Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung helyes hasznalata...

Feco8888 kérdése:

Kuplung helyes hasznalata hogyan celszeru hasznalni?

Figyelt kérdés

Valto hasznalata oktato ugy tanitotta hogy 10km/h alatt belehet mar tenni egyesbe szerintem azert nem jo mert az egyes sebbeseg fokozat akkor megy be akadas mentesen ha megaltunk es mar legalabb allunk 2-3mp-je

Mostanaba ugy lattam kanyar elott berakjak kettesbe (ugy is kellene igazabol ) es kinyomott kuplungnal 40kmh korul vagy 30korul de az

szerintem meg mindig karos a valtonak persze kanyar utan van jocskan raengedve a kuplung

K kuplungot hogyan kell hasznalni? Mostani fiatalasag gyorsan tonkre tesz egy kuplungot nem? Mert a sarkukat nem rakjak le a padlora es a kuplungot nem birjak egyenletesen felengedni hanem csak gyorsan radobja. Egy ido utan szet hulik a kuplung tarcsa rugojai meg meg darabosan fog menni 1, es 2es be mert a kuplung egett deformalodott fogak hianyoznak belole databosan megy majd Ismerek olyat aki csusztatja a kuplungot persze nem a legjobb megoldas hamarabb tonkre megy a kuplungja de tovabb birja minden mint a radobott kuplung mert az mindent meg rant ero atviteli reszeket


2016. márc. 22. 23:16
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
89%
2-3 másodpercig kell állni, hogy akadásmentesen vegye az egyest? Mi az? MTZ? :D
2016. márc. 22. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
75%

Nem semmi amit itt összeírkáltál. Nagyon nem jó így tanulni vezetni, hogy mindent kőbevésett szabályként magolva akarsz megtanulni, holott az autót érezni kell, és tapasztalni, megérteni.

Autótól függ a váltó áttétel, a kuplung keménysége, strapabírósága.

A váltó az adott motorhoz van méretezve. Nincs olyan szabály, hogy mikor kell váltani. Kb 2-7ezer fordulat között akárhova váltasz nem lesz baja. A kuplungot is lehet rugdosni, csak nem túl kényelmes úgy az utasokra nézve.

2016. márc. 23. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
77%

van ám baj a fejedben b*szki...


arra nem gondoltál a 2-3 másodperces titokzatos varázslat helyett, hogy szimplán nem szinkronizált az 1-es és annyi lenne a teendő, hogy üresben kiengedett kuplunggal nyomsz egy viszonylag nagy gázfröccsöt, mielőtt elkezded bekényszeríteni 1-esbe?


mi az hogy széthullik a kuplung? mitől megy darabosan? meg milyen fogak hiányoznak? :D


értelmes sofőr finoman engedi ki a kuplungot indulásnál, és feleslegesen nem tartja kinyomva, se csúsztatva...


amúgy nem tegnap szereztem a jogsim, de én se rakom le a sarkam, mégis kézifékes szarakodás nélkül indulok el a legmeredekebb emelkedőn is, de meg is tartom helyben az autót ha kell, viszont kerülöm ha lehet, mert az tényleg koptatja

2016. márc. 23. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
77%
Ha tudsz angolul nézz szét "engineering explained" YouTube csatornán. Ott szépen elmagyarázza Jason
2016. márc. 23. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
Nem sok autó menne ha valóban így hullanának széjjel. :D
2016. márc. 23. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
75%

Tanuló autóban szerinted miért nincs jó állapotú? Folyamatosan ég a check engine, a kuplung mesés (hol fog, hol nem), a felfüggesztés tropa. Tudom, ezért vannak. Csak jó észrevenni, hogy igenis lesz gond a kuplungon való ugrálás miatt. Első körben a kuplung tárcsa, a tengely látja kárát, aztán a váltó, és a motor. Ha sokáig tartod kinyomva (pedált benyomva), a rugók mennek tönkre, nem lesz jó a fogás-elengedés. Ha a váltón tartod a kezed, a szinkron gyűrű és a fogaskerekek erősebben kopnak. Sokáig csúsztatott kuplung szintén extrémen kopik, melegszik, a melegedés során csúszósabb lesz, még jobban kopik.


Nem szét elsőre - igen, de nem mindegy, hogy 50 000 km után kell kuplungot cserélni, meg 180 ezer után váltót, vagy kibírhatja 5-10szer annyi ideig is.


Van sok vezetési szokás, amit csak akkor értesz meg, miért rossz, ha látod a közvetlen következményét.


Egy normális oktató ezeket pont el tudja mondani értelmesen. Csak kár, hogy az átlag oktató frusztrált, unott, töketlen. Nagyon kevés normális és alig fellelhető jó oktató van. Aki igazán ért hozzá tovább lépett, vagy fél évnél több a várólista.

2016. márc. 23. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
75%
Nagyon benne vagy a témában, az látszik, talán jobban is mint kellene. Vezessél minél többet, aztán úgyis ráérzel hogy mit hogyan lenne célszerű csinálni. Alapszabályként azt tudnám javasolni, hogy minél kevesebbet kuplungolj, minél kevesebbet csúsztasd és ne "dobáld". Álló helyzetben pedig legyen üresben a váltó és fent a kuplung. Ha e szerint cselekszel akkor minden megtettél annak érdekében hogy minél tovább bírja a kuplung. De azt azért fogadd el tényként, hogy így sem lesz örökéletű, azonban jó eséllyel megúszod a cserét 200 Ekm alatt.
2016. márc. 23. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
63%
A Rückwärts és az első fokozat nincsenek szinkronizálva,azért nem tudod csak úgy visszatenni. Viszont ha nagyon pro vagy és krvára érzed az autót, vissza lehet rakni menet közben is elsőbe úgy hogy mész, kinyomod kiveszed 2.ból és tartod a váltót finoman az egyes fokozatnak, majd szép lassan engeded rá a kuplungot, és ha szerencséd van be fog ugrani. Persze túl sok értelme nincs elsőbe rakni menet közben ha nem akarsz megállni.
2016. márc. 23. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
75%
Ritka az az autó manapság aminél nem szinkronizált az egyes. Ennek ellenére soknál nehéz vagy nem is lehet berakni egyesbe a váltót, ha (gyorsabban) gurul az autó. Ha már átmelegedett az olaj a váltóban akkor könnyebb valamelyest.
2016. márc. 23. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
75%

Azt hiszem a kérdezőnél az elmélet jól megy, viszont nem vagyok benne biztos, hogy autót vezetett is már életében.

Először is amin fennakadtam: "Mert a sarkukat nem rakjak le a padlora es a kuplungot nem birjak egyenletesen felengedni hanem csak gyorsan radobja."


Hát pont akkor nem tudom normálisan felengedni, ha a sarkad lent van, a bal sarkad soha nem kell a padlón legyen, mikor a kuplungot kezeled, erre magadtól is rájössz, mert kényelmetlen is mellesleg.


"Valto hasznalata oktato ugy tanitotta hogy 10km/h alatt belehet mar tenni egyesbe szerintem azert nem jo mert az egyes sebbeseg fokozat akkor megy be akadas mentesen ha megaltunk es mar legalabb allunk 2-3mp-je"


Igen ám, csakhogy gyenge autók 10 km/h körül már csak szenvednek 2esben, több kárt teszel ha 2-esben erőlteted, mintha visszatennéd szépen érzéssel 1-esbe.


"Mostanaba ugy lattam kanyar elott berakjak kettesbe (ugy is kellene igazabol ) es kinyomott kuplungnal 40kmh korul vagy 30korul de az "


Mondjuk az tényleg elég rossz, ha 2-esben 40-él mindig ráengedik a kuplungot, de igazából nem nagy gond, ettől nem fog jelentősen rövidülni az élettartam.


"Mostani fiatalasag gyorsan tonkre tesz egy kuplungot nem?"


Ezt mire alapozod?

2016. márc. 23. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!