Ha a kocsit 1-ben hagyják felhúzva a kézi fékkel, hogyan indulok?
Nekünk így tanította, hogy 1-ben kell hagyni az autót.
(Nekem azelőtt mindig üresbe mondták) teljesen össze zavarodtam. Én így gondolom, hogy kell de nem biztos
1. Kézifék ki
2. Kicsi fék
3. Kuplung
4 Indítom a motrot
5. Kuplung be
6. Le a lábam a fékről
7. Szépen engedem ki a kuplungot
8. Gáz
Amikor meg le akarom állítani akkor
Jövök pl 2- ben
1.Kuplung és fék
2. Be rakom 1-ben
3. Le állítom a motrot
4. Felhúzom a kéziféket
(Biztos rosszul mondom légyszi vegyétek figyelemben, hogy most kezdtük az alapokkal)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Neked mondták jól kérdező, ez a "klasszikus" módszer.
A kézifék akkor kell, ha nem sík terepen állsz meg parkolni az autóddal.
6# vagyok, az elindulásnál emelkedőn lehet használni a kéziféket segítségként, de nem kell, a kuplung és a fék játékával ez kiváltható, ahogy írtam.
Elképzelhetőnek tartom, hogy újabban más módszert is oktatnak, de nem látom ez miért lenne hasznos.
Amit valaki írt, hogy csak a legvégén engedni ki a kéziféket, azt csak emelkedőn elindulásnál tudnám értelmezni, ahogy írtam, de akkor is igazából felesleges.
Én sokat és régóta vezetek -30 év -, és személyautónál évente kb 2-3x használok kéziféket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező!
Van itt pár dolog amit nem értek.
Először is, mi az a "kicsi fék"?
Aztán ha a 3.pontnál kuplung, aztán 5.pontnál hogyan lehet megint kuplung?
Szóval nagyon zagyva.
Mondom a sajátomat:
Elindulás:
gyújtás, indítás, kuplung be, egyes, majd összehangoltan kézifék ki/kuplung föl/gázadás.
Megálláskor:
Fékezek, közben kuplung és váltó üresbe. Amikor megállt az autó, gyújtás le kézifék behúz.
Ennyi.
Kár túlbonyolítani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ha a kocsit 1-ben hagyják felhúzva a kézi fékkel, hogyan indulok?"
Azt kell csinálni, amit az oktató mondott. Többféle módszer van, ami mind jó, de minden oktatónak megvan a mániája. Ami feltehetően egyezik a vizsgabiztos mániájával, mert az oktató már sok tanulót vitt vizsgázni.
Ha megvan a jogsi, tedd fel újra a kérdést a parkolási körülmények (lejtő, járda, párhuzamos/merőleges, stb) és az autód leírásával (öreg/fiatal, automata kézifék, indítás csak fék benyomásával engedélyezett, stb. )
1. Kézifék ki( ugye előtte fel húzta az oktató)
2. Kicsi fék( megnyomom a féket, mert miután ki engedtem a kézi féket picit elindul az autó)
3. Kuplung be
4 Indítom a motrot
6. Le veszem a lábam a fékről
7. Szépen engedem ki a kuplungot
8. Gáz
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azon nem gondolkodtál, hogy amig nem indulásra kész az autó, (tehát nem jár a motor és nincs sebességben)addig nem engeded ki a kézit?
Na???
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Istenem...
2. Kicsi fék( megnyomom a féket, mert miután ki engedtem a kézi féket picit elindul az autó)
Ember! Ha sebességben van, ekkor még nem indul sehova, feleslegesen nyomod a féket.
Minek kell ennyire lekezelően??
Istenem…
Ez volt az első lépésem a ki engedett kézi fék és utána fék(az autó 1be volt)…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!