A BMW előítéletének van alapja?
Mindenkitől hallom, hogy BMW-t ne vegyek, mert a világ minden pénzét is rá kell költenem majd. Oké, én ezt elfogadom, igazából nem is akarok BMW-t, de elgondolkoztam. Mindenkitől, akitől ezt hallom, egyiküknek sem volt BMW-je, csak hallotta valakinek a valakijétől és mondja tovább.
Szóval ezeknek a pletykáknak van alapja vagy csak a tipikus hülyegyerekektől ered a márka rossz híre, akik padlóig nyomják, de szerviz az nuku? Elsősorban objektív vélemények érdekelnének, olyantól, akiknek volt/van BMW-jük. És ha tényleg rossz tapasztalatotok volt vele, akkor konkrétan mik voltak? Tudtommal az összes márkánál vannak típushibák, tényleg érdekelne, hogy a BMW miben más.
Nos
Csak egy példa az öreg A vectrában ülve volt előttünk egy bmw.
Kb 40 km át azt kerestem hol ég a vectra mire már láthatóan füstölt előttünk a bömbi XD.
Elektromos égett kábel szag.
Amúgy minden autó elromlik előbb-utóbb.
Nekem mindegyik egy konzerves talicska 4 keréken.
Ami sokkal fontosabb szerintem, hogy meg tanuld magad szervizelni az egyszerűbb dolgokat.
El vittem egy szerelőhöz az asszony tigráját imádja a feleségem a kis autóját.
A fószer azzal kezdte "a tárcsákat ki kell cserélni Minnél hamarabb".
Haza hoztam a kocsit ledobtam a kereket és megnéztem, mondtam a feleségemnek, hogy ez egy fax csak mert valami nem vadonatúj új még nem jelenti azt, hogy szar.
Eltelt egy év elvittük állapot felmérésére és még minden fék jól működik rajta...
Ha szar lenne nyilván kicserélném.
Szóval a szerelőkkel is vigyázni kell.
A sztereotipia jogos szerintem. A hazai BMW park jelentős része ugy került Mo-ra, hogy túl volt 1-2 vel az utolsó markaszervizbe járó tulajon.
Ugyanakkor nagyobb aranyban van a tempós/haladós vezetési stílust képviselők között a BMW vasárlók.
E kettőből adódik, hogy a karbantartasok ritkulásával, a cserealkatreszek minőségének lejjebb adásával egy végelathatatlan hibahalmaz lesz az autó. ( nem csak a BMW)
Annyiszor át lett már beszélve ez a téma, és mindig elhatározom hogy nem írok regényt ha valaki megint rákérdez, de mindegy, itt az én meglátásom, mint eddig 6db BMW (4 régi, 2 modernebb) tulajdonosa, aki szerel is, és ismer sok másik tulajt/fanatikust.
1) Első körben nézzük meg, kik vesznek BMW-t hazánkban, és milyen BMW-t vesznek. A BMW már rég óta - megalapozottan - a vezetési élménnyel egyenlő sokak fejében, nyilván itt nem kell arra gondolni hogy akármilyen BMW egy sportautó, de hogy a saját konkurenseihez mérten inkább a sportosság irányába mozog az autó karaktere, az majdnem mindig igaz volt, és igaz ma is. Ez önmagában azt jelenti, hogy olyan emberek vesznek legnagyobb többségben BMW-t, akik sportosan szeretnek vezetni, tehát esélyes, hogy kevésbé kímélik az autót, mint egy nyugodtan vezető idősebb üzletember / orvos, aki mondjuk Audit vagy Mercedest vesz inkább, mert annak az imidzse és karaktere közelebb áll hozzá. Tehát egy dolog máris adott: nagy eséllyel kevésbé kímélő felhasználás jellemző egy BMW-re már újkorától kezdve, mint egy konkurens típusra.
A következő dolog, hogy itthon sajnos a legtöbb embernek nincs pénze újonnan megvenni bármilyen prémiumautót, ellenben nagyon sokan szeretnének, mert az autó itt egy fontos státuszszimbólum nagyon sok ember szemében, és ugyanígy itthon nagyon fontos dolog mutatni hogy kik vagyunk. Tehát: nagyon-nagyon sokan vesznek úgy akár 5, 10, vagy 20 éves prémiumautót, hogy valójában nem fér bele a keretükbe a fenntartása vagy akár a megvétele sem az adott típusnak. Csak megveszik, mert akkor látja benne ülni az utca embere, használja, csapatja, de szervizbe csak akkor viszi ha már kell valamiért, és akkor sem az OEM vagy OE alkatrészt teszi / rakatja bele, hanem azt ami az ő pénztárcáját kevésbé bántja. Ha pedig esetleg olyan alkatrészt kell cserélni amiből nincs olcsó vagy a munkadíj sok, akkor sírás következik, hogy hát a szar bajor az ilyen meg olyan, ugyebár.
2) A BMW egy prémiumgyártó, ráadásul német. Ahogy az Audira és Mercedesre, úgy rájuk is jellemző az innováció, új technológiák alkalmazása az elsők között, illetve mivel drága termékek, természetesen bőven el vannak látva olyan extrákkal, amelyek olcsóbb típusokra nem jellemzőek, vagy kevésbé kifinomultan (de sokszor kiforrottabban) működnek. Ettől lesznek ezek nagyon kellemes és jó autók újonnan, illetve megfelelő karbantartással akár még sok évesen is.
Csak amikor te azt látod a hahun mint egyszeri magyar ember aki a lekotlott Corsa helyett akarsz valami szebbet, hogy 2,5 millióért egy tök szép sorhatos benzines E39-es BMW-t meg tudsz venni, akkor nem gondolsz bele abba, hogy az az autó mai pénzre konvertálva kb 20-25 milliós autó volt egyszer. Márpedig hiába kerül most a tizedébe, az alkatrészek amiktől az egy drága kocsi volt, most is benne vannak, és tönkre fognak menni, ki kell őket cserélni, az pedig ha nem is annyi mint újonnan, de továbbra is igen drága tud lenni.
Amit én el tudok mondani saját tapasztalatból, hogy ha a szervizekre odafigyelsz és időszakosan meg van csinálva minden ami az adott BMW modellednek kell (és ez annyira nem sok, akkor lesz sok ha halmozódnak az elhanyagolt problémák), illetve természetesen egy ilyen módon tartott alappal indulsz amit korábban is hasonlóképp tartottak, akkor nem kell félni tőle.
Magadban át kell gondolnod, hogy mi lenne veled, ha mondjuk hirtelen akármelyik hónapban ki kéne fizetned pl. 400 ezer forintot mondjuk egy kettőstömegűre, vagy újabb típusban mondjuk 1-2 milliót valamilyen elektromos modulra vagy LED mátrix fényszóróra. Beleférne neked akkor is, ha mondjuk adott hónapban épp nyaralni mentek, és például a mosógép is elromlott amit szükséges cserélni? Ha a válasz az, hogy gond lenne, akkor te leszel az aki legközelebb sír a BMW megbízhatatlansága miatt (de lehetne az Merci is vagy Audi, csak azt kevesebb sutyerák vesz).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!