A gumis a téli gumit a cserekor 2.5 bar-ra fújta, de a kocsin 2.2 van megadva, okozhat-e ez problémát? Árthat a lengéscsillapítónak, felfüggesztésnek, rugónak, akárminek?
Technikailag igen, gyakorlatilag nem.
Az abroncs a második legfontosabb energiaelnyelő eleme a felfüggesztésnek a rugóstag után (lengéscsillapító+rugó), azaz ha keményebbre van fújva és kevésbé csillapít, akkor a többi elemre nagyobb terhelés jut és rövidíti az élettartamot.
A valóságban viszont itt nem létező és nem bizonyítható különbségekről beszélünk, pl. a lengéscsillapító nem 10 év múlva fog tönkremenni, hanem 9 év és 360 nap múlva.
Sőt, a keményebbre fújt gumi pozitív hatásai simán előnyössé is teheti, mert keményebb gumival kisebb a gördülési ellenállás és így egy picivel kevesebbet fog fogyasztani az autó. De itt is minimális és tulajdonképpen észrevehetetlen/bizonyíthatatlan különbségről van szó.
Mindent egybevetve nincs lényegi különbség 2.2 és 2.5 bar között, főleg, ha gyakori az utasszállítás/megpakolt csomagtartó. Persze mint mindig, ha jobban érzed magad a 2.2-vel, akkor engedd vissza addig és megvan a lelki béke.
Én is úgy érzem, hogy jobban ráz, dobál.
Volt valaki, aki szerint a téli gumit amúgy is keményebbre kell fújni.
A gumisnál biztos hogy hideg állapotban volt a gumi, mert akkor cserélték le.
Amúgy hogy van az, hogy a hidegben csökken a melegben nő a nyomás gumiban, vagy fordítva?
Azt tudod,hogy a lecserélt kerekedidben mekkora nyomás volt? Mert könnyen lehet,hogy most azért érzed hirtelen keménynek,mert a nyári szetted kicsit már lapos volt.
Egyébként meg elmész valamelyik kútra és engedsz le belőle.
Nekem is szó szerint 2.2 helyett 2.5 re szokták az öreg suzuki swiften. Nyárinál nem gond, sőt, jobb a fogyasztásod, kisebb a gödrülési ellenállás.
De a télinél viszont már csúszhat jobban, hiszen a gumi két széle "feljebb jön" és csökken a futófelület. 2.5 még nem tragédia de annál többet már tényleg tilos.
Nem. De ha zavar, nem tilos leengedni belőle.
Nálam rendszerint alulfújják, mindig pumpálok még bele.
Téli gumit rakattál fel. A gumis felfújta a műhely 15 fokos levegőjével 2,5 barra 2,2 helyett. 14%-al nagyobb a nyomás, mint kéne.
Hamarosan jönnek a nulla fokok. Ebben a hőmérséklettartományban nagyjából 3°C hőmérsékletváltozás jár 1% nyomásváltozással. Nulla fokon már csak 9%-al lesz magasabb a nyomás, -10 fokon már csak 6%-al.
De abban sem lehetsz biztos, hogy az a 2,5 tényleg annyi volt-e. Egy mutatós nyomásmérőn nézte a gumis, ami amúgy sem túl pontos. Lehet hogy ő tudja, hogy mennyit csal, és ezt hozzászámolja.
AKárhogy is volt, ennyi különbséggel nem foglalkoznék a helyedben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!