A gumis a téli gumit a cserekor 2.5 bar-ra fújta, de a kocsin 2.2 van megadva, okozhat-e ez problémát? Árthat a lengéscsillapítónak, felfüggesztésnek, rugónak, akárminek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Technikailag igen, gyakorlatilag nem.
Az abroncs a második legfontosabb energiaelnyelő eleme a felfüggesztésnek a rugóstag után (lengéscsillapító+rugó), azaz ha keményebbre van fújva és kevésbé csillapít, akkor a többi elemre nagyobb terhelés jut és rövidíti az élettartamot.
A valóságban viszont itt nem létező és nem bizonyítható különbségekről beszélünk, pl. a lengéscsillapító nem 10 év múlva fog tönkremenni, hanem 9 év és 360 nap múlva.
Sőt, a keményebbre fújt gumi pozitív hatásai simán előnyössé is teheti, mert keményebb gumival kisebb a gördülési ellenállás és így egy picivel kevesebbet fog fogyasztani az autó. De itt is minimális és tulajdonképpen észrevehetetlen/bizonyíthatatlan különbségről van szó.
Mindent egybevetve nincs lényegi különbség 2.2 és 2.5 bar között, főleg, ha gyakori az utasszállítás/megpakolt csomagtartó. Persze mint mindig, ha jobban érzed magad a 2.2-vel, akkor engedd vissza addig és megvan a lelki béke.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én is úgy érzem, hogy jobban ráz, dobál.
Volt valaki, aki szerint a téli gumit amúgy is keményebbre kell fújni.
A gumisnál biztos hogy hideg állapotban volt a gumi, mert akkor cserélték le.
Amúgy hogy van az, hogy a hidegben csökken a melegben nő a nyomás gumiban, vagy fordítva?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azt tudod,hogy a lecserélt kerekedidben mekkora nyomás volt? Mert könnyen lehet,hogy most azért érzed hirtelen keménynek,mert a nyári szetted kicsit már lapos volt.
Egyébként meg elmész valamelyik kútra és engedsz le belőle.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem is szó szerint 2.2 helyett 2.5 re szokták az öreg suzuki swiften. Nyárinál nem gond, sőt, jobb a fogyasztásod, kisebb a gödrülési ellenállás.
De a télinél viszont már csúszhat jobban, hiszen a gumi két széle "feljebb jön" és csökken a futófelület. 2.5 még nem tragédia de annál többet már tényleg tilos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem. De ha zavar, nem tilos leengedni belőle.
Nálam rendszerint alulfújják, mindig pumpálok még bele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Téli gumit rakattál fel. A gumis felfújta a műhely 15 fokos levegőjével 2,5 barra 2,2 helyett. 14%-al nagyobb a nyomás, mint kéne.
Hamarosan jönnek a nulla fokok. Ebben a hőmérséklettartományban nagyjából 3°C hőmérsékletváltozás jár 1% nyomásváltozással. Nulla fokon már csak 9%-al lesz magasabb a nyomás, -10 fokon már csak 6%-al.
De abban sem lehetsz biztos, hogy az a 2,5 tényleg annyi volt-e. Egy mutatós nyomásmérőn nézte a gumis, ami amúgy sem túl pontos. Lehet hogy ő tudja, hogy mennyit csal, és ezt hozzászámolja.
AKárhogy is volt, ennyi különbséggel nem foglalkoznék a helyedben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!