Miért van sokakban ellenérzés a villanyautókkal szemben?
A villanyautózásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, ez kétségtelen. Az is, hogy komoly marketing van mögötte. Ettől független szerintem létezik az a felhasználás, amire optimális megoldást nyújt.
De amiért utálják az az irigység és az új dolgokra való nyitottság hiánya. Érdekes módon a gazdagabb országokban máris kisebb az ellenszenv.
Itt is a kérdésekben fikázták már a tolató kamerákat, a sávtartó asszisztenst, automataváltót és kb az összes extrát, ami nincs az átlag magyar autójában.
#3 "a lokális károsanyag-kibocsátás csökkentésére"
Ez is egy tipikus kamu-érv, amivel bizonygatni próbálják az előnyöket. Ami a mi egészségünket illeti, a levegőminőség problémája az abszolút legkisebb probléma. A fő probléma kb. SOHA nem a látszólagos dolgok. A levegőminőségnél sokkal nagyobb probléma az élelmiszerek és ivóvizek szennyezettsége, amiben az elektromos autók legalább ugyanannyira rosszak.
"része a megoldásnak a mobilitási igények csökkentése"
És ez szerinted jó dolog? Persze... A munkás paraszt dolgozik látástól vakulásig és utána szenvedjen tömegközlekedésen. Amikor pedig ÉPPEN nem dolgozik, akkor is legyen a lehető legjobban bezárva, isten ments, hogy normálisan el tudjon menni szórakozni.
Milyen kifordított elmebeteg gondolkodás az, ahol a cél az igények csökkentése? Ahol az önsanyargatást pozitív hatásként konstatálják?
"ne feledjük a villanymotorok határozottan jobb hatásfokát sem"
... habár ennek ellenére még mindig a belsőégésű motorok mögött jár, amely témákban a hatásfoknak jelentősége van.
"igenis van társadalmi haszna"
Milyen ízű a kék kapszula?
12:
Aztán az milyen gondolkodás, ahol az ellenérveket kamuérvnek nyílvánítod, a vitapartneredet meg elmebetegnek?
De azért hadd reagáljak:
Te hol töltöd szívesebben a szabadidődet? A Rákóczi út mellett sétálva vagy egy városszéli parkban? Igenis komoly probléma a városok légszennyezettsége, rengeteg egészségügyi következménye van.
Az utazási igények csökkentése pedig egy szükséges rossz, mégcsak nem is feltétlenül rossz. Az egyszerűen fenntarthatatlan, hogy mindenki mindenhova autóval járjon. Nincs megfelelő út és parkolókapacitás, illetve ezek bővítése sok esetben csak még élhetetlenebbé tenné a várost. Igényeket lehet csökkenteni például home office lehetőségekkel is vagy azzal, ha az emberek a munkahelyük közelében laknak és nem 100 kmről ingáznak.
Aztán persze a tömegközlekedésfejlesztésével is sokat lehet elérni.
Arra rá tudsz mutatni, hogy miben marad el a villanyautó, ami a hatásfokkal kapcsolatos?
Újdonságoktól való félelem, meg be vannak tojva, hogy nem lesz a jövőben brummogó autójuk. Az amerikai popkultúra már a Kádár korszak óta beléjük nevelte, hogy akkor férfias és menő egy jármű, ha hangos és feleslegesen erős, rossz hatásfokú motorja van.
A fizikához általában hülyék, nem értik, hogy a villanymotornak annyi előnye van a belső égésű motorral szemben, hogy teljesen elképzelhetetlen, hogy nem az lesz az általános a jövőben.
Miért lenne a többség irigy?
Ha nem a használtautó árakat nézzük, akkor már egy árkategórián belül lehet válogatni.
Számomra, ami ellene szól, hogy még mindig csekély a választék, design szempontjából egy kezemen meg tudom számolni, hogy mennyi tetszik. Sok gyártó a mai napig nem tudja az országon belül biztosítani a kötelező szervizeket, és a szerviz költségek amúgy is drágák még. Ne.. ne mondjuk azt, hogy ezeknek nincsen olyan.. arról nem is beszélve, hogy mennyi kókler van már most is ezen a területen.. jó aláírom, ez mindig így lesz, de amíg benzin/dízel motoros autókat szerelnek 100.000 helyen, addig elektromosat a tizedén sem.
Az akkumulátorok újra hasznosítására még mindig nincsen élhető elképzelés, illetve az itthoni infrastruktúra nincs is felkészülve a tömeges villamosauto használatra. Kevés a töltő, túl nagy távolságokra vannak sok ember lakásától, sok helyen magánjelleggel meg sem oldható a kiépítés.
"Miért lenne a többség irigy?
Ha nem a használtautó árakat nézzük, akkor már egy árkategórián belül lehet válogatni"
Mondd ezt az elektromos autó gyűlölö átlagprolinak, aki 500 ezerért vesz 20+ éves autót (már ha egyáltalán azt megengedheti magának...)
#18
Én ezzel akkor sem értek egyet. Ezt az irigyezés dumát is csak egy ilyen mondva csinált dolognak tartom, amivel meg lehet magyarázni, hogy már pedig valakinek, akiről semmit nem tudunk, miért nem szereti azt, amit mi.
Amennyiben csak annyit írtam volna, hogy “mert nem és kész”, instant irigy prolinak lennék titulálva.
Nálam ez olyan, mintha minden elektromos auto tulajdonost egyből környezetbxzinak, vagy újgazdag pxcsnek neveznénk. Még csak azt sem lehet mondani, hogy valamelyik fél okosabb lenne a másiknál, mert az elektromos auto hívők pont ugyanolyan szellemi szintű megjegyzéseket tesznek a különböző posztok, kérdések alatt, mint azok, akik 20 éves autókkal szaladgálnak..
- Az, hogy az elektromos autókat javarészt csóró prolik fikázzák az tény, nem kérdés.
- Az, hogy az elektromos autók drágák, drágábbak, mint a belső égésűek, szintén tény.
- Azon szintén nincs mit vitatkozni, hogy ha az előző két dolgot összevetjük, akkor rájöhetünk, hogy az elektromos autók elleni hiszti, nem más, mint valóban csak hiszti. Amikor egy olyan ember, aki 500 ezer forintért tud csak autót venni, hangosan arról fröcsög, hogy neki nem kell elektromos autó, ami olyan összegektől indul, amennyit Ő egész életében nem fog autózásra költeni, nem hogy egyszeri tranzakcióra, azon egyszerűen nincs mit komolyan venni. Olyan, mintha én kiállnék valami milliárdos negyedbe és fikáznám azokat, akik 1000 lóerős sportkocsikat vesznek, mert a Daciába is elég az 50 lóerő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!