Téli vagy nyári gumit az évre?
Az a problémám, hogy a kis munkába járós második autómra nem kapok négyévszakos gumit. (135/80/R12). Mivel az egész autó értéke kevesebb, mint két új garnitúra ára lenne, ezért nem szeretnék téli és nyári garnitúrára is beruházni, főleg ilyen árak mellett. Egy új téli, vagy egy új nyárit fogok venni egész évre.
Itt kérném a segítségeteket, hogy melyik a kevésbé rossz megoldás?
Ezzel az autóval mindig 70-80Km/h az utazó tempó, 24km-re járok be dolgozni 90%-ban csak egyenes úton nagyrészt lakott területen kívül. Nagyon máshogy nem is tudnám használni a kis Daewoo Tico-t :D
Melyiket válasszam?
Belém már belém jött egy ilyen gyökér, aki télen nyári gumival verte a nyálát.
Nem tudom miért tette, de jogerősen egy autót és egy kisebb nyaralást már sikerült kiperelni belőle.
Ha már nem költesz 70-80.000-et majd biztos jobb lesz milliókat elkölteni a perre, esetleg egy kártéritésre. Pláne ha kiesik a munkából, mert munkaeszköz, esetleg maradandó sérülés...
De hát kik vagyunk ki, hogy megmpndjuk.
"sikerült kiperelni belőle"
És azt hogy? Nem volt kötelezője sem?
Mert elvileg az okozott kárért a biztosítója felel és kártalanít téged. A téli gumit pedig semmilyen jogszabály nem írja elő kötelezően, tehát nem sértett meg semmilyen szabályt, csak felelőtlen volt.
Azért itt igen csak elmentünk egy másik irányba. Nincsenek anyagi gondjaim és van egy új Alfa Romeom fő autónak, csak mivel az dízel, nem cseszem szét ilyen rövid utakra. Ezért vettem ezt a kis Ticot 150ezerért. Egyébként műszakilag nincs gond vele. 26 éves téli garnitúra van rajta, emiatt döntöttem úgy, mikor megtudtam, hogy ezzel többet sehova.
Mint írtam, ezzel az autóval úgy közlekedek, hogy biztonságos és gazdaságos legyen. Ha kell 60-al fogok elmenni és kelek inkább korábban. Páv1-es vizsgám van és megkülönböztett jelzésű autót is vezetek esetben, számos vezetéstechnikai tréning van mögöttem és pár év nemzetközi teherautón.
Csupán csak nem szeretnék egy Daewoo Tico-ra költeni ennyit. Az első dolgom volt, hogy négyévszakosat kerestem, de egyszerűen nincs. Se gumi, se nagyobb felni amivel együtt vehetnék nagyobb gumit. Ez ilyen.
A kérdés adott továbbra is, köszönöm a helytálló válaszokat!
"van egy új Alfa Romeom fő autónak, csak mivel az dízel, nem cseszem szét ilyen rövid utakra."
Ezt a tényt eddig valahogy elfelejtetted leírni... Így akkor semmi gond, nem is értem így miért kérdés. Alapvetően jársz a Ticoval, amikor meg olyanok az útviszonyok, akkor mész az Aéfával téli gumin. Meg is oldódott!
Amúgy hidd el, nem fog 24 km-en szétesni a dízel, ha a részecskeszűrő regenerációkra odafigyelsz és havonta egyszer mész vele egy hosszabb utat is! A köztudatba kicsit túl van lihegve ez a téma is, hogy a dízellel kötelező minimum 1000 km-t egyszerre letolni.
2018-as biturbós dízelem van, első tulaj vagyok. Én sajnos 24 km-t se megyek vele napi munkába járásra. Így épphogy bemelegszik, már le is állítom. De arra mindig figyelek, hogy ha regenerál, ne szakítsam félbe. Bő 5 év alatt egyetlen kényszer-regenerálása sem volt a kocsinak. Havonta minimum egyszer megyek vele egy napon belül 500 km-t. Ettől a használattól eddig évek alatt semmi baja nem lett.
"Páv1-es vizsgám van és megkülönböztett jelzésű autót is vezetek esetben"
Ebből gondolná az ember, hogy felelőség teljes ember vagy, akinek fontos a biztonság.
De egyben ezzel meg is cáfolod. "pár év nemzetközi teherautón."
Igy már érthető, hogy sajnos értelemben nem vagy toppon.
Nincs anyagi gondod, de fillérbasz..oskodsz...
"Ha keveset ér az autó, akkor az életével játszik? Téged is jó helyről szalaszthattak öregem. Azért mert keveset ér valami, biztos hogy szar is szerinted? "
Igen, az szar is. Nem véletlenül ér keveset. És itt nem egy tolltartóról beszélünk, hanem egy autóról, ami ha nem ér 120 000 ft-ot akkor az már alkalmatlan a közlekedésre. Ennyiért normális biciklit nem kapsz. nekem négy olyan karórám van amik ennek a dupláját érik.
És nem arról beszélünk hogy egy új Suzuki kevesebbet ér-e mint Ferrari, hanem arról, hogy szabad-e ilyen ipari hulladékokkal részt venni a forgalomban. Merthogy ezzel nem csak a saját életét veszélyezteti.
"26 éves téli garnitúra van rajta"
Mi van?!
Nincs abroncs, ami 26 évi üzemképes.
A max. a 10 év, kopástól függetlenül.
Ezek akik állandóan ezt papolják, hogy juujjj nem bírsz 2 szett (khurvadrága) gumit megvenni: titeket nem zavar, hogy a marketing miatt mennyi felesleges hulladék generálódik, ezzel a gumicsere őrülettel?
Kérdező, vegyél valami értelmes méretet, ami váltoméret, 4 évszakosban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!