Városban mi a fogyasztás szempontjából a legjobb rpm sebesség arány? Vagyis ha mindig úgy váltok, hogy az rpm 1100 maradjon 5ösben vagy 2000-en fogyaszt kevesebbet akkor meg 3-asban?
Ez nem egészen így működik, felesleges is ebbe belebonyolódnod. Első körben keress egy szervizt, mert a kocsi gyakorlatilag mindenhol a dupláját eszi, mint amennyit kellene és ilyen botlábú sofőr a világon nincs.
Ott valami más probléma lesz.
Ha előtted is úgy használták ahogy nem kéne, vagy csak sokat városoztak akkor nem árt jól meghajtani pályán.
Min 100-150 km en keresztül legalább 120 kph vagy felette,mindenképpen tartsd a kb 3000 rpm-et!
Mindezt lehetőleg prémium diessel tedd meg és nem árthat némi plusz adalék pl metabond megasel plus (pl régebben márkaszervizben dolgoztam és mikor injektor próbáltunk tisztítani a toyota injektor tisztítóval járattuk direktbe a motort (diesel nélkül)kb egy órán át ehhez 2 doboz cucc kellet) Az adagolását nyugodtan duplázd meg! Az alsó kategóriás adalékokban többnyire csak alkohol és petróleum van, emiatt nem is felel meg erre a célra! Ez kb 5500 ft. Amíg tart az adalék tankolj prémium dieselt utána jó lesz a sima is. Ha mégsem vennél metabondot vagy a toyotás csodaszert akkor is legalább 2-3 tankot prémium diessel használj el.
90-nél 5.-be ideális a 2000 rpm, keresd meg azt a fordulatot, ahol, ha lepadlózod, azonnal dinamikusan megindul, (nálam ez 1800 rpm, ekkor nekem 300 Nm-em van) ez legyen a városi fordulatszám a sebességet majd kiadja (nálam 3.). Araszolgatásnál vagy rövidebb szakaszokon elmegy az 1500-1600 is, de ez alatt ne használd!
Az alacsony fordulatnál pl 1100 rpm tönkre vágod a kettős tömegű lendkereket! A motor rázkódik folyamatosan erőlködik emiatt sokat is eszik.
Magas fogyasztást leggyakrabban okozhatja még légtömeg mérő, map szenzor és az első lamnda szonda hibája is. Általában egyszerre csak egyel szokott gond lenni.
Először is szervíz mindenképp, mert baj van az autóval.
Másrészt pedig dízelt (sem) engedünk soha 1500-as fordulat alá. Gyorsítás pedig csakis 2000 felett. Így jól fog fogyasztani, és tönkremenni sem fog olyan hamar.
"márkaszervizben dolgoztam és mikor injektor próbáltunk tisztítani a toyota injektor tisztítóval járattuk direktbe a motort (diesel nélkül)kb egy órán át"
Többek között ezért nem járok márkaszervízbe. :D
A tisztítás csak egy lehetőség, ez az egész 15-20000 ből megvolt. ha megjavul akkor ok. viszont ha nem, akkor ki kell szedni az injektorokat ami 1-3 óra munkaidő, ez kiegészül minimum egy szelepfedél tömítéssel. Ezután jön a diesel szerviz ahol átlag 5000+áfa/db áron bevizsgálják, ha lehet érdemes ultrahanggal tisztítani akkor az újabb 7000+áfa/db, viszont egyes befecskendező szelepeken tisztítás után szükséges másik tömítés garnitúra ez kb 3-4000 +áfa/db.
Ha a bevizsgálás után azt mondják, 1 csúcs csere a másik 3 jó (ez a ritka sok kilométeres autónál).
Ha fődarab cserével javítható akkor 40000-100000 között megáll. ha nem lehet javítani akkor új ami 80000-250000 között valahol.
meg persze van a bontós megoldás
Na és ezért az hogy 10 ből 10 ember kérte próbáljuk meg a toyotás vackot... ami kb fele-fele arányban be is vált. és néhány 10000 km-el elodázta a javítást.
"Szóval most 100km-en 12-13 liter gázolaj folyik át az injektorokon, tisztítsd ki csodaszerrel és akkor kétszer ennyi fog. Izé feleennyi na, hát logikus nem ? :D"
ha szelepek nem zárnak rendesen, az okozhat többlet fogyasztást. a terheléses hosszútávú autózás tud rajta javítani. Ez meg egy tény!
de ahogy korábban felsoroltam a gyakori el. hibákat. így a légtömegmérőt tartom a legvalószínűbb hibának.
másik két esetben motorhiba jelző lámpa világít, map szenzornál még teljesítmény csökkenés is gyakran van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!