Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem csinálnak a kocsijuk...

Miért nem csinálnak a kocsijuknak fedett beállót? Kint állnak az 50 fokban, jégesőben, megveszik az új házat a kocsi meg kint.

Figyelt kérdés
2023. jún. 24. 16:24
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
45%

Nálunk sík volt a terep. Az egész beállót én készítettem, úgy hogy előtte sosem csináltam ilyet. Az eredmény jobb lett, mint vártam.

Azért álltam neki ácsolni, mert az ilyen barkácsáruházak parkolójában kiállított tákolmány amellett hogy nem olcsó, egy rozoga valaminek tűnt. Kevesebb pénzből sokkal masszívabbat is lehet csinálni.

Nálunk eleve elég kicsi a telek. Ezért sem akartam egy zárt építménnyel teleépíteni. Drágább is, macerásabb is lett volna. A beálló vázát fából ácsoltam. A faanyag 60e volt (még a Covid előtt, ma már jóval drágább lenne). Beton alap pár ezer forintból kijött. Alatta térkő van, az árára már nem emlékszem. Szintén én raktam le. A vázhoz a csavarok, vasalatok annak idején egy 10-esből kijöttek. A tetőfedő anyagok, hozzá kapcsolódó szerelvények volt a legdrágább, nagyjából egy 100-as. Egyszerű nyitott beálló, ferde tetővel. Az egyik fele házfalhoz csatlakozik, a másik oldal fa oszlopokon áll.

Gyakorlatilag pár százezerből megvan. A mai árakhoz képest nem egy ökör összeg. Ha az embernek van hozzá affinitása, szeret barkácsolni, kicsit utánanéz milyen megoldások léteznek, nem kell az összeállításhoz hatalmas tudomány. A munkadíjon rengeteget lehet spórolni. A végeredmény teljesen masszív, jó pár jégesőt, szélvihart kibírt már. Egyáltalán nem bántam meg.

Ha valaki nem akar ezzel foglalkozni és van hely, ma már szendvicspanelből is egész pofás, korrekt hőszigetelt garázsokat lehet kapni. Le kell betonozni egy placcot, az előre elkészített elemeket, a helyszínen pár óra alatt összedobják. Ez már milliós árkategória, de az ember garázst sem egy-két évre tervez, így megérheti a beruházás. Jóval gyorsabban, egyszerűbben, olcsóbban megvan, mint egy tégla épület.

Ez persze csak az én véleményem. Van aki már azon szívja a fogát ha az 5 évenkénti olajcseréhet a teszkóban 5000Ft fölött van a 15w40-es noname pakura és ennyit az autójára kell költeni.

Na, jöhet a lepontozás!

2023. jún. 25. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 A kérdező kommentje:

1es én azt vettem észre, pont az sz.rja le akinek volna pénze rá. Mondjuk ha az új ház hitelből volt akkor már nincs.

Nem hinném hogy nem érné meg egy tető, jobban mint kocsit cserélgetni mert elverte a jég, meg forró kocsiba beülni.

Másik, nyomják ezerrel a ventillátort hogy az akku fel ne robbanjon.

2023. jún. 25. 08:48
 13/29 A kérdező kommentje:
3as elég gáz ez a jóvanazúgy nemleszannak semmibaja maszlag.
2023. jún. 25. 08:50
 14/29 A kérdező kommentje:
10, igen beton alap kell a lábaknak, rá a fém tartó, gerenda, tetejére vékonyabb gerendák tetőlécek, fedés és ennyi.
2023. jún. 25. 08:54
 15/29 anonim ***** válasza:
0%
Kocsival garázsban kell parkolni, nem ilyen csirkeól alatt.
2023. jún. 25. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 A kérdező kommentje:

15 ha lusta kocsibeállót építeni, akkor a garázsig sem fog elsétálni ez a réteg.

Már az udvarra is macerás beállni, inkább kint hagyja az utcán.

2023. jún. 25. 10:31
 17/29 anonim ***** válasza:
50%
#13 Nem mondtam, hogy semmi baja nem lesz, jégeső olyan durván el tudja verni, hogy úgy néz ki, mintha golyózáport kapott volna. De a melegtől nem lesz baja. Úgy látszik, amellett, hogy hülye vagy az autókhoz, még az értő olvasás sem megy.
2023. jún. 25. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 A kérdező kommentje:
17es hagyd kint az 40-50 fokban, te tudod. Aki meg nem lusta beállót csinál(tat)ni, az biztos téved.
2023. jún. 25. 21:01
 19/29 anonim ***** válasza:
52%
#18 Jóember, autóiparban dolgozó villamosmérnök vagyok. Mutass rá kérlek, melyik alkatrésze nem bírja egy autónak a 40 fokot, és elmondom, miért vagy hülye. :D
2023. jún. 25. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
37%

Villamosmérnök! Nem önmagával a hőmérséklettel van baj. Nyári kánikulában a 40 fok árnyékban a beálló alatt 40 fok. A tűző napon simán 70-80 fok is lehet. De még ez sem lenne kifejezetten műszaki gond oka. A baj, hogy a napból nem kizárólag hő és látható fénysugárzás érkezik. Az UV nem tesz jót se a fényezésnek, se a műanyag vagy gumi alkatrészeknek. Hiába van bennük UV stabilizátor, a végtelenségig 100%-osan nem bírja. Persze nem egyik napról a másikra fog szétesni tőle az autó. De nézz meg egy olyan kocsit, amit 20 évig a lakótelepi parkolóban a tűző napon aszaltak és egy olyat, ami ez alatt végig garázsban volt! Semmi különbség nem lesz közöttük?!

Nyugodtan pontozz le, én "csak hülyeségeket írok", "nem értek hozzá", hiszen nem vagyok villamosmérnök.

2023. jún. 26. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!