Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Leáldozott a robbanómotoros...

Leáldozott a robbanómotoros autóknak?

Figyelt kérdés
Az EU megszavazta a gyártás betiltását. Nem tudom sírjak-e vagy nevessek. Egy korszak ér véget, ha tényleg mindenki elektromosat fog már csak gyártani. Nem tudom mit gondoljak, tényleg zöldnek tekinthetők-e az elektromos autók. Szerintem nem, mert a gyárakhoz kerül a többletszennyezés. Nem tudom mit gondoljak, ebben a gazdasági helyzetben ki fogja tudni megengedni magának az alaphangon 40 millióba kerülő elektromos autókat. Csak összehasonlításként, egy olcsó robbanómotoros már 6 millióért megkapható, de az átlag valahol 10 millió Ft. környékén van. Fogalmam sincs átgondolt döntés volt-e ez az EU részéről.

2023. febr. 15. 00:50
1 2 3 4 5 6
 21/55 veterán vas ***** válasza:
71%
Alapból 4 személyes a csónak, csak eddig ketten eveztek, a másik kettőnek éppen pihenőidő volt. ;)
2023. febr. 15. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/55 anonim ***** válasza:
93%

Összességében nem, nem áldozott le a robbanómotoros autóknak. Viszont meg fog változni a használatuk, hacsak a fenntartható üzemanyagok nem lépnek egy hatalmasat a következő évtizedben.


1) A belső égésű motornak már most nem azt a formáját gyártják, amit 15-20 évvel ezelőtt, és a fejlesztés is teljesen más. Nézd meg, hogy most mi a helyzet, vagy mi volt a helyzet az utóbbi egy évtizedben. Folyamatosan szigorodó emissziós normák, melynek hatására már nem igazán éri meg autómárkáknak saját új robbanómotort fejleszteni, a meglévőeket csiszolgatják, és/vagy együttműködnek egymással (Renault motor Mercedesekben, BMW alapon Supra, Stellantis csoport... lehet még sorolni).

A drága teljesítményorientált autókra korlátozódtak a tényleg érdekes, vezetési élményt nyújtó robbanómotorok, ha visszanézel 20-25 évvel ezelőttre, akkor még bőven tudtál szép hangú, jó karakterű és tartós motort venni hétköznapibb autókban is. A robbanómotornak valójában már most leáldozott, hiszen agyonfojtott, a működésükhöz felesleges, emissziós normák betartásához szükséges alkatrészekkel vannak tele, melyek az élettartamukat, hosszú távú fenntarthatóságukat csökkentik, míg az árukat növelik.


2) Az elektromos autó most nagyjából 10 éve kezdett elterjedni, nagyjából akkor jelent meg az első Nissan Leaf amiből az új konstrukcióhoz mérten elég nagy sláger lett, aztán jöttek a Teslák, és mostanra már minden valamire való márkának van tisztán elektromos autója, egyre több pénzt ölnek a fejlesztésbe. Az elektromos autót jelenleg visszafogja az akkumulátor technológia, és globális értelemben nézve nem nevezhetőek zéró emissziós járműveknek, hiszen a gyártásuk és újrahasznosításuk nem megoldott, illetve az energiát továbbra is nagy részben nem megújuló forrásból állítjuk elő. Ez azonban kiküszöbölhető sok évtized alatt (ha arra halad a világ), és a lokális zéró emisszió már most valós érv mellettük, bármelyik nagyváros megköszönné a tisztán elektromos autóforgalmat, a zajszint lényegesen csökkenne, a légminőség pedig összehasonlíthatatlanul javulna, és még a szép régi épületek sem lennének undormány fekete korommal tarkítva forgalmasabb övezetekben.


3) Már most látszik az a trend, hogy a jellemzően régebbi, autórajongók számára érdekes belső égésű motoros modellek ára meredeken felfelé ível, és ez a görbe már csak meredekebb lesz ahogy fogynak el, hiszen utánpótlás már nem nagyon van, a most gyártott sportos vagy sportautók várhatóan túl drága fenntartásúak lesznek 15-20 évesen az átlagember számára, pont a sok technológia miatt, ami Murphy örökké igaz törvénye szerint mind tönkre is megy előbb vagy utóbb.



Mindezek ellenére van egy érdekes fejlesztés, a "szintetikus üzemanyag". Sokan ezt úgy képzelik el, mint valami csodaszert amit betöltesz a benzines kocsidba és hirtelen csicsergő madarakat pufog ki magából, pedig ugyanúgy működik. Ez nem így van, továbbra is lényegében ugyanarról az üzemanyagról beszélünk, csak például a szén-dioxidot nem a föld mélyéről ássák ki hozzá, hanem a légkörből szedik ki (ez konkrétan a Porsche szintetikus üzemanyag kísérlete jelenleg), szélerőmű által termelt energiával, tehát valójában nem növeled az elégetésével a légkörben lévő CO2 mennyiségét.

Egyelőre ezt a motorsportban kezdik használni, aminek a fő oka az alacsony előállított mennyiség és a rendkívül magas (hagyományos benzin x ~3) ár mellett, hogy ezek egyelőre nem széles körben tesztelt megoldások. A motorsportban te megengedheted magadnak, hogy ha kell akkor verseny után újraépítsd vagy kicseréld a motort, egy hétköznapi használatú autóba fontosabb hogy megbízható és a motort nem károsító üzemanyagot tankolj.


Ha a szintetikus üzemanyag hatalmasat lépne előre, növekedne a termelés, csökkenne az ár, és bármilyen autóban használható lenne, még akkor sem küszöbölnénk ki a lokális szennyezés problémáját, tehát az emissziós normákat akkor sem engednék el, továbbra is cél lenne a minél alacsonyabb kibocsátás. A belső égésű motor pedig már így is a határánál jár, ami az emissziókat illeti, ezt láthatjuk a trendekből amit az elején leírtam - már most sem éri meg fejleszteni őket tovább, inkább fordulnak az elektromos hajtáslánc felé a gyártók.


Nagyvárosokban szerintem teljesen indokolt, hogy elektromos autós zónákat, vagy akár az adott város egészére elektromos autós korlátozást vezessenek be, természetesen ehhez szükséges a megfelelő infrastruktúra megléte (ergo csóró Józsinak ha le kell rakni a 25 éves autóját mert nem használhatja többé és nem engedhet meg magának egy elektromosat, akkor kell megfelelő közlekedési alternatívákat biztosítani számára). A nagyobb képet illetően pedig a gond, hogy a gyártóknak nem fogja megérni belső égésű motoros autót gyártani.


A belső égésű motor, és a szintetikus üzemanyag jelen állás szerint - és szerintem - a veteránozó, autórajongó, és nem utolsósorban pénzes rétegek számára marad meg a jövőben. Nekik viszont még sokáig jelen lesz.

2023. febr. 15. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/55 anonim ***** válasza:
80%
Ahogy a lovaskocsit sem cserélte le egy csapásra a világ Porsche-ra, a tdi-t sem fogja mindenki varázsütésre Tesla-ra cserélni, 2035.01.01-én...
2023. febr. 15. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/55 anonim ***** válasza:
86%
Sok szarrágó újgazdag játékszere az elektromos úgy látom. Szomszéd vett egy tesla modell s-t használtan 18 millió volt. Azt mondja nem vett volna soha csak keresztúrin csináltak szomszéd utcába egy tesla töltőt csak azért vette hogy tudjon spórolni.
2023. febr. 15. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/55 A kérdező kommentje:

> "1. Kamu."


Nem kamu, hanem tény. A tegnapi napon megszavazták a drága politikusaink.



> "2. Alaphangon 40 millió? Egy alapkategóriás Tesla annyiba kerül, mint egy Opel Astra, azaz 10-12 millió. Sok pénz? Igen. De nem drágább."


Te mi a fenéről beszélsz? A legolcsóbb Tesla a Model 3, az perpillanat 19 millió Ft. + ÁFA és ez csak a legfapadosabb változat bármiféle customizálás nélkül. Miért nem nézel utána, mielőtt állítasz valamit?


[link]


> "Egy simán hazugság, mert nem ilyenek az árak: [link]


A cikk megírása óta legalább 5 milliót emelkedett mindegyiknek az ára. Csak így vaktában rápróbálva néhányra... És ez idővel még emelkedni fog, mert a piac így működik.


> "Harmadrészt, msot is több embernek van autója, mint kellene. Normális esetben az autó egy luxus cikknek kellene lennie és nem pedig mindenkinek ezzel kellene rohangálnia, szóval jó lenne, ha végre nem mindenki iphone-t meg 10 milliós autókat próbálna venni hitelből a minimálbérével."


Kitalálom, neked is van? Innentől ez a mondat teljesen hiteltelen a szádból, nem is érdemes tovább lovagolni rajta. Majd ha olyan mondja ezt, aki racionális döntéshozatallal lemondott az autóról, holott kifejezetten szüksége lenne rá...


A másik dolog, hogy az elektromos autókat kifejezetten a tömegnek gyártják, nem luxuscikknek, így még az sem húzható rá, hogy maga az elektromos autózás lenne a luxuscikk. Azért, mert valaminek nyomós ára van, már rögtön luxusként kell gondolni rá?


> "Először is, ne mondj véleményt olyan dolgokról, amiknek minimálisan sem néztél utána (szennyezés, árak pl.)"


Azért mert te hiszel a mainstream médiának, hogy a gyárak zölden működnek, még egyáltalán nem biztos, hogy ez így is van. Igazából azt mondanám, hogy egyik tábornak sincsen teljesen igaza, mert a teljes összképet senki nem láthatja előre. Az biztosan tény, hogy a belsőégésű motorok szennyeznek, de az is tény, hogy a gyárak is szennyeznek. Kevesebb belsőégésű motor lesz igen, de sokkal több gyár, ráadásul az akkumulátorgyártás hatványozottabban szennyezőbb, mint egy kipufogott égéstermék. Nem beszélve az elektromos hulladékról (elhasználódott akkuk pl.), amiről érdekes módon senki nem beszél, már a megemlítését is messziről kerüli. Azokkal mi lesz?


> "Pont azért kellett törvényileg szabályozni a kibocsátást, mert technológiailag már nem tudtak nagyon fejlődni."


Részben egyetértek a hozzászólással, de azt hiszem nem látod teljesen az összképet. A belsőégésű motorok fejlődése valóban vakvágányra jutott, mert nem akartak vele foglalkozni a gyártók, de a betiltásukat valójában az indokolja, mert így rá tudják kényszeríteni a németek a világra az elektromos autókat, aminek a kifejlődése hogy hogy nem, az EU-ban indult el! Meg persze a teljes mögöttes infrastruktúrát is ezáltal. Semmi másról nem szól az egész. Hogy a nép meg tudja-e fizetni, hogy értelme van-e, hogy egyáltalán akarják-e mások, az senkit nem érdekel.


> "A belső égésű motorok elég nagy karriert futottak be, szóval nem lehet csak úgy kitiltani."


Megtörtént, betiltották. Bú!


> "Azért mert az adott pillanatban a rendszer nem képes kiszolgálni egy NEM REÁLIS esetet, attól még nem lesz adott esetben rossz valami."


Megintcsak, visszatérve a piacra: Vajon kik fogják mindezt megvalósítani? Kiktől fog bevásárolni a világ ehhez? (Nyilván, a németektől.)


> "Összességében nem, nem áldozott le a robbanómotoros autóknak. Viszont meg fog változni a használatuk, hacsak a fenntartható üzemanyagok nem lépnek egy hatalmasat a következő évtizedben."


Már ha a gyártásuk betiltását használatbeli változásnak lehet nevezni. :)


Az üzemanyagokba miért feccölnének energiát? Tény, hogy betiltották a gyártást (megszavazták, aláírták), innentől kezdve nem tudom ki az, aki üzemanyagba öl milliárdokat, hogy jobbat találjon ki.


Továbbmegyek: Aki most nem indul el villamossági irányba, az 10 év múlva már a piacon sem lesz. És ez itt a nagy probléma, mert természetesen ez megint csak a németeknek kedvez, hiszen Európában ott vannak a nagy villamos cégek, így nyilván minden pénz hozzájuk fog befolyni. Nálunk Debrecenben épül egy akkumulátorgyár, amit persze a lakosság nem akar, essünk el attól a pénztől is... Fogalmam sincs mi lesz a jövőben, de hogy Magyarország ilyen hozzáállással nem sokáig lesz piaci szerepő Európában, abban biztos vagy. Ha vizionálnom kellene, akkor azt mondom, hogy 20 éven belül mélyszegénységbe fogunk merülni és kifejezetten az elektromos autók bevezetése miatt!

2023. febr. 15. 17:31
 26/55 anonim ***** válasza:
38%
A gödiek is annyira örülnek az akkugyáruknak.. .. ja nem. :D :D pedig az csak egy picike létesítmény
2023. febr. 15. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/55 anonim ***** válasza:
100%

13/27

Azért ha csak egy kicsikét is átlátnád a különbségeket egy 40 éves és egy új motor között akkor nem írnál ennyire badarságot.

Amúgy meg addigra úgyis kitalálnak valamit. Akár egy új tüzelőanyagot, katalizátort vagy akármit.

2023. febr. 15. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/55 anonim ***** válasza:
100%
A másik, hogy csak EU-s szabály. Szóval Amerikában, Ázsiában úgyanúgy fognak forgalmazni ami sokkal nagyobb új autó vásárló szegmens mint Magyarország vagy éppen Szlovákia, Románia...
2023. febr. 15. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/55 anonim ***** válasza:
22%

#25 "A tegnapi napon megszavazták a drága politikusaink."

Akkor is kamu. Tanuljuk már meg könyörgöm, mert baromi unalmas naponta ezt a marhaságot olvasni, hogy AZ OLAJ A VILÁG LEGJÖVEDELMEZŐBB BIZNISZE! 30 évvel ezelőtt a közel-kelet egy sivatag volt pár teveitatóval, most meg a világ leggazdagabb és legbefolyásosabb országai. Szerinted ezt a szél hordta össze? Az egész világ az olajtól függ, az egész világot az olajbiznisz pénzeli. Erről a pénzről SENKI nem fog lemondani. Ez a rengeteg "zöld" marhaság ez csak szemfényvesztés, ami jól néz ki a választási plakátokon. És látjuk milyen hatásos, te is jól bedőlsz neki.


"A legolcsóbb Tesla a Model 3, az perpillanat 19 millió Ft. + ÁFA"

Igaz, hogy itt ferdítettem egy kicsit, de az állításom nem téves. Igen, szalonból 19 millió. De a tesztautókat simán árulják 12-13 millió körül. Szerintem 400 megtett kilométerrel az órában simán hívhatjuk vadiúj szalonautónak, elvégre a valós szalonautók sem ténylegesen nullkilométeresek, lehetetlen olyan autót venni, ami előtte soha egyetlen egy métert sem ment.

2023. febr. 15. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/55 anonim ***** válasza:
88%
Nem.
2023. febr. 15. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!