Fogyasztók felkapcsolása után a feszültség lezuhan és nem megy 14V fölé. Milyen problémák lehetnek? (Személyautó)
A frissen feltöltött akkumulátor nyugalmi állapotban hozza a 12,5V körüli szintet.
A motorra ráindítva hoz egy 14V feletti szintet.
Viszont, ha már kapcsolok fényszórót, fűtést, ventillátort, lezuhan 12,3V körüli értékre és a generátor ékszíj elkezd kegyetlenül visítani.
Nyilván viszem a szerelőhöz, de nektek van megérzésetek, kb. mi lehet a problémás?
Korábban azt hittem, valami leszívja az akksit és azért erőlködik az ékszíj, de most egy 24 órán át töltött (és fél órával utána 12,5V körül mért) akksival produkálta ezt.
11: köszönöm.
Nyilván a kérdés/válaszaim alapján látszik, hogy csak ugatom a dolgokat. Sokat kell még tanulnom/tapasztalnom.
Remélem a héten eljutok vele a szerelőhöz és tud nekem segíteni.
Akkumulátorokkal foglalkozom úgyhogy "pontosítanék" pár dolgot.
Járó motornál folyamatosan legalább 13,8Vos feszültséget kell produkálnia egy jól működő generátornak. Fogyasztókkal IS. Ami ez alatt van az valószínűleg oldtimer kategória ahol jóindulattal a 13,7 extrém esetekben a 13,6V még elfogadható. Ha ez alatt van a töltés akkor az generátor vagy szíj probléma. A szíj visítása egyértelműen csúszásra utal valamilyen okból. Ilyen kor mérés nélkül is tudható, hogy a töltés nem lesz elég! Ennek semmi köze leszíváshoz, a jármű használja az akkut a saját üzemeltetéséhez, de nem ad elég utántöltést. Töltés esetében már néhány tized volt kritikus lehet hosszú távon és fél vagy 1 Volt különbség az akku méretétől függően garantálja a lemerülést heteken vagy napokon belül. Addig megy a rendszer amíg az akku ellátja a generátor helyett.
Általános információk a töltésről:
Minél újabb az autó annál magasabb a töltés, mert a gyártóknak igazodniuk kellett a rövid városi használatokhoz és magas alapfelszereltségekhez még olcsó autókban is. Tehát egy az utóbbi 10-15 évben gyártott autónál már a 14V alatti feszültség is vacaknak számít és érdemes megnézetni. A régi szabály szerint 13.8V-14.4V között töltés az ideális. Manapság 14.2V - 14.6V amit a legtöbb jármű produkál. Az újabb akkumulátorok bírják, némely modellekben simán feltekerik 14,7-9Vra is a töltést. Főleg Start-Stop rendszerű autókban ahol 14.6-9V a jellemző inkább.
A fűtés mindig egy kényes kérdés ugyanis vannak a járművek amik nem tudják tartani a töltés a fűtéssel együtt és alámennek a minimális határnak. Ezzel kapcsolatban konzultálhatunk szerelővel, de minél kisebb/olcsóbb a kocsi annál valószínűbb, hogy ez nem hiba. A gyártó abban reménykedik, hogy általánosan nem lesz annyit használva a fűtés, hogy ez leszívja az akkut. A mai kis autókban eggyel nagyobb akku a jellemző már több mint 10 éve mint amekkora a motor indításhoz szükséges, pont amiatt, hogy elássa az extrákat amik régen nem voltak ezekben a modellekben. Viszont kiemelném, hogy az ékszíjnak AKKOR SEM szabad visítani tehát az MINDENKÉPPEN egy hiba. Amikor arról beszélek, hogy alámegy a töltés a minimális határnak még az is bőven 13V felett van.
Némely dízeleknél a töltés nem indul be pár percig vagy első nagyobb gázadásig és ez természetes.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!