Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért hagyják el a V12-t?

Miért hagyják el a V12-t?

Figyelt kérdés

A nagyobb luxus gyártók is sorra jelentik be ugye, hogy a " nagy " motoruk V8 lesz V12 helyett.

Az a része oké, hogy környezetvédelmi normál stb, de akkor miért nem csinálnak kisebb V12-eseket?

Mondjuk 6 literes helyett 4 literest, ha arról van szó minimálisan feltöltve, és így azért mégis megmaradna az a kis exkluzív érzés, hogy ott a V12, de cserébe azért a normáknak is megfelelnének.


Vagy igazából már azon a szinten sincs igény már ezekre a motorokra kik megengedhetik maguknak azokat az autókat?


2023. jún. 11. 05:24
 1/4 Pszichológus atya ***** válasza:
93%
Az ideális hengerméret gazdaságos motoroknak 330-450, nagy teljesítményű motoroknak inkább 480-600 köbcenti között van. V12-ből azért nehéz kis hengerméretűt gyártani, mert ha nagyon összesűríted akkor problémák lehetnek a főtengellyel, a vízterekkel és kenéssel.
2023. jún. 11. 05:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Mert semmi értelme a nagy motoroknak. Az egy régi beidegződés, hogy ha erősebb motort akarsz, akkor növelni kell a lökettérfogatot és/vagy hengerek számát. Ez persze működik, de nem ideális. Azért volt ez a megoldás, mert ez volt az EGYETLEN megoldás. És mint mondtam, ez sosem volt ideális megoldás, mert minél nagyobb egy motor, annál nagyobb problémát jelent az egyensúly, vagyis annak hiánya. Annál több a vibráció, annál több az egyenetlenség, annál szarabb minden. Erősebb, de szarabb.


Viszont 2023-mat írunk, fejlődött a technológia, fejlesztettek ki új dolgokat és az erőt már nem csak nagyobb motorral lehet elérni. A turbók sokkal megbízhatóbbak, ezért sokkal magabiztosabban lehet őket autókba rakni, ráadásul nem csak egyet, hanem akár kettőt, négyet is. Aztán ott van az elektromos rásegítés, nem kell bemutatni senkinek. Ehhez még hozzáadódik a sok apróbb fejlesztés (pl. közvetlen befecskendezés, hengerenkénti gyújtás, VVT, pneumatikus vezérlés, állítható szívócső geometria, stb) amik önmagukban keveset jelentenek, de sok kicsi sokra megy, összeadódik.


Szóval mi a végeredmény? 25 évvel ezelőtt A Ferrari 550-ben egy 5.5L-es V12-es szívómotor volt, ami 478 lóerőt pakolt ki magából. Az SF90 Stradale-ben pedig egy 4 literes V8 van és az autó 1000 lóerős. Kisebb motor és több mint kétszer annyi erő, hála a három elektromos motornak, a duplaturbónak és a többi apróbb fejlesztésnek köszönhetően. Szóval amellett, hogy egy sokkal kiegyensúlyozottabb motor van benne, megduplázták az erőt.


Ezek után fel kell tenni a kérdést, hogy mégis minek használjanak 6 literes V12-t? Persze ezekkel a technológiákkal az a motor még erősebb lehetne, de minek? 1000 lóerő nem elég? 1000-ből 999 ember képtelen 500 lóerőnél többet kordában tartani. Szóval... minek?

2023. jún. 11. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Amennyire tudom, az összesénél problémás a hűtés, főleg a hátsó hengereké.
2023. jún. 11. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Mindig is nagy német párti voltam, imádom a brutál német mérnöki cuccokat (Bugatti W16, BMW Audi és Merci V12 motorjai, stb). De valójában soha, de soha nem volt semmi létjogosultságuk, pusztán presztízs és versengés miatt született meg a 80as évek végén. A 12 henger extrém finoman jár, és ennyi az előnye, ezenkivül csak hátránya van. Nagyon bonyolult, a hangja sokszor a V8nak jobb, mint a V12nek, a hátsó hengerek állandóan túlmelegszenek. Az Audi, BMW, Merci féle V8asok 300 lóerő feletti teljesítménnyel mind örökélet meg egy nap, a V12esek meg 100-150 ezer km után térdeltek már le, meg álltak hónapokig a szervízben amíg helyrehozták őket. Manapság akinek van V12, az mind a garázsban lapul, és ünnepnapokon veszik elő. A V6 és V8 motort van amiért siratni, a V12 csak egy gyönyörű kiállítási darab, de ennyi, nem más.
2023. jún. 11. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!