Kuplung és fék helyes használata?
Ha lassulni akarsz, elengeded a gázpedált, ha ez nem elég, akkor lenyomod a fékpedált. Nem a kuplungot, csak a fékpedált.
Ha kb. 1300 rpm alá csökken a fordulatszám (és már nem akarsz gyorsulni), akkor kinyomod a kuplungot és üresbe rakod a váltót, majd felengeded a kuplungot.
A km óra alatti "négyjgyű szám" a megtett út km számlálója, vagy a napi km számláló.
Egyáltalán nem kell fordulatszámmérő egy autóba, főként azért nem kell, hogy ne azt bámuld, mikor éri el az 1300-as fordulatot, közben pedig megtolsz valakit hátulról.
Pár vezetés után már fogod érezni mikor kezd "fulladni" a motor és majd rányomsz a kuplungra. Elképzelhető, hogy később majd az oktatód is rávezet erre a módra.
Azt csináld amit az oktatód tanít, azért ő az oktató és nem te.
Először a féket nyomod, utána a kuplungot. A kuplungot akkor célszerű benyomni, amikor már érzed hogy kezd rángatni az autó. Azért rángat, mert az aktuális sebességi fokozat már nagy neki, (városban ez legtöbbször a 4. szokott lenni) ilyenkor ha nem akarsz megállni, visszakapcsolsz egyet, szükség esetén többet is, de ezt úgyis látni fogod az autó viselkedésén (ha erőtlen, akkor célszerű még egyet visszakapcsolni). Valószinűleg félreérthetted amit az oktatód mondott, ő úgy érthette hogy amikor már közel vagy a lámpához (10m-en belül) akkor kezd el nyomni a kuplungot, te meg úgy érthetted hogy először a kuplungot kell nyomni, aztán a féket. Tehát a lényeg: mindig a fékpedált nyomod először, majd csak aztán a kuplungot, mielőtt rángatni kezdene az autó.
21/F
Az alsó kategóriás kocsiknál nincsen fordulatszámmérő.
Ez esetben amikor hallod, hogy már mély és halk hangja van a motornak, majdnem olyan mint alapjáraton, akkor nyomod ki.
Ha nem nyomnád ki, elkezdene rángatni és lefulladna.
Hát, ha ezek a kérdések a forgalmi vizsga előtt egy nappal merültek fel, akkor nem épp sikeres vizsgát jósolok, de azért sok sikert kívánok.
"én gyorsítok, váltom a fokozatokat, erre érzem és látom, hogy ő félig még benyomva tartja a kuplungot, és mondjuk csak fél perc múlva engedi el."
Véletlenül nem ötödiket kapcsoltál 3 helyett? Mert egyébként nem látok épeszű indokot arra, hogy csúsztassa gyorsítás közben a kuplungot.
Lehet, hogy van rá biztosítás és szándékosan szét akarja cseszni a tanulókkal, mert már a végét járja?
" mert a kreszben az is benne van, hogy lámpánál üresben kell állni miközben nyomod a féket."
Ilyen biztos, hogy nincs a kreszben. De tény és való, hogy hibának számít, ha taposod a kuplungot feleslegesen, vagy forgalmi okból állásnál nem nyomod a féket.
És igen, az üresben gurulás is hibának számít.
Egy nagyon régi kis Opel Astrát vezetek egyébként.
Nem, nem szoktam félrekapcsolgatni, és nagyon sokszor, random helyzetekben nyomja a kuplungot, sőt! Van, hogy üresben van a váltó a pirosnál (nem szoktam üresben gurulni, akkor veszem ki üresbe, mikor már megálltunk), és akkor is nyomva tartja a kuplungot. Én meg ugyan nem nyomom, mert legalább pihen a lábam, és egyébként sem látom értelmét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!