Leáldozott a robbanómotoros autóknak?
Csak a tisztánlátás érdekében: Nem létezik semmilyen számítás, statisztika amely kimutatná azt hogy az elektromos vagy hibrid járművek összélete (anyag előteremtés, gyártás, karban -és üzembentartás, élettartam végén megsemmisítés-ártalmatlanítás-újrahasznosítás) energiaigény vagy környezetterhelés szempontjából kedvezőbb lenne, mint egy régi benzines kocsi hosszabb távú, szakszerű karbantartás útján történő üzemeltetése, életben tartása.
A marketing és az új termékek promotálására irányuló tevékenységek azonban sokmindenre képesek, akár lényegi műszaki ismeretek hiányában is. Az átlagfelhasználó viszonylag szűk szeletét tudja látni/elképzelni egy gépjármű teljes élettartamát övező körülményeknek. Épp ezt használja a marketing. Felvillantva néhány előnyt és ezt megspékelve néhány kecsegtetőnek hangzó kiegészítéssel a bizonytalan felhasználók hozzáállását irányítani tudják, vagy akár megváltoztatni. Természetesen mindig elmarad annak a duplaannyi hátránynak a közlése, amelyet egy kecsegtető előny generál. Ezek veszélyes dolgok, emberek széles körét tarthatják tudatlanságban komoly gyártók...
De mondok jobbat: minden politika és üzlet! Nehogy azt gondolja itt valaki hogy azért kezdtek elektroautó meg hibrid fejlesztésbe, gyártásba hogy ezzel elsőként óvják a környezetet. Üzlet és profitnövelés áll a háttérben. A mérnökök sem úgy terveznek már hogy egy jó konstrukció, masszív vas legyen az eredmény. Fentről jön a gazdasági és üzleti/politikai érdekeken alapuló utasítás: adott a keret, első a költség. A műszaki megfontolások háttérbe szorulnak, a mérnökök keze erősen kötött, mert az az első hogy hol lehet anyagot, költséget megtakarítani. Ez az elvárás!
Ez egy öngerjesztő folyamat, mert az alacsony költség további kecsegtetésként hat az ügyfél/megrendelő felé. De úgy van megcsinálva hogy a profit maximalizálva van. Ilyet persze nem írnak le a reklámújságokban, de amikor azt olvasod hogy "optimalizált megoldás" vagy hasonló, ott legalább 60-70%-ban ez áll a háttérben. Persze ez matematikai fogalom igazából, aki tanulta tudja, aki nem -mint az átlagember is- nem mindig tud belelátni ilyen mélységbe.
#54 Persze. És? A világon mindig minden területen kísérleteznek mindennel.
95%-uk csupán egy elmélet bizonyítása, egy gyakorlati kísérlet, nulla relevanciával.
További 4% egy komolyan gondolt kísérlet, ami ugyan működik, de bizonyos okokból soha a büdös életben nem lesz belőle semmi. Ide tartozik a hidrogén is.
További 0.9%-ba tartoznak azok, amik relevánsak és kivitelezhetők, azonban egyszerűen elveszítik a "harcot", ilyen például az elektromos autó.
Maradt 0.1%. Ez az az egyetlen opció, amely valóban a jövőt jelenti. És ez kérlek szépen, a mi esetünkben, a szintetikus üzemanyaggal hajtott hibrid rendszerű belsőégésű motorokat jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!