Fogyasztók felkapcsolása után a feszültség lezuhan és nem megy 14V fölé. Milyen problémák lehetnek? (Személyautó)
A frissen feltöltött akkumulátor nyugalmi állapotban hozza a 12,5V körüli szintet.
A motorra ráindítva hoz egy 14V feletti szintet.
Viszont, ha már kapcsolok fényszórót, fűtést, ventillátort, lezuhan 12,3V körüli értékre és a generátor ékszíj elkezd kegyetlenül visítani.
Nyilván viszem a szerelőhöz, de nektek van megérzésetek, kb. mi lehet a problémás?
Korábban azt hittem, valami leszívja az akksit és azért erőlködik az ékszíj, de most egy 24 órán át töltött (és fél órával utána 12,5V körül mért) akksival produkálta ezt.
Indítás után általában a töltőáram 80 Amper..ez nagy teher a szíjnak, persze hogy visít öt-tíz év után...
Az akkumulátor nyugalmi cellafeszültsége 2,2 V . Ha 14 V-al tölt, az már pont elég. Ha terhelés alatt is ennyi, akkor ott minden príma.
Ne is menjen 14 V fölé, mert az már nem üzenmi feszültség.(13,2-14 között az igazi)
2: ok, de akkor a 12,3V jóval az igazi alatt van. Jól gondolom?
Egyébként egy gázfröccs után is visít az ékszíj, és leesik a feszültség 12-ig.
Amúgy az ékszíj most nagyon új, nem több éves. Eddig nem volt ilyen baja.
Rossz szót használtam akkor. Hosszbordás szíjról van szó.
Viszont benyomva jó ha 4-5mm-t mozog. Feszesnek érzem.
Köszönöm a válaszokat!
Olyan, hogy a generátor problémás az kizárható, vagy van rá esély?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!