Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fogyasztók felkapcsolása után...

Fogyasztók felkapcsolása után a feszültség lezuhan és nem megy 14V fölé. Milyen problémák lehetnek? (Személyautó)

Figyelt kérdés

A frissen feltöltött akkumulátor nyugalmi állapotban hozza a 12,5V körüli szintet.


A motorra ráindítva hoz egy 14V feletti szintet.


Viszont, ha már kapcsolok fényszórót, fűtést, ventillátort, lezuhan 12,3V körüli értékre és a generátor ékszíj elkezd kegyetlenül visítani.


Nyilván viszem a szerelőhöz, de nektek van megérzésetek, kb. mi lehet a problémás?


Korábban azt hittem, valami leszívja az akksit és azért erőlködik az ékszíj, de most egy 24 órán át töltött (és fél órával utána 12,5V körül mért) akksival produkálta ezt.



2023. febr. 26. 13:23
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Service manual felcsap, és megkeresed a táblázatot ami azt taglalja hogy az autódnál milyne hőmérsékleti tartományban terhelésen mennyi töltés a normális.. Én nem érezném ANNYIRA borzasztónak..
2023. febr. 26. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
49%

Indítás után általában a töltőáram 80 Amper..ez nagy teher a szíjnak, persze hogy visít öt-tíz év után...

Az akkumulátor nyugalmi cellafeszültsége 2,2 V . Ha 14 V-al tölt, az már pont elég. Ha terhelés alatt is ennyi, akkor ott minden príma.

Ne is menjen 14 V fölé, mert az már nem üzenmi feszültség.(13,2-14 között az igazi)

2023. febr. 26. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

2: ok, de akkor a 12,3V jóval az igazi alatt van. Jól gondolom?


Egyébként egy gázfröccs után is visít az ékszíj, és leesik a feszültség 12-ig.


Amúgy az ékszíj most nagyon új, nem több éves. Eddig nem volt ilyen baja.

2023. febr. 26. 15:11
 4/13 anonim ***** válasza:
Meg van feszítve rendesen az a szíj?
2023. febr. 26. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
4: igen, abszolút jónak érzem. Az tuti, hogy nem laza.
2023. febr. 26. 16:35
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Egyértelműen nem szabad a szíjnak visítania. Ha visít, az azt jelenti, hogy megcsúszik, vagyis nem képes a generátor felett nyomatékát továbbítani, tehát nem csoda, hogy nincs rendes töltés. Ha a feszesség tényleg rendben van (a kulcsszó a ténylegen van), és valóban ékszíj van, nem hosszbordás, érdemes megnézni, hogy valóban a helyes szélességű szíj van-e fenn. Ha igen, akkor meg kéne nézni a generátor csapágyait lépett szíjjal, lehet hogy egy beállt csapágy miatt nem tudja átforgatni, nem is (csak) a terhelés miatt.
2023. febr. 26. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
És igen, 12,3 volt járó motorral nagyon alacsony. Alapjáraton, az összes fogyasztóval egyszerre is kéne egy 13 voltot kipréselnie magából, fényszóróval és fűtéssel még a 14 környékét is hoznia kellene.
2023. febr. 26. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Csúszik a szíj.
2023. febr. 26. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Rossz szót használtam akkor. Hosszbordás szíjról van szó.


Viszont benyomva jó ha 4-5mm-t mozog. Feszesnek érzem.

2023. febr. 26. 19:44
 10/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Olyan, hogy a generátor problémás az kizárható, vagy van rá esély?

2023. febr. 26. 19:45
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!