Valóban kell manapság tartani a dízel autótól?
Még sokan azt fújják hogy télen nehézkes a hidegindítás, a benzineshez képest bonyolultabb és költségesebb technika.
Ez manapság még mindig igaz vagy a modern benzinesekkel mondhatni egálban vannak ilyen téren?
mindegy hogy dízel, vagy benzines..
Nekem volt dízel is, problémamentes volt(pedig kosárban vettem, én raktam össze)..sajnos van néhány silányabb dízelmárka, persze az olcsóbb.
Itt, ahol lakom van minden zörgő új dízel, dízelként zörgő új benzines, és halk dízel is..
Az áruk a meghatározó
Amúgy minden típus örök darab.
Jó állapotú dízel indul -20 fokban is simán...
Max tovább/többször kell izzítani ha lehetséges.
Ha normálisan van használva, és karbantartva akkor nem sok gond lesz vele. Nyilván költségesebb szervizelni de ezzel számolni kell.
Persze vannak bizonyos tipusoknál egyéb betegségek, konstrukció hibák, ilyesmik ezekkel érdemes tisztában lenni és odafigyelni arra amit javasolnak. Na meg persze nem kéne állandüan rövidtávozni vele mert sehogy sem tesz jót, egyrészt lassabban melegszik be mint a benzines, ha munkába jrsz úgy hogy be sem melegszik még az üzemmeleg felét sem éri el akkor lesznek késöbb gondok. Meg érdemes sűrűn járni vele hosszabb távokat, meg pályázni. Ha mdoernebb dízel akkor regenerálásra figyelni nem félbe szakítani stb...
18 éve csak dízel autóim vannak. Indítási probléma soha egyikkel sem volt. -20 fokban is elfordítottam a kulcsot, a mostaninál megnyomtam a start gombot, egy-két főtengely fordulat és már jár is.
Indítási gond akkor van leginkább, ha rossz az izzítás, rosszak az injektorok, nincs kompresszió és a tulaj *aszik foglalkozni vele.
Dízelességből adódó komoly műszaki gondom sem volt még, ami miatt a gatyámat kellett volna a szervizben hagyni. Pedig ez alatt voltak használt és új autóim is. Hozzáteszem használtnál sem a kínálat legaljából válogatva.
A hidegindítás borzasztóan releváns Magyarországon ahol elvétve látni -5-10 fokot azt is pár helyen néhány napig/hétig.
A bonyolultságnak egy 20 évvel ezelőtti turbódízel és szívó benzines motor között még van jogosultsága,de ma már rengeteg komplikált és költséges technikát tesznek bele az összes motorba,kb ugyanott vagy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!