni fog szakadás előtt.
Ezeknél a csereperiódusoknál legjobb a gyártó ajánlására hagyatkozni, ami ha van, akkor futásteljesítmény és/vagy idő szerinti.
Hogy az aranykezű mester mit delirál éppen, az ne számítson.
"Ha elszakad a lánc,onnantól az a motor kuka, gazdasági totálkár."
Ez igaz. Emiatt egy szerelő nem mond olyat, hogy "majd ha elszakad". Inkább arra tippelnék, hogy a kérdező rosszul jegyezte meg, amit a szerelő mondott.
A láncszakadást még a non-interference motoroknál sem szokás megvárni: Lerobbant autó az otthontól távol. Tréler, stb.
Még talán fenn vannak a youtube-on Szegezdi Szabolcs Redpower garázsos videói,valamiért tiltották a csatornát, de töltögeti a videókat vissza. A lényeg, hogy Vörös Jenő saját autójában szakadt el a lánc, és onnantól annak rotty. Nem csak a szelepek görbültek, de felszakadtak a vezérműtengely csapágyai is, meg persze a dugattyúknak is annyi lett, és ha jól emlékszem,akkor a henger fala is meg lett húzva.
Üdv:4
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!