Ha a kocsit 1-ben hagyják felhúzva a kézi fékkel, hogyan indulok?
Nekünk így tanította, hogy 1-ben kell hagyni az autót.
(Nekem azelőtt mindig üresbe mondták) teljesen össze zavarodtam. Én így gondolom, hogy kell de nem biztos
1. Kézifék ki
2. Kicsi fék
3. Kuplung
4 Indítom a motrot
5. Kuplung be
6. Le a lábam a fékről
7. Szépen engedem ki a kuplungot
8. Gáz
Amikor meg le akarom állítani akkor
Jövök pl 2- ben
1.Kuplung és fék
2. Be rakom 1-ben
3. Le állítom a motrot
4. Felhúzom a kéziféket
(Biztos rosszul mondom légyszi vegyétek figyelemben, hogy most kezdtük az alapokkal)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem senki nem tanította úgy, hogy a rögzítőfék szerepét a váltónak kellene ellátnia. Soha nem hagyom sebességben. Kivétel ez alól, talán a nagyon durva, extrém emelkedő, vagy lejtő. Jól működik a kézifékem, ha kell karbantartom, soha nem rohadt, vagy fagyott be.
Ha még is így kell indulnom, mert pl céges autót előttem valaki így hagyta, akkor annyi plusz feladat van hogy mielőtt indulnék, vagy felengedném a kuplungot, odanyúlok a váltóhoz és kézzel meggyőződök róla, hogy épp milyen állásban van. Újabb (~10 évnél nem régebbi) autóknál pl nem is tudsz indítózni úgy, hogy közben nem nyomod ki a kuplungot. Régebbi autóknál is célszerű kinyomott kuplunggal indítózni. Hiszen így kíméled az önindítót és a kettős tömegű lendkereket is. Nem kell az önindítónak még azt is rángatni.
Általában ahogy indulok:
1. Kuplung be.
2. Indítógomb be vagy kulcs elfordít, indítózás. (Ezután strat-stop rendszer kikapcs, ha van.)
3. Fék be (enélkül nem engedi oldani az elektromos kéziféket).
4. Kézifék kiold.
5. A váltóhoz nyúlok, ellenőrzöm milyen állásban van. Ha 1-esben, akkor nem csinálok semmit, ha üresben, akkor 1-esbe teszem.
6. Kuplung fel.
7. Gázt adok.
Leállítás:
1. Féket nyomom, váltó üresbe.
2. Ha megálltam kézifék be.
3. Fékpedált elengedem. Kuplung be.
4. Indító/leállító gombot megnyomom, vagy elfordítom a kulcsot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Sík úton nem szoktam sebességben hagyni, szerintem elég a kézifék. Azt viszont mindig behúzom, sosem marad el.
Lejtős úton pedig minden eszközt kihasználhatunk a véletlen elgurulás megelőzésére, kezdve a kéziféktől a sebességben IS hagyáson át a kerekek kiékeléséig IS, a helyzettől függően.
Nézzük sorban, mit írtál:
1. Kézifék ki > legyen
2. Kicsi fék > tehát elmozdulna az autó, fékkel rögzíted az indítózás idejére. Égnek a féklámpák, egy hideg téli hajnalon vénecske akkuval lehet, hogy pont ez az energia fog hiányozni a motor átfordításhoz
3. Kuplung > ez mit takar? Ha kinyomást, akkor ok.
4 Indítom a motrot
5. Kuplung be > ha már ki van nyomva, akkor ez mit takar? ha viszont csak most nyomod ki, az önindítózás alatt megugrik az autó.
6. Le a lábam a fékről > ok
7. Szépen engedem ki a kuplungot > alapjáraton el lehet indulni, de nem életszerű
8. Gáz > ok
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jaj basszus elírtam a kuplungost szóval
1. Kézifék ki
2. Kicsi fék
3. Kuplung be
4 Indítom a motrot
6. Le a lábam a fékről
7. Szépen engedem ki a kuplungot
8. Gáz
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kéziféket csak lejtőn-emelkedőn parkolva használom, más esetben sebességgben hagyom, vagy "P" mód ha automataváltó.
A 6-os 7-es pontot egyszerre, finoman kell végezni, pl egy emelkedőn indulsz el, állsz a féken, és finoman engeded fel a kuplungot, érzed hogy kezdi "megfogni" a motor az autót, ekkor engeded fel a féket, és kezded adni a gázt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem nem így mondta, mindig 1-be kell hagyni a kocsit és amikor beultem a kézi fék kiengedése volt az első és a fék…
Totálisan össze vagyok zavarodva…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!