Hirtelen bekanyarodáskor kuplung+fék helyes használata?
Tegyük fel megyek ötösben kb 60-70km/h sebességgel és egyszer csak szólnak,hogy ott egy utca be kéne kanyarodni.
Ilyenkor nyomhatom a féket mig lelassulok 20km/h-ra kuplung be vissza kettes kuplung felenged és szépen motorfékkel beveszem a kanyart?
Sajnos úgy szoktam meg hogy kuplungozok bekanyarodáskor ami nagy rossz és keres a helyes módot arra,hogy gyorsba reagáljak a kanyarora mikor nincs időm már visszaváltogatni és szépen elgurulni a kanyarig.
Ha ötödikben lassulsz 20-ra, akkor már igencsak rángatni fog.
A megoláds marha egyszerű:
a) fék+kuplung, hogy ne rángasson, majd amikor eléred a kellő sebességet (pl. 15-20 km/h), akkor vissza kettőbe, kuplung fel, és utána kezded meg a kanyarodást
vagy a tuti megoldás:
b) kényelmesen lassítasz, majd a következő utcán kanyarodsz be, és közlöd az utasoddal, hogy legközelebb szóljon időben.
Az autóvezetés nem videójáték, hirtelen mozdulatokat nem teszünk, mert könnyen baj lehet belőle.
Nem kell most autóversenyzőst meg visszakapcsolódist játszani.
Szóval mész 70-el, és mikor szólnak, rögtön kuplung+fék, az a biztos, mikor lelassulsz, jöhet a kettes, megkezded a kanyart és kanyar közben (!) engeded fel a kuplungot. Ha a kuplungot csak 40-nél nyomod be, megspórolsz 0,001 liter üzemanyagot, és lehet le is fulladsz meg a motor is erőlködik, aztán utána kapkodhatsz.
Ja, és ha megszokod, hogy egy kézzel is tudsz kormányozni, akkor kanyar közben is lehet váltogatni a sebességet.
#4
hirtelen kell lassítani. Rendben, hogy egy rally sofőr megoldja, de:
Fékez: 1 láb
vált: (kuplung miatt) mégegy láb
adjon gázfröccsöt: 3. láb
Igen, lehet 1 lábbal fék+gázfröccs, de ez nem olyan egyszerű, hogy mindkettőt a kellő mértékben tudd használni
igen, lehet kuplung nélkül váltani, de bal lábbal fékezni rossz, mert szokatlan, teljesen máshogy nyomod, meg nehéz is eltalálni a helyes fordulatot.
szóval ha hirteloen kell fékezni, akkor fék, közben (50nél kb) benyomod a kuplungot is, majd a kanyar előtt becsapod kettesbe, aztán hadd szóljon!
"Az lesz a szép baleset, amikor ennyire kezdőként kanyarban felengedi a kuplungot. Aztán az autó vagy megugrik, vagy leblokkol a kanyar közepén..."
Több 100 ezer km után soha nem fordult velem elő ilyesmi...
Veled nem. Velem sem. A kérdező viszont nyilván kezdő, aki nem feltétlen tud egyszerre két lábra, három pedálra, plusz kormányra, váltóra és fordulatszámra koncentrálni.
Ezért próbálom azt sulykolni, hogy ne akarjuk egyből rallyversenyzőnek kiképezni, inkább menjen tutira.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!