A közúti és a kötöttpályás járműveket vezetők/szeretők esetében is van ellenérzés?
Arra gondolok, hogy akik a buszt szeretik, azoknál van-e ellenérzés a vasúttal szemben, és ez fordítva is megvan-e? Ugye van a Linux-hívők és a Windows-osok meg a telefonmárkák kapcsán is ilyen. A közlekedéskedvelők között is jelentkezik ez?
Ti melyiket szeretitek, és a másikat miért nem?
Ha normális emberekről van szó akkor nincs.
Magamból ( és ismerőseimből) kiindulva semmi ellenérzés nincs bennem olyanokkal kapcsolatban, akiktől valamiben eltér az ízlésünk. Attól, hogy én pld. az Androidos telefonokat szeretem, senkit nem ítélek el/meg az alapján, hogy neki a Windowsos telefonok jönnek be. Azért,mert én szeretem a pacalt, még nincs ellenérzésem azzal szemben,aki nem szereti.
A közlekedés pedig szerintem pont nem a "szeretem/ nem szeretem" kategória, hanem egyszerűen praktikusság kérdése. mi elérhető, mi olcsóbb, mi gyorsabb, mi kényelmesebb...
na ez a probléma..akad ember aki ilyenen rágódik...kit érdekel, hogy kötöttpályás, vagy busz?
ezután jön a kérdés, hogy a személyautósokat miért nem szereted?
Vonaton még nem ültem, sőt héven sem, de nem is tudom elképzelni, mi bajom lehetne velük..
méghogy ellenérzés...pff..
üzemorvos, vagy körzeti látott már?
"optimális esetben a busz és a vasút kiegészíti egymást (ráhordó rendszer). "
Na ez a gyakorlatban szerintem egyáltalán nem működik már. És a vasutasok joggal utálhatják a buszokat, mert rengeteg utast elvesz a busz tőlük. Szinte minden nagyobb város között van buszos összeköttetés is, ami gyorsabb, mint a vonat, és árban minimális a különbség.
Igen, ilyesmire gondoltam, mint amit a 6-os válaszoló mondott. Ugye az utaselszívás egyik vagy másik részére szinte mindennapos.
Aztán ott van az, amit a közlekedésbarátok éreznek át, a feeling, ami a vonatnál van, a zakatolás, ringatás stb., viszont a busz meg általában gyorsabb, útvonala rugalmasabban szervezhető és jobban a város központjába is visz, mint a vonat.
Kiépítésileg viszont a vasút sokkal drágább, de ha nagysebességű vonatról van szó, akkor utazási időben köröket verhet a buszra.
#7
Igazából már egy 120km/h-s vasúti pálya közel felveszi a versenyt a párhuzamos autópályával.
A 80-100-as pedig a főúttal.
Az 1-es vonalon (Hegyeshalom-Bp) pedig a 140-160-al közlekedő vonatokat nem előzi meg busz.
A megállók pl Győrben, Tatabányán is ugyanott vannak.
Az egyedüli ellenérzés akkor van, amikor egy busszal nem, vagy jóval lassabban elérhető célponthoz vezető vonatot szüntetnek meg, és 1-1,5 órával és "természetesen" a csatlakozások teljes hiányával busszal helyettesítik, egy teljesen más útvonalon.
Vagy, hogy a másik oldalt is említsem egy buszt párhuzamosnak kiáltanak ki, és megszüntetnek, amikor csak az indulási hely, és a célállomás egyezik, de a többi 20 megálló teljesen más útvonal mentén van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!