Hogy kell automata váltós autót vezetni?
A jobb térdednek semmi köze az automatához, azt ugyanúgy kell használnod, mint manuálisnál.
Ha ez gondot okoz, akkor a saját érdekedben is, de le kell tenni az autót, vagy rokkantosítani magad és gyedileg átalakított autót csináltatni a speciális igényeidnek.
#22#
Automata váltós autónál két pedál van, mindkettőt jobb lábbal kell kezelni, a bal láb pihen, támaszkodik, annak nincs dolga.
Megoldható a pedálok bal lábbal kezelése, de ahhoz át kell alakítani az autót, a gázpedált átszerelik a bal oldalra.
Kölcsönzött autón ilyen persze nincs, és talán szükséged sincs erre, csak, mint lehetőséget írtam le.
Nekem automata váltós autóm van, ismerősök, amikor kipróbálták, két alapvető hibát követtek el szinte reflexből.
1 - két lábbal kezdtek pedálozni, a kuplungkezelésre kialakult berögződésekkel nyomták be bal lábbal a féket. El lehet képzelni milyen finoman :-)
Szóltam, hogy a bal lábát tegye félre, csak jobbal pedálozzon, onnantól nem volt gond.
2 - reflex szerűen nyúlkáltak a sebességváltó felé. Ebből nem volt komolyabb következmény, de szinte rendszeresen mozdult a kezük.
A közlekedés mikéntjét már leírtuk, amit aztán jól le is pontoztak, arra nem tudok mit mondani, de a kérdező ezek után találja, ki, hogyan is kell egy automata váltós autóval közlekedni (vegye ki minden piros lámánál a sebességből? )
@21
Félelmed valós. Szerencsére a toyotákon a váló a műszerfalon van, így nincs belőle gáz, de asszony már vagy kétszer akart váltani a vízzel ami a manuális helyén lett volna. Mikor nagyobbat fékez az ember pl zebra stb miatt, egyrészt kétlábbal taposta a féket, másrészt próbálta üresbe rakni csóri üveget.
Ami fura lesz, hogy nem tudsz majd gurulni. Szülei domboldalon laknak, úgy szokott megállni hogy kicsit túl megy, kuplung ki, és visszagurul kanyarodva. Ez automatával nem lehet ugye.
Cserébe ott a kúszás ami sokkal többször hasznosabb. Mikor én vezetem az ő manuálisát akkor van hogy értetlenkedem miért nem indul meg az autó ha leveszem a lábam a fékről, mert jobban be akarom látni a kanyart
Persze, de az fék plusz váltás.
A manuális gurul hátrafele 5ösben is ha ki van nyomva a kuplung. Nem szokott megállni asszony, hanem mikor jó helyen van az autó benyomja a kuplungot, gurul még egy kicsit előre a lendület miatt majd a lejtő miatt hátra.
De ez nagyon speciális eset. A kúszás és a visszagurulás gátló szerintem sokkal hasznosabb
"A legtöbb autót menet közben is N-be lehet váltani,"
Az enyém gurul, ha elveszem a gázt. /üresbe teszi magát, és leállítja a motort/.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!