Manapság hogy érik el azt hogy sokkal kevesebbet fogyaszt egy nagy benzines, vagy dízel mint 10-15 évvel ezelőtt?
A dízelek mindig is kevesebbet ettek, főleg a szívók, a mostani csodák kb ugyanazok, mint a benzinesek.
És drágábbak is. :(
A hengerenkénti injektoros benzinesek elég jól teljesítenek, jóideje már csak ilyen van, a központiak többet ettek, a karbisok meg...horror.
Dízelekről van tapasztalatom. Nem így tapasztalom.
A 2005-ös dízelem alig 2-3 decivel fogyasztott többet, mint a mostani 2018-as. Lökettérfogatra hasonlóak, az új 100 cm3-vel kisebb. Ennek ellenére az új valamivel erősebb, tehát látszik némi fejlődés, de nem ég és föld a kettő közti küönbség. Mindkettő CR-dízel, interccolerrel, váltoró geós turbóval. Úgy látszik majd' 1,5 évtized alatt lehetett kicsit finomítani rajta, de nagy újítás nem volt.
"A dízelek mindig is kevesebbet ettek, főleg a szívók..."
Ez így igaz.
A nagy áttörést az 1997-es Alfa 156-ban bemutatott Common-Rail megoldás jelentett a dízel tekintetében. Ez folyamatosan fejlesztve lett. Volt még egy mellékág az adagolóporlasztós PDTDI-motorok, de ez kihalt, illetve nagyjárművön még van (pl.: bp.-i Volvo buszoknál).
A benzines tekintetében 1998 körül a Mitsubishi bemutatta az első GDI motort, de az akkor még nem igazán volt sikeres. Majd jött a VW a TSI-, és hasonló nevű közvetlen befecskendezéses benzines motorjaival, ekkortól lett ez is (talán) gazdaságosabb.
a benzineseknél az injektor hozta el a forradalmi fogyasztáscsökkentést. a GDI nem hozott érdemi fogyasztás változást, csak teljesítménynövekedést.
Egy 20 éves és egy mai autó valós fogyasztásában nincs érdemi különbség.
akár dízel akár benzines.
mostanában az euro normákon való faszreszelés megy.
"Volt még egy mellékág az adagolóporlasztós PDTDI-motorok, de ez kihalt, illetve nagyjárművön még van (pl.: bp.-i Volvo buszoknál)."
Ez egyáltalán nem mellékág, valójában a Unit Injector System ( UIS ) bizony megelőzte a Common Railt, bár ezt leginkább a VW PD motorjai miatt ismerjük. Közúton a Caterpillar, Volvo és a Scania is 3-4 évvel megelőzte az Alfa Romeo féle CR-t, a nagyon nagy dízelmotoroknál ( munkagépek, mozdonymotorok, hajómotorok ) pedig a még nem elektromos UIS rendszerek laza 60 évvel :)
A hajók és több tízezer dízelmozdony ma is PD motorral üzemel :)
Közúton bizonyos szinten jó átmenetet képzett az adagolós és CR technológia között, a nagy haszonjárműveknél közel 15 évet ki is húzott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!