Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung és fék helyes használata?

Kuplung és fék helyes használata?

Figyelt kérdés
Az oktatóm úgy tanította, hogy pl. piros lámpához közeledve benyomom teljesen a kuplungot, így tartom végig, közben fékezem az autót. Miután megálltam, üresbe teszem a sebváltót, a kuplungot felengedem (ha szükséges, nyomom a féket, hogy ne guruljon el az autó). Most viszont több forgalmi vizsgáról szóló leírásnál is olvasom, hogy a helyes sorrend a fékezés, majd ezt követően a tengelykapcsoló benyomása. Most akkor mi van? :D Légy szíves részletes leírást írjatok, hogy mit meddig, mikortól stb. Nagyon "elméleti" ember vagyok, és sajnos az oktatóm ebből a szempontból keveset adott át, így vannak bennem kérdések. Előre is köszönöm a segítséget!
2017. ápr. 10. 18:27
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Ha lassulni akarsz, elengeded a gázpedált, ha ez nem elég, akkor lenyomod a fékpedált. Nem a kuplungot, csak a fékpedált.

Ha kb. 1300 rpm alá csökken a fordulatszám (és már nem akarsz gyorsulni), akkor kinyomod a kuplungot és üresbe rakod a váltót, majd felengeded a kuplungot.

2017. ápr. 10. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Létezik, hogy nincs fordulatszámmérő a kocsin? Vagy hogy nem működik? Mert a kilométeróra alatt van valami négyjegyű szám, de sosem mozog... Biztosan nagyon triviális vagyok, de nézzétek el nekem, fiatal lány vagyok és gyakorlatilag nulla a szakmai tudásom az autókról :D
2017. ápr. 10. 19:01
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

A km óra alatti "négyjgyű szám" a megtett út km számlálója, vagy a napi km számláló.

Egyáltalán nem kell fordulatszámmérő egy autóba, főként azért nem kell, hogy ne azt bámuld, mikor éri el az 1300-as fordulatot, közben pedig megtolsz valakit hátulról.

Pár vezetés után már fogod érezni mikor kezd "fulladni" a motor és majd rányomsz a kuplungra. Elképzelhető, hogy később majd az oktatód is rávezet erre a módra.


Azt csináld amit az oktatód tanít, azért ő az oktató és nem te.

2017. ápr. 10. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
64%

Először a féket nyomod, utána a kuplungot. A kuplungot akkor célszerű benyomni, amikor már érzed hogy kezd rángatni az autó. Azért rángat, mert az aktuális sebességi fokozat már nagy neki, (városban ez legtöbbször a 4. szokott lenni) ilyenkor ha nem akarsz megállni, visszakapcsolsz egyet, szükség esetén többet is, de ezt úgyis látni fogod az autó viselkedésén (ha erőtlen, akkor célszerű még egyet visszakapcsolni). Valószinűleg félreérthetted amit az oktatód mondott, ő úgy érthette hogy amikor már közel vagy a lámpához (10m-en belül) akkor kezd el nyomni a kuplungot, te meg úgy érthetted hogy először a kuplungot kell nyomni, aztán a féket. Tehát a lényeg: mindig a fékpedált nyomod először, majd csak aztán a kuplungot, mielőtt rángatni kezdene az autó.


21/F

2017. ápr. 10. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

Az alsó kategóriás kocsiknál nincsen fordulatszámmérő.

Ez esetben amikor hallod, hogy már mély és halk hangja van a motornak, majdnem olyan mint alapjáraton, akkor nyomod ki.

Ha nem nyomnád ki, elkezdene rángatni és lefulladna.

2017. ápr. 10. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Holnap forgalmi vizsgázom, szóval ha még ezután akarta megtanítani, akkor kicsit elkésett :"DDDD Mellesleg többször volt, hogy előbb fékeztem, utána nyomtam a kuplungot, és mindig rám szólt ilyenkor, hogy kuplung is legyen. Elfogadom, amit mond, de nyilván kétségeim lesznek, mikor forgalmi vizsgás leírásokban ennek az ellentettjét olvasom. Amúgy sokszor érzem, hogy általam értelmetlennek tartott módon nyomja a kuplungot, pl. egyenes út, sehol senki, lehetne menni, én gyorsítok, váltom a fokozatokat, erre érzem és látom, hogy ő félig még benyomva tartja a kuplungot, és mondjuk csak fél perc múlva engedi el. Tehát azt tapasztaltam, hogy mániája a kuplung, és gyakorlatilag a vezetésem felén be van nyomva vagy általam, vagy általa :D
2017. ápr. 10. 19:20
 7/16 crudy ***** válasza:
45%
Illetve semmiképp ne tedd üresbe az autót megállás előtt mert az hiba a vizsgán. Csak miután megálltál a lámpánál, de akkor feltétlen mert a kreszben az is benne van, hogy lámpánál üresben kell állni miközben nyomod a féket.
2017. ápr. 10. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Hát, ha ezek a kérdések a forgalmi vizsga előtt egy nappal merültek fel, akkor nem épp sikeres vizsgát jósolok, de azért sok sikert kívánok.


"én gyorsítok, váltom a fokozatokat, erre érzem és látom, hogy ő félig még benyomva tartja a kuplungot, és mondjuk csak fél perc múlva engedi el."

Véletlenül nem ötödiket kapcsoltál 3 helyett? Mert egyébként nem látok épeszű indokot arra, hogy csúsztassa gyorsítás közben a kuplungot.

Lehet, hogy van rá biztosítás és szándékosan szét akarja cseszni a tanulókkal, mert már a végét járja?


" mert a kreszben az is benne van, hogy lámpánál üresben kell állni miközben nyomod a féket."

Ilyen biztos, hogy nincs a kreszben. De tény és való, hogy hibának számít, ha taposod a kuplungot feleslegesen, vagy forgalmi okból állásnál nem nyomod a féket.

És igen, az üresben gurulás is hibának számít.

2017. ápr. 10. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
Második vizsgám lesz, a legutóbbin azt mondták, ügyesen kezelem az autót, ezt mondták pozitívumnak. És kuplung+fék sorrendben csináltam...
2017. ápr. 10. 19:40
 10/16 A kérdező kommentje:

Egy nagyon régi kis Opel Astrát vezetek egyébként.

Nem, nem szoktam félrekapcsolgatni, és nagyon sokszor, random helyzetekben nyomja a kuplungot, sőt! Van, hogy üresben van a váltó a pirosnál (nem szoktam üresben gurulni, akkor veszem ki üresbe, mikor már megálltunk), és akkor is nyomva tartja a kuplungot. Én meg ugyan nem nyomom, mert legalább pihen a lábam, és egyébként sem látom értelmét.

2017. ápr. 10. 19:42
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!