Sebvaltos auto helyes hasznalata?
Sziasztok.
Kerlek segitsetek. Vezetni jarok.
Ugye ha atvaltunk pl kanyarodasnal 4.-ikbol masodikba akkor mi a helyes hasznalat!?
Enyhen kuplunggal lassitom az autot vsgy enyhen kuplunk es fek es visszavaltok?
Kerlek segitsetek mit kell tudnom, kerdezem sz oktatom de mindig az s valasza hogy majd “rajovok magamtol” de aztan mindig leb.szas a vege…mar szinte felek menni vezetni
Mi az, hogy kuplunggal lassítod az autót? A kuplunggal, hogy fog lassulni az autó? A kuplungot már csak akkor kell nyomnod amikor visszaváltasz. Előtte elengeded a gázt, fékezel is egy kicsit, hogy megfelelően lelassuljon az autó, benyomod a kuplungot, visszaváltasz és felengeded a kuplungot. Kb. így kéne csinálni.
Szerintem válts oktatót.
Szerintem is oktatóváltás szükséges.
Ezt az enyhén kuplungolást nem értem...a kuplung vagy be van nyomva, vagy nincs, vagy csúsztatod. Mire gondoltál az enyhe kuplungolás alatt?
Először is index, aztán fék, a megfelelő sebességnél kuplung be, kettes, kuplung fel és elkezded a kanyarodást, figyelve az elsőbbségadási kötelezettségedre.
1. Kanyarban nem kell visszaváltani, csak ha A) nagyon éles kanyar, és segít a motorfék és az extra nyomaték B) előreláthatóan annyi sebességet vesztesz, hogy a fordulatszám beesne a kívánatos tartomány alá.
2. Az ilyen kettő-három sebességes visszaváltásokkal nagyon vigyázz, mert ha nem lassítasz le eléggé, vagy nem rev-matchelsz (kuplung elengedése előtt a gázpedállal "beállítod" a várható fordulatszámot), akkor bólogatni kezd az autó, ami nem túl jó. Ugye nagyon fontos megérteni, hogy egy adott fokozatban egy sebességhez egy fordulatszám tartozik, és a váltóval ezt a sebesség/fordulatszám arányt állítod, kuplungolásnál pedig szépen lecsúszik alapjáratra. Ha 800-ról felugrik 4500-ra a fordulatszám, akkor bólogatni fogsz. Szóval én azt ajánlom, hogy egyenként váltogass lefele. Látod az utat, fel tudsz rá készülni, hogy te most mondjuk 3-ast kapcsolsz, fékezel, 2-est kapcsolsz. Csak akkor kapcsolgass lefelé egyszerre több sebességet, ha valami váratlan történik (kivétel talán amikor kereszteződésben lassú forgalomba érkezel).
3. Nagyobb lassítással járó kanyarba már sebességben érkezz, kanyarban már lehetőleg ne válts, és különösképp ne legyél üresben! Használjad ki a motorfék erejét, nyugodtan visszaválthatsz akár már bőven előtte is, ha úgy érzed. Fékezni a fékkel is lehetőleg sebességben kell. Addig nem fulladsz le, amíg a fordulatszámmérő 1000 fölött mozog. Minél rövidebbeket válts, hogy ne veszíts fékerőt és nyomatékot!
4. Dombon felfelé valszeg elég a motorfék is, dombon lefelé fék, aztán visszaváltás. Éles kanyarban vagy sebességkorlátozásnál szintén fék, fordulatszámot nem engeded a kívánatos tratomány alá esni, visszavált. Enyhe kanyarban elég lehet a gáz elengedése, majd fékezés is.
5. Kuplung csúsztatása legtöbbször felesleges, kanyarban pedig hátrányos. Kábé csak akkor mész csúsztatott kuplunggal, ha az 1-es.se elég nyomatékos, vagy ha araszolsz. Ha úgy érzed, már nem menne időben a váltás, de fékezni azt kell, akkor nyugodtan kuplungozhatsz, sokkal jobb opció, mint balesetveszélybe sodródni.
6. A sebességkorlátozó táblák és az éles kanyart mutató nyilak és az útviszonyok alapaján általában könnyű belőni, hogy mikor kell váltani. Pl. városban 50-es út, jön egy 30-as tábla, majd éles kanyar, vagy 100-as tábla, 80-as, 60-as, 40-es, körforgalom, vagy 90-es tábla, 70-es, kettős kanyar tábla , vagy 90-es út, még lejt is lefelé, kanyarban meglátod a nagy piros nyilakat. Az a lényeg, hogy amikor a táblát eléred, addigra már érdemes a lassítást (gázelvétel és/vagy fékezés) végrehajtani, majd visszaváltani. Olyan viszonylag ritkán van, hogy hirtelen rohadt nagyokat kelljen lassulnod. Minden szépen ki van táblázva.
OKtatód ostoba.
Válts oktatót, mert aki ezt se tudja elmagyarázni, az alkalmatlan.
1. Kirakod az indexet.
2. Lefékezed az autót arra a sebességre, amin már be fogja venni a kettest. Természetesen a fékpedállal fékezel, mert a kuplungtól a büdös életben nem fog lelassulni.
3. Benyomod a kuplungot, visszaváltasz kettesbe.
4. Engeded vissza a kuplungot és lábad a gázon, hogy ha befordult az autó egyenesbe, akkor tudj gyorsítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!