Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ártalmasak a Start-stop...

Ártalmasak a Start-stop rendszerek az autók motorjaira?

Figyelt kérdés
A gyakori leállítás-beindítás mennyire rossz az indítómotoroknak, illetve valóban csökkenti ez a módszer az autók környezetszennyezését?
2023. jún. 23. 15:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
79%
Nem.
2023. jún. 23. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
76%
A mai autókban nem kicsi indítómitor van így nem árt nekik. Ha több percig áll az autó esetleg akkor csökken a károsanyag-kibocsátás
2023. jún. 23. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
87%
Az önindító direkt erre van tervezve a start-stoppos autóknál, hogy jól bírja, mert az alap önindító valóban nem bírná sokáig. Hosszútávon segíthet valamennyit a fogyasztáson, de nem sokat. Lenullázza a lámpáknál várakozásnál való fogyasztást, ennyi az előnye. A motorban pedig nagyon híg olaj van, ami nagyon gyorsan körbeér, így a motorkopás is elhanyagolható mértékű. A környezetszennyezés legfontosabb eleme a fogyasztás, hisz minél többet fogyaszt, annál több a környezetszennyezés, még a katalizátoros és minden hasonlóval együtt is.
2023. jún. 23. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Hát nem egészséges, de azt nem mondanám, hogy ártalmas. Inkább csak a pénztárcára ártalmas.
2023. jún. 23. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
68%
Én azt gondolom, hogy autópályázás után, vagy sportos vezetés mellett kifejezetten ártalmas, amikor egy turbós motor visszahűtés nélkül azonnal leáll.
2023. jún. 23. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Akkor ez is a gyártók érdeke, hogy sűrűbben kelljen javíttatni a motort az ilyen leállítások miatt?
2023. jún. 23. 17:12
 7/13 anonim ***** válasza:
29%
A környezetvédelem miatt lett bevezetve, nem azért, hogy gyakrabban legyen meghibásodás.
2023. jún. 23. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

#7 Ez egyáltalán nem igaz. A többi környezetvédelmi berendezéssel ellentétben ez nem egy aktív rendszer, hanem passzív. A környezetvédelmi előírások kizárólag aktív berendezéseket kívánnak meg. Az előírás egyszerű: a kipufogógáz összetételében egyes elemek legyenek megadott érték alatt. Ebben segít pl. az EGR, a DPF, a katalizátor, a hengerlekapcsolás, stb. A start-stop nem, hiszen leállított motornál elég nehéz kipufogógázt elemezni, járó motornál pedig nem befolyásol semmit. Ergo, a környezetvédelmi előírásokhoz semmi köze.


Természetesen a rendszer úgy van hirdetve, hogy a gyártó a környezettudatosság miatt rakott az autóba ilyen rendszert, mert ez sokkal jobban és nemesebben hangzik, mint az, hogy "minél rövidebb életűre akarjuk tervezni az autódat". De aki azt hiszi, hogy az idézőjeles rész nem igaz és a start-stop valóban pozitív értékek miatt létezik, az egy kiemelkedően naiv álomvilágban él.


A környezetvédelem a marketing. A rövidebb élettartam a valóság.

2023. jún. 23. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
3, 7: Hát szerintem elég egyértelmű, hogy mire megy ki a játék. A gyakori leállítások-indítások egy gépnek sem tesznek jót, lámpa miatt pedig ez 2-3 percenként előfordulhat. Indításkor többlet üzemanyag kell és ég el, ez szerintem könyezetszennyezőbb, mintha alapjáraton menne végig a motor. Persze lehet, hogy tévedek...
2023. jún. 23. 19:12
 10/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem, teljesen jó a gondolat menet kérdező. Amúgy sem érdekei senkinek, hogy te hosszú ideig probléma mentesen használd az új autódat.
2023. jún. 23. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!